پشت درهای بسته پارلمان چه معاملاتی صورت گرفت؟
سیاست امنیتی و نظامی از سوی حامیان و باداران و سرکردگان خارجی و بیگانه تبیین و دیکته می شود و مقام ها و مسوولان در امنیت ملی، وزارت های داخله و دفاع صرفا مامورند و معذور؛ بنابراین استجواب ها نه به هدف بهبود اوضاع امنیتی بلکه برای معامله گری های پشت پرده است و بس! 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۲    ۱۳۹۵/۶/۱۹ کد خبر: 120873 منبع: پرینت

پس از رخصتی طولانی مدت 45 روزه ی اعضای مجلس نمایندگان، درحالی چراغ های پارلمان روشن شد و دسته دسته وکلا بر چوکی های خود نشستند که هماهنگی ها از قبل انجام شده بود و درهای مجلس به روی خبرنگاران بسته شد تا حرفی به گوش نامحرم نرسد!

اولین جلسه ی خانه ی ملت درحالی به استجواب مقام های امنیتی اختصاص یافت که نه در صحن علنی و با پخش مستقیم و زنده از رسانه ملی بلکه بصورت غیرعلنی و پشت درهای بسته انجام شد تا هر آنچه به رسانه ها درز می کند با هماهنگی کامل استجواب کنندگان و استجواب شوندگان باشد.

این استجواب های بی نتیجه راه به جایی نمی برد همانگونه که دیگر استجواب ها و استیضاح های سریالی و پیاپی از دیگر مقامات امنیتی و نظامی و اقتصادی و وزرا و سران حکومتی نتیجه ای در بر نداشت البته جز اینکه جیب وکلا را از دالرهای وزرا پر کرد و چوکی ها را تا اطلاع ثانوی برایشان حفظ نمود.

آمار قابل تامل و بیش از آن قابل تاسفی که از تلفات روانی و مالی و جانی سربازان جوان و غیرنظامیان و مردم ملکی همه روزه به گوش می رسد خود گویای انفعال و دست بستگی محض نیروهای امنیت ملی است که نه اراده و نه اجازه ی مقابله با مخالفان مسلح را دارند!

به عبارت دیگر، بر کسی پوشیده نیست که سیاست داخلی در مقوله ی امنیتی و نظامی از سوی حامیان و باداران و سرکردگان خارجی و بیگانه تبیین و دیکته می شود و مقام ها و مسوولان در امنیت ملی، وزارت های داخله و دفاع صرفا مامورند و معذور؛ بنابراین استجواب ها نه به هدف بهبود اوضاع امنیتی بلکه برای معامله گری های پشت پرده است و بس!

مساله ی نفوذ طالبان در میان نیروهای پولیس، اردوی ملی و مردم ملکی همچنین هماهنگی و همکاری تنگاتنگ مخالفان مسلح با برخی مقامات دولتی چیزی نیست که به سادگی بتوان از کنار آن عبور کرد و تهدیدکننده ی بالقوه ای برای ثبات و آرامش عمومی و ملی به شمار می آید اما...

اما همین مساله به صراحت از سوی پارلمان بعنوان گواهی بر دستاورد و نتیجه ی قابل قبول استجواب سران امنیتی بیان شد که حتی آن را اذعان و صداقت استجواب شدگان برشمردند درحالی که لکه ی ننگی بر پیشانی سازمان ها و وزارت خانه هایی است که بودجه می گیرند و مقابله نمی کنند.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   من برایتان میگویم که پشت درهای بسته مسؤلیت امنیتی چه گفتند.
مسؤلین امنیتی گفتند که ادامه جنگ در افغانستان به نفع همه است.
به نفع افغانستان است زیرا همین جنگ و انفجارات سبب کمک ده ملیارد دالری سالانه بودجه امنیتی و عادی و انکشافی از طرف جامعه بین المللی برای افغانستان میشود.
ازین پول ها هم سؤ استفاده میشود و هم مقامات کمک کننده سؤ استفاده میکنند و هم مقامات خارجی که در افغانستان کار میکنند و هم مقامات دولتی افغانستان و بالاخره از گاو یک غدود به مردم افغانستان میرسد.
توسط این پول ها به افغانستان واردات صورت میگیرد که اغلب از کشور های همسایه است بنأ این جنگ به نفع پاکستان و ایران نیز است.
به بهانه همین جنگ نیرو های امریکایی در افغانستان مستقر است و این که در آینده چه پلان های دیگر دارند،بمرور زمان معلوم خواهد شد.
درست است که درین جنگ سالانه هزاران نفر غریب و غربه و سرباز و طالب و داعش و غیره در افغانستان کشته و زخمی میشوند،اما اینها از نقطه نظر مالی ارزش شان بمراتب کمتر از ملیارد ها دالر سالانه است،هرچند برای فامیل هایشان ارزش آنها را نمیتوان به پول مقایسه کرد.

