دانش: شهیدان به دنبال راه وحدت و وفاق بودند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۳    ۱۳۹۵/۶/۱۸ کد خبر: 120862 منبع: پرینت

سرور دانش معاون دوم رییس جمهور، در پانزدهمین سالروز شهادت قهرمان ملی کشور امروز پنجشنبه 18 سنبله 1395 که در کابل برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سرور دانش، معاون رییس جمهور، در این مراسم از مقام شهید و از شهیدملی کشور قدردانی نموده و گفت: شهید قلب تاریخ است و بر پیکر بی رمق جامعه به طور پیوسته خون تزریق می کند و شهیدان شمع هایی بوده اند که برای روشنایی جامعه خود سوختند و آب شدند.

وی افزود: شهدای گران قدر وطن ما از دو خصوصیت برازنده برخوردار بوده اند و همگی در راه اهداف مشترک و مقدس به شهادت رسیده اند. آنها خواهان استقلال، تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و مبارزه قاطع با دشمنان خارجی و مبارزه با استبداد و ستم و ایجاد نظام مردم سالار و دموکرات بوده اند.
همچنین آنