گوسفندهای قربانی را سر ببرید که عید آمد!
مشکلات و معضلات و بسیاری کاستی های دیگر همچنان در کشور وجود دارد و با آشفته کردن خاطر شریف شما بزرگان، حل شدنی نمی باشد لذا همه چیز را به خدا و ناتو و امریکا بسپارید و خوش باشید که عید اضحی آمد! 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۴    ۱۳۹۵/۶/۲۲ کد خبر: 121020 منبع: پرینت

فرا رسیدن عید سعید قربان عید اضحی را به تمام حاجیان چندین و چندباره، مسوولان و مقامات امنیتی و حکومتی هنوز فراغت نیافته از هفته ی شهید، نمایندگان پارلمان و سنا، فعالان نهادهای مدنی، وزارت خانه ها و سفارت خانه ها و در آخر اگر چیزی باقی ماند به مردم ملکی تبریک و تهنیت می کنیم.

اولین سالگرد کشته و مفقود شدن حاجیان منا در حادثه ی رمی جمرات در عربستان سعودی را که تمام کشورهای جهان جز افغانستان به مکه و مدینه نماینده فرستادند ولی جنازه های اتباع افغانستانی بی صاحب ماند و هرگز یافت و شناسایی نشد را نیز یادآوری نمی کنیم تا خاطر شریف وزیر حج و اوقاف و رییس جمهور مکدر نگردد.

در همین راستا، کاری به کار ولسوالی های در محاصره و در معرض سقوط بدست طالبان، خانوارهای بیجا شده، کودکان گرسنه و زنان بی سرپرست نیز نداریم و این عید سعید را به همه ی زی ها، یون ها، آقا زادگان و ... صاحب ها مبارک باش می گوییم و بر خوان های هفت رنگ شان می نشینیم.

در روزهایی که بازار گوسفندهای قربانی صرفا برای ریاکاری و چشم و هم چشمی داغ است و بیش از آنکه نذر گرسنگان و مسکینان شود به شکم های مبارک زورمندان محلی و چهره های شاخص سرازیر می گردد؛ نیز سخنی از سربازان جوان و غیرنظامیان قربانی شده در راه بی سیاستی و بی مسوولیتی ارگ نشینان بر زبان نمی آوریم.

مشکلات و معضلات و بسیاری کاستی های دیگر همچنان در کشور وجود دارد و با آشفته کردن خاطر شریف شما بزرگان، حل شدنی نمی باشد لذا همه چیز را به خدا و ناتو و امریکا بسپارید و خوش باشید که عید اضحی آمد!

تبریک جداگانه و ویژه ای هم خدمت حاجیانی که امسال در صحرای عرفات حضور دارند و از پول های حلال و رزق و روزی های مطهر خودشان به این سفر زیارتی نایل شده اند و هرگز هیچ ارتباطی با دالرهای کثیف، رشوت، ناحق خوری و باند بازی نداشته اند عرض می نماییم باشد که نایب الزیاره ما هم باشند.

عرض خسته نباشید و خدا قوت مخصوصی هم داریم برای مخالفان مسلح بالا شده بر کوه، گروهک تروریستی و طالبان که خود را پیروی اسلام راستین می خوانند و این ایام سخت مشغول مهندسی انتحاری ها و انفجارها در مساجد و محافل برگزاری نماز عید و براه انداختن جوی خون قربانی میان نمازگذاران هستند؛ عید بر شما هم تهنیت باد!