>>>   آمرین مفسد حوزه های امنیتی راکه علومی برطرف کرده بود جاهد دوباره تعیین وجابجا کرده

>>>   در ادامه پخش و نصب بنرهای ”من افغان نیستم”!
به تعداد ۲۰۰۰ برگه در کمترین فرصت پخش شده و مورد استقبال گرم مردم قرار گرفتند و آنها خواهان چاپ برگه های بیشتر شدند!
در واپسین لحظات اتمام برگه ها با نیروهای ”امنیت ملی” دعوای مان شد، ولی پس از توضیحاتی که دادیم، تشویق مان کردند و حتی خواهان همکاری با ما شدند...

>>>   افغان یعنی طالب و داعش

>>>   وحت ملی، و من افغان نیستم۰
ما برادری و وحدت ملی واقعی میخواهیم نه یکسان سازی جبری همه اقوام کشور زیر نام یک قوم بنام افغان۰
تنها با همدیگر پذیری و احترام متقابل به ارزش های واقعی فرهنگی، هویتی، لسانی، و تاریخی یکدیگر به وحدت ملی میرسیم، نه با بزور قبولاندن نام یک قوم بر تمام باشندگان کشور، و انکار از تمام ارزش های دیگران

>>>   كمپاين به شعار :
من افغان نيستم (افغان = پشتون )
در كابل !!!
پ ن : اگر طالبان و دشمنان مردمم كه هميشه دست شان به خون مردم بي چاره وطنم رنگين است ، افغان باشد ، پس #من_افغان_نيستم .
من يك انسانم زاده ملك خراسانم ، من نميخواهم با تروريستان و فاشيستان به يك نام ياد شوم .
آريايي

>>>   ما افغان نيستيم!
افغان=پشتون
اين پست را با دوستان تان شريك بگذاريد

>>>   چرا آمریکا نمی خواهد تاجیکان در رس قدرت در افغانستان باشد؟
این سوال را داکتر لطیف پدرام رهبر اپوزیسیون در برابر حکومت غیر ملی‌ و دست نشانده آمریکا در افغانستان، جواب میگوید.

>>>   من افغان نیستم. افغان اوغان پشتون طالب تیروریست انتهاری فاشيزم قبیله گمشده اسرائل است بدن شک پشتونا طالب است طالبان پشتون است.

>>>   عاملین فساد مشخص است دیګر ضرورت به بیان نیست ............
عمرخیل

>>>   پشت درهای بسته وکلا لست تعینات اقارب وخوشاوندان خودرا به وزرا دادند

>>>   "چرا آمریکا نمی خواهد تاجیکان در رس قدرت در افغانستان باشد؟"
بخاطری که "الگوهای" آنرا 87 سال قبل در وجود کلکانی دزد، کارمل جاسوس روسها و پروفیسور!!! ربانی بادپکه که چوکی ریاست جمهوری را گاهی به خیرخانه، گاهی به جبل السراج، گاهی به سیدبهاوالدین و گاهی به کولاب میبرد، دیده بودند!!!!

>>>   سلام دوست های عزیزم افغانستان هشصد سال بر خود و امریکا بودجه دارد پس این دشمن مکار افغانستان رها مکیند هرگز

>>>   از اداره محترم افغان پيپر خواهشمندم كه تبصره من افغان را سانسور ننموده و آنرا نشر نمايند، تا تعادل نظريات مراعت شود.
كساني كه افغان نيستند، و يا از افغان بودن شان شرم دارند:
حالا تاجكستان، تركمنستان، ازبكستان، هندوستان، سمرقند و بخارا و منگوليا همه آزاد شده اند ، ميتوانند بخوشي تام به اوطان شان برگردند، و بگذارند همين خاك گنده را براي ما افغانهاي خَر ، بي فرهنگ، عقب گرا، دشمن أقليت هاي غير افغان و ....، چون گوشت بيگانه از خود نميشود. شما به ما و ما به شما بيگانه هستيم، و ما با عث رنجش بيشتر تان نميشويم، حالا ديگر شما هم مجبوريت مهاجرت را نداريد، برويد آزاد زنده گي نمائيد، و ببينيد كه زنده گي در بين نژاد هاي اصلي تان چقدر لذت بخش است، مساوات حقوقي، سياسي، اقتصادي و مذهبي تانرا بچشيد، چرا خود را در كشور بيگانگان زجر ميدهيد.
افغان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است