هدف نشست های صلح، صلح نیست
 
تاریخ انتشار:   ۲۲:۱۰    ۱۳۹۵/۶/۱۸ کد خبر: 120869 منبع: پرینت

موسسه کانادایی پگواش نشستی را پیرامون صلح در افغاستان به دور از حضور طرف های ذیدخل در جنگ در شهر کابل برگزار کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، عبدالحفیظ منصور، عضو مجلس نمایندگان گفت: هدف از مذاکراتی که طالبان دنبال می کنند هدر دادن وقت و در انتظار نگه داشتن است. کسانی که جنگ های نامنظم را در برابر یک دولت منظم به پیش می برند، طولانی ساختن زمان جنگ به نفعشان است.

وی افزود: هر قدر جنگ بیشتر طول بکشد وجود گروه های خارجی تضمین می شود و در درازمدت دولت و حامیان بین المللی آن از جهات اقتصادی، سیاسی، امنیتی متضرر می شود، اعتبار و اقتصاد خود را از دست می دهد و در کل، هدف مذاکرات برای رسیدن به یک صلح و آشتی و برای اینکه در افغانستان امنیت برقرار شود نیست. بلکه برای این است که این جنگ دوام بیشتری پیدا کند و طالبان بتوانند در یک وضعیت بهتر و بالاتر قرار بگیرند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کدام صلح . کدام دولت منظم . از کدام مردم سخن میگویند . برنامه استخبارات بنام صلح فقط یک هدف کثیف است که دشمنان و بیگانگان میخواهند مقاومت مردم را زیره سلطه بگیرند . چرا اینها نمی فهمند و فقط لاف میزنند صلح با قاتلان مردم افغانستان که تن به غلامی اربابان غربی خود دادن امکان پذیر نیست . هم وطن اینها نام مقدس صلح را در بازی کثیف سیاست و سلطه قاطی کرده اند و اعتماد کردن بر این غلامان کار عاقلانه ای نیست .
حبیب الله یوسفزی

>>>   نشستهای صلح بخاطرصلح نه بلکه خشونت قومگرایی وازبین بردن
مردم بیگناست.

>>>   ای موسست مربوط به استخبارات کشور های بیرون مرزی است که هدف خاص خود را تعقیب میکنند انجه که جناب منصور صاحب یاد اور شده اند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است