وحدت و یکپارچگی یگانه شاهراه رسیدن به هدف است
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۵    ۱۳۹۵/۶/۱۸ کد خبر: 120864 منبع: پرینت

امروز پنجشنبه 18 سنبله 1395، مراسم بزرگداشت پانزدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی کشور در کابل برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، مولوی عبدالخبیر، نماینده عبدالرب رسول سیاف، در این مراسم گفت: یگانه شاهراهی که می تواند ما را به سرمنزل مقصود راهنمایی نماید همانا وحدت و یکپارچگی صفوف ملت مستضعف و محروم مردم افغانستان به منظور نایل شدن به یک جامعه حقوقی که هیچ کس ادعای برتری ننماید می باشد. جامعه ای که هر شهروند در محور اقتدار کشور با یک فاصله معین خود را وابسته و متعلق به سرنوشت عموم شهروندان کشور بدون تعلقات و وابستگی های زبانی، قومی، سمتی و یا مذهبی بداند و این آرمان بزرگ شهدای گلگون کفن کشورعزیز ما افغانستان بود.

نماینده استاد سیاف گفت: ما یکجا با احمدشاه مسعود، قهرمان ملی کشور، سالهای درازی را در راه آزادی و سربلندی کشور مبارزه کردیم و در سالهای پر از بحران کشور، مشاهده کردیم که وی حیات و زندگی خویش را بخاطر مردم و وطن به مخاطره انداخته بود.

وی گفت: تفکر بدون قومیت گرایی احمدشاه مسعود و همکاری های وی، با همه گروه های ملی باعث شد که مبارزات آن زمان جزو صفحات زرین تاریخ کشور ما شود و مقاومت ها به نتیجه برسد. تاریخ به هیچ کسی اجازه نخواهد داد که این نوشته های زرین مخدوش شود یا فراموش گردد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   مگر میتوان با قهرمان دانستن یک جنایت کار مثل مسعود به وحدت رسید.

>>>   عبدالطیف پدرام اعتراض کرده بود که فرودگاه کابل را به نام یک آدم که معلوم نیست فردا بلندگوی طالبان می‌شود و یا به جمع مخالفین مسلح حکومت می‌پیوندد نامگذاری نکنید!
حالا که گپ پدرام به حقیقت تبدیل شده ای بی آبروگی را کجا می‌برید؟
احسان ادیب

>>>   پس پرسش اساسی اینست: معاون اول یک شخصیت سیاسی متعهد و مسوول خدمت به مردم افغانستان است و یا یک ملیشه ای بی بند و بار جوزجانی؟
آیا او شهروند افغانستان است و یا شهروند ترکیه و یا ازبکستان ؟
آیا او به افغانستان خدمت می کند و یا به تمام به اصطلاح ترکتبار ها از ازبیکستان تا ترکیه؟
آیا او نماینده مردم شریف ازبک افغانستان در قدرت است و یا تمام به اصطلاح ترکتبار های جهان؟

>>>   اگر اینها قهرمان ملی هستند جنایت ها در جنگ داخلی وتجاوز به نوامیس مردم را در کابل در ان دوران راچه کسی مرتکب شد؟؟؟؟!!!!!
ویا انها جزء مردم افغانستان نبودند .ویا خون انها ارزش ندارد.؟؟؟؟؟

>>>   "...همکاری های وی، با همه گروه های ملی باعث شد..."!!
لطفا یک گروه را نشان دهید که "وی" با آن "گسو!!!" نشده باشد.حقیقت تلخ است!!!

>>>   اگرفارسی زبانان اتفاق وهمدلی کنند ان شاالله که به مقام ریاست حمهوری افغانستان عزیز میرسند اما در قدم اول باید وحدت وهمدلی را به همدیگر هدیه بدهیم پیروزی دور نیست .
م م

>>>   وحت ملی، و من افغان نیستم۰
ما برادری و وحدت ملی واقعی میخواهیم نه یکسان سازی جبری همه قوام کشور زیر نام یک قوم بنام افغان۰
تنها با همدیگر پذیری و احترام متقابل به ارزش های واقعی فرهنگی، هویتی، لسانی، و تاریخی یکدیگر به وحدت ملی میرسیم، نه با بزور قبولاندن نام یک قوم بر تمام باشندگان کشور، و انکار از تمام ارزش های دیگران۰

>>>   مسعود تمام دارایی و مهمات وزارت دفاع را به قوم و ولسوالی خود برد و امروز هم قومش بی اعتبارترین و مخرب ترین است و از هر ابزاری ،از چاپلوسی بگیر تا کشتار و تفرقه، استفاده میکند تا همه را معطل ضعف و عقده های شخصی و گروهی شان کند! و این باعث میشود دیگران برای نخوردن ضربه بیشتر محافظه کاری را هم اندکی پیش بگیرند.

>>>   بعد از اظهارات غیر مسولانه و بیشرمانه حامد کرزی در لندن ، بی احترامی او به امیر معظم حبیب‌الله خادم الدین و در مقابل پادشاه لقب دادن به ملاه عمر، گماشته شده ISI , رهبر شیطانی دهشت افگنان طالب ، عده یی از هموطنان شریف ما این سوال را مطرح کرده اند به کرزی، این پدر معنوی طالبان :
جناب ! اگر به نظرِ شما ملا عمر "شاه" بود، پس چرا انتقال قدرت را از ریس جمهور ربانی پذیرفتید؟
مگر تعصب چشمان شما را تا این‌ حد کور کرده ؟
و در قسمت مشروعیت شاه حبیب‌الله خادم الدین، مگر فراموش کرده یی که همان فامیل مذهبی مجددی ها که به تو بیعت کردند، ابتدا به آن شاه عادل بیعت کرده نیز بودند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است