وعده تکراری اوباما در پانزدهمین سالگرد 11 سپتامبر
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۷    ۱۳۹۵/۶/۲۱ کد خبر: 120968 منبع: پرینت

«باراک اوباما» رییس‌جمهور آمریکا روز شنبه در آستانه پانزدهمین سالگرد حادثه مرگبار یازده سپتامبر، بار دیگر گفت واشنگتن تا نابودی تروریسم به «مبارزه» ادامه می‌دهد.

به نوشته پایگاه «هیل»، اوباما در نطق هفتگی‌اش با اشاره به حملات سال 2001 به مرکز تجارت جهانی در نیویورک که به مرگ بیش از 3000 نفر منجر شد، گفت: «همانطور که در حوادث غمبار اخیر از بوستون گرفته تا چاتانوگا، از سن برناردینو گرفت تا اورلاندو، تهدیدات تروریستی متحول شده‌اند.»

وی افزود: «به همین دلیل، ما در افغانستان، عراق، سوریه و فراتر از آن به تلاش‌های خستگی‌ناپذیرمان علیه تروریست‌هایی مانند القاعده و داعش ادامه می‌دهیم. ما آن‌ها را نابود خواهیم کرد. همچنان هرآنچه در توان داشته باشیم برای حفاظت از وطن انجام خواهیم داد.»

حادثه یازده سپتامبر، که به القاعده نسبت داده شده، مرگبارترین حمله تروریستی در خاک آمریکا و مقدمه حمله نظامی این کشور به افغانستان و عراق بود.

«جورج بوش» پسر رییس‌جمهور وقت آمریکا بعد از این حملات گفت واشنگتن برای مقابله با گروه‌های تروریستی مجبور به توسل به قدرت نظامی است. با وجود لشگرکشی خونبار آمریکا به خاورمیانه، گروه القاعده همچنان پابرجاست و داعش و جبهه النصره هم از دل آن به وجود آمده‌اند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تروریزم عبارت از یک مکروبی است که باید در لابراتوار کشت شود و به تعداد آن افزوده شود و بعدأ در مقابل هر کدام آنها از دوای مخصوص استفاده شود و دیده شود که کدام دوا تاثیر مثبت در از بین بردن مکروب دارد، بعدأ از آن دوا استفاده شود.
تروریزم در افغانستان شروع به فعالیت کرد و توسط بن لادن و طالبان به امریکا حمله کرد.
دولت امریکا آن را کشت کرد و به تعداد آن افزوده شد و به پاکستان و عراق و لیبیا و سوریه و یمن و نایجریا و فلیپین و آسیای میانه و چیچین و قفقاز و بعضی مناطق دیگر جهان افزوده شد.
اما فکر تان باشد که در دنیا در حدود دوصد کشور موجود است و هنوز بسیار جا ها است که در آن تروریزم هنوز قدم رنجه نکرده اند. بنأ هر وقتی که در مناطق باقی مانده زمین تروریزم قدم رنجه فرمودند، بعدأ در قسمت تداوی آن اقدام صورت میگیرد.
اما یاد تان نرود که علمای طبی و دوا سازی از چهل سال بدینسو تلاش دارند که یک واکسین بر علیه مرض ایدس پیدا کنند، اما هنوز موفق نشدند.
خدا داند که واکسین علیه تروریزم چه وقت کشف خواهد شد.
ان الله یعلم علی کل شی قدیر، بغیر از جنگ افغانستان.

>>>   وعده اصلی اش تجزیه این کشورها است تا عملی شود ودر هر کشور شرایط را بوجو آورند که اتباع این کشور ها از یکدیگر بیزار وخواهان جدائی شوند ماموریت صلح ادامه دارد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است