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   سلام بر ابراهیم علیه السلام سلام بر محمد صلی الله علیه وسلم و سلام بر شما و بر همه بندگان صالح خداوند : ایام خجسته عید واین جشن رهای از اسارت نفس ، وایمان ویقین بر شما وبر همه ابراهیمیان مبارک باد وبه امید سربلندی ملت افغانستان .
دانشجوی دانشگاه الازهر مصر محمود شاه

>>>   عید بر شما هم مبارک

>>>   عیدسعیدقربان را به عموم مسلمین جهان خصوصا به عموم هموطنان عزیزم تبریک میگویم رفاه واسایش و امنیت وارامش را برای ملت افغانستان ارزودارم
حیدری -قم

>>>   سلام به ابراهیم ع و سلام به رحمت اللعالمین ص و دیگر امت مسلمه و سلام به افغان پیپریان و جمله خواننده گان این سایت وزین و عید را به ایشان مبارک باد میگویم به امید پیروزی شان و پیروزی افغان و افغانستان و درود بر روان پاک شهدای وطن و اسلام عزیز.....
سرشارمسکو

>>>   عید سعیدفطررا به تمامی مردم عزیزیافغانستان تبریک عرض میکنم.

>>>   روز ایثار ابراهیمی بر همگان مبارک.

>>>   عید سعیدفطررا به تمامی مردم عزیزیافغانستان تبریک عرض میکنم.

>>>   در عکس دوم در بعضی جاها نمای آتش معلوم می شود واقعا آتش است یا کدام چیز دیگر است.
غزنوی

>>>   حاجی به طواف کعبه اندر تک و پو ست*** از سجده و طواف هر چه کرده ست نکوست
از حاجی بپرسيد که گر طواف از روی ريا نيست *** چرا آورد ديگری را و قربان سازد در رۀ دوست ؟
عيد قربان بر همه مبارک باد !
professor x

>>>   آنها که بسردرطلب کعبه دویدن ، چون عاقبت العمربه مقصود رسیدن ، رفتن ، رفتن درآن خانه که بینند خدا را ،
بسیاربجستن خدا را ، ندیدند ، چون معتکف خانه شدن از سر تکلیف ، نا گاه ، ناگاه خطابی هم ازآن خانه شنیدن
که ای خانه پرستان ، که ای خانه پرستان چه پرستید گل و سنگ ، آن خانه پرستید که پا کان طلبیدند .
سردار

>>>   عیدسعید اضحی را برای تمام مسلمانان جهان وبخصوص مردم عزیزافغانستان ازصمیم قلب تبریک میگویم .
ناهض ازکویت


>>>   هــفــت ســر سهـیــم حکومت که همه چیز دراختیارشان است میتوانند یک شــــتـــر را از ملا تره خریداری وقربانی کنند
ر

>>>   بازهم سروصدای آمد آمد حکمتیار به کابل گرم است و این بار جدیتر از گذشته ها.
حکمتیار در جایگاه یک دیکتاتور همیشه حرفهایش را با "حقیقت خو دادی" آغاز می کند. یعنی همیشه دیدگاه خودش را عین حقیقت می داند. حالا اگر به شیوۀ خودش در مورد آمدنش صحبت کنیم، حقیقت این است که او را به خاطر پایان دادن به مشروعیت سیاسی اقوام غیر پشتون می آورند.

اقوام تاجیک، ازبک و هزاره با مشروعیت جهاد و مقاومت وارد صحنۀ سیاسی کشور شدند. با درو کردن سران و رهبران سیاسی تاجیک، مشروعیت سیاسی شان را نتوانستند در هم بکوبند. اما اینک با وارد کردن حکمتیار می خواهند مشروعیت سیاسی جهاد را تحویل او بدهند و به خلع هرچه بیشتر اقوام غیر پشتون و به ویژه تاجیکان از قدرت سیاسی بپردازند.

آیا حکمتیار پروسۀ قومی شدن جامعه را تشدید نخواهد کرد؟
شما چه فکر می کنید؟

این که پاکستان چه خیالاتی در سردارد و در گیرودار مناسبات سرحدی افغانستان با آن کشور، گلب الدین حکمتیار چه نقشی ایفا خواهد کرد، زیر سوال است. آیاحکمتیار صد فیصد و مانند گذشته در نقش مهرۀ پاکستان برای سرنگونی حکومت کنونی عمل خواهد کرد؟ آیا حکمتیار در نقش میانجی میان پاکستان و افغانستان عمل خواهد کرد؟

