حج، سفری برای تزکیه و پاک نمودن روح
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۹    ۱۳۹۵/۶/۲۰ کد خبر: 120926 منبع: پرینت

ایام عید و مناسک حج را بر همه مسلمانان و بخصوص به همه هموطنان خود مبارک باد میگویم.

زائران خانه خدا در این ایام مبارک حج با طلب استغفار و آمرزش از خداوند بزرگ میتوانند زمینه تزکیه نفس و آمرزش از گناهان را برای خویش کمایی کنند و در صورت قبول حج ایشان از جانب خداوند، دیگر آنها به منزله مولودان تازه متولد شده خواهند بود که مجددا به دنیا آمده اند.

حاجی در اثنای طواف کعبه با لمس حجرالاسود و در وقوف به عرفات و جبل الرحمه جایی که همه حجاج با لباس سفید رنگ کفن گونه که خود نمادی از یک محشر کوچک است به خوبی میتوانند با تضرع به درگاه خداوند کریم از ذات پاک او بخواهند تا همه گناهان شان را ببخشد و آنها را از رحمت بیکران خویش بی نصیب نگرداند و در اوطان شان صلح و امنیت دایمی را تامین نماید که یقینا خداوند کریم و رحیم دستهای نیازمندان و متضرعان به درگاه خویش را خالی برنمیگرداند و توبه و استغفار بندگان خویش را میپذیرد که او غفور و رحیم است.

حجاج بیت الله الحرام با ورود به مدینه النبی «ص» و دیدار روضه مبارک رسول خدا «ص» میتوانند بزرگترین و شیرین ترین خاطرات زندگی را برای خویش کمایی نمایند که اگر بگوییم سفر حج بیشتر شباهت به سفر آخرت انسان مومن دارد مبالغه نکرده ایم زیرا در سفر آخرت طوری که انسان مومن به دیدار و ملاقات خدای خویش میرود که باید از همه گناهان پاک بوده و با طهارت کامل و با خاطری جمع و قلب مطمئن به این ملاقات و دیدار سفر کند.

حاجیان نیز زمانی که به قصد حج سفر میکنند اولا باید غسل کرده و با طهارت کامل لباس احرام را بپوشند و از تمام امور دنیوی خود را فارغ بال گردانیده با خانواده، دوستان و اقارب خویش وداع کرده و با همه ایشان خداحافظی نمایند و با اخلاص و قلب پاک و ادای امانت های مردم و طلب پوزش از کسانی که بر آنها ممکن از جانب حاجی جفا و یا ظلمی صورت گرفته باشد خود را آماده سفر حج گرداند زیرا ممکن است که او دیگر از این سفر برنگردد و این سفر واقعا یک سفر عادی نبوده که انسان به شکل فیزیکی و نمایشی، کعبه و یا پشته عرفات را ببیند و بس بلکه این سفر یک سفر کاملا معنوی بوده که در آن میتواند روح و روان انسان جلا پیدا کند، پاک و تزکیه شود و در بازگشت از این سفر تحول مثبت و مفیدی در زندگی فردی و اجتماعی او رونما گردد.

امیدواریم حج همه کسانی که به نیت پاک و پول حلال عزم این سفر معنوی را کرده اند مورد قبول درگاه الهی قرار گیرد و بدین وسیله ما حلول عید سعید قربان امسال را به همه مسلمانان جهان و بخصوص به همه هموطنان عزیز خود که در این سفر و مراسم شرکت نموده اند از صمیم قلب تبریک وتهنیت گفته و صلح دایمی و سرتاسری در کشور خویش را از خداوند بزرگ آرزو می نماییم. عید همه مبارک باشد. والسلام

سید محمد خیرخواه


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   برای تعدادی سفری برای کیسه بری وتجارت کاریابی

>>>   حج همه حرام هست ، کشور در گرسنگی جنگ فقر تجاوز ، دزدی ، آدم رباهی و... چجوری این دزدان حج میروند ؟؟؟ و پول دزدی را به دامن پدر داعش می ریزند ؟ اگر این جنابان واقیعآ طالب حج و طواف خانه خدا هستند مردم فقیر بی بضاعت را غذا و مقدار پول برای بچه های که در این ایام عید پدر بالای سر شان نیست بدهد > ببینم کدام مرد می شود ؟؟ اگر مردی هم مونده باشد .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است