>>>   عوض ګوسفند سران حکومت وحدت ملی را سر میزدند.
زلمی

>>>   خدا میداند چند میلیون دالر بخاطر حجاج به عربستان میرود

>>>   جناب طاهر خان ميشود از همين تعداد افرادي كه به مراسم حج رفتند فقط سوال كني كه زكاتتان را داديد و حج رفتيد ؟؟؟
به طور ميانگين يك شخص سه لگ افغاني را در طول سفر حج مصرف ميكند كه از هر يك لگ افغاني چهار هزار زكات اين پول ميشود يعني دوازده هزار افغاني
پس من در حج اين افراد شك دارم و شايد اصلا قبول حق نشود

>>>   افغانستان که آدم قربانی میکند ع وغ چند نفر راسر بریده باشد..

>>>   یکی از دلایل مخالفت برتوافق گلبیدن این بوده که گلبیدین بعد از این دستارسیاه که نشانه داغش وجهالت است بر سرنبندداما گلبیدین وقت خواست تااز آی اس آی اجازه بگیرد که موافقه شانرا بدست آورد؛ باساس این توافقنامه گلبیدین ماهانه ملیون ها دالر از بیت المال اخذ میکند برای گروپش شهرک ساخته میشود که مخصوص او است مانند کمپ های داخل پاکستان؛ ودرمقابل وعده کرده که آدم کشی نمیکند سرک ها پل هارا تخریب نمیکند ماین گورنمیکند واگر حکومت پول ندهد درمقابل گلبیدین هم هرچه از دستش بر آید میکند

>>>   باسلام وعـرض تبریک عید سعید اضحی بهمه هموطنان گرامی - آنـهـمه رمز ورموز-اشاره وکنایه - وهم توضیح وتشریح که در متن مضمون آورده شده برای آنانیکه با ید بخوانند متأسـفانه چـنـین عـیـنکی میـسـر نخـو اهـد بـود . نویسنده که احساس اسلامی ،انسانی و افغانی خویش را تبارز داده اند بدیده قدر نگریسته میشود.
دورافتاده بی سرنوشت

>>>   یکی از اساتید الازهر ذبح حیوانات کوچک را در روز عید قربان جایز دانست. سعدالدین الهلالی استاد فقه تطبیقی دانشگاه الازهر در مصاحبه با شبکه "العاصمه" مصر گفت: ذبح حیواناتی همچون مرغ ، مرغ آبی و قو در عید قربان جایز است.
به گزارش روزنامۀ اینترنتی رأی الیوم، الهلالی در توضیح این نظر خود، اظهار داشت: افراد فقیری که قادر به خرید گوسفند در روز عید قربان نیستند، می توانند چنین حیواناتی را ذبح کنند. الهلالی که نظرات فقهی او همیشه جنجال آفرین بوده است، افزود: فقرا نیز باید مانند ثروتمندان قربانی کنند. استاد فقه تطبیقی دانشگاه الازهر اعلام کرد: حتی می توان گوشت را به عنوان گوشت قربانی خرید، و در میان مردم توزیع کرد. الهلالی چندی پیش ادعا کرده بود که مصرف مشروب تا زمانی که باعث مستی نشود، حلال است! الهلالی همچنین در اظهاراتی برخی از مسئولان نظام عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر را به پیامبران الهی تشبیه کرده است!
ر

>>>   نمى دانم در افغانستان چگونه مى شود از عيد سخن گفت، سرزمين كه زندگى انسان كمترين ارزش را ندارد و كشتن و پذيرش كشته شدن انسان هاى بى گناه به روزمره گى تبديل شده است.
نمى گويم عيد را تجليل نكنيد، گرامى داشت روز هاى نمادين براى جشن و سرور ضرور اند ولى تلاش براى عدالت و جلو كشتار ها را گرفتن ضرورى تر است.
كسانى كه به زيارت حج مى روند ، آيا گاهى از خود پرسيده اند كه براى حج دلها چه كرده اند و چقدر براى رفاه انسان جامعه خود قربانى داده اند!!! خداوند را نمى شود گول زد.

>>>   عید تمام خواهران و برادران افغان در افغانستان و در سراسر جهان مبارک باد!
عبد خوش، پر از سعادت برای همه تان خواهان هستم.
از سنت آشتی و رفع کذورت در عید باید بیاموزیم و باید اتفاق و اتحاد داشته باشیم با احترام به حقوق همدیگر مشکلات و جنجالهای خود را در صلح و صفا حل کنیم.
حکومت و دولت افغانستان را با همه کاستی ها و نقصهایش مصلحت آمیز و اصلاح گرانه انتقاد کنیم امادر مقابل دشمنان داخلی و خارجی حمایت کنیم. ازسرنوشت بی اتفاقی مردم در عراق و سوریه عبرت بگیریم تا مبادا روز و حال ما مثل آنها شود و کشور ما پارچه پارچه شود.

>>>   داغش روز بروز اسلام را دشوار تر نمایش میدهد اما تعداد عرب دیگر همه روزه سهولت ایجاد میکنند مثلا آن مفتی عرب گفته قربانی مرغ هم درست است <

>>>   سلام عید سنتی خوبی است اما آنهای که پول آن کشور آن مردم فقر را به این عربستان کثیف میبرد دست به گناه می زنند که نا بخشودنی است یادتان باشد مجسمه بامیان را همانها خراب کردند امیدوارم خانه خودشان خراب شود

>>>   گـــوســفـــنـــد هارا زیاد ضایع نسازید که انتخابات درپیشرو است

>>>   تا کی این همه تجربه خارجی جز به منفعت خود به چه فکر میکند؟ چه کسی جز هم وطن میتواند وطن را آباد کند بی آنکه منت بگزارد .
دشمن یکی آباد میکند وهزارتا خراب.
اما با تبلیغ اباد کردن را انقدر بزرگ میکند که خرابی هایش دیده نشود .امریکا حیله میکند.مرگ برآمریکا

>>>   باعرض سلام وصبح بخیر
درنخست روز سوم عید اصحی رابه تمام شمابزرگواران که درراسته اطلاع رسانی به مرم رنج دیده ماست تبریک میگویم مطلبی راشما نشرفرمودید بسیار ارزنده وجانداربوده است اما این این کسانکه شماازایشان یادآورشدید بی ادبی ماف مثل که درخت سبزکند درزیر سایه مینشیند اینها گوش شنوا ندارندومجبورهستند چون یاغلام یا خودفروخته شده بااحترام
انجینرجان محمد"صالح" هستم آمرمخابره ومدیرتکنالوژی مرکزهماهنگی ولایت جوزجان

>>>   تاریخ بازهم به شهیدش یعنی عبدالخالق قهرمان که با
فداکاری ودادن جان شیرین خود مردم را از برده گی
وظلم نجات داد و نام زیبای خود را در قلب تاریخ
حک کرد وتوانسته به تنهایی پوز یک طایفه ناموس
فروش وطن فروش ودین فروش را بخاک سیاه روزگار بمالد که دیگر تاحالا از هیچ قوم وتباری این
شجاعت را باتحمل ظلم و ستم و فشارهای گوناگون
تکرارکرده نتواسته واصلا"جرتش را کسی در خود نمیبیند که برعلیه ظلم وستم ووطن فروشی صدابلند
کند اماامکان نداردکه ظلم همیشه پایدار بماند بلاخره
عبدالخالق دیگری پیداخواهدشد وظالمین را به جزای
عمالشان خواهد رساند و حق به حقدارخواهد رسید..س ع

>>>   دشمنان اسلام برای اینکه نفاق و دشمنی میان مسلمانان ایجاد کنند چنین آوازه های غلط را بنام بزرگان اسلام و خبره گانی مثل اساتید الازهر و امثال آنها میاندازند. چندی قبل آوازه انداختند که رهبر ایران گفته که ایرانیها بجای کعبه در کربلا حج و طواف کنند که کاملآ غلط بود.
علی عسکری

>>>   بیچاره گوسفند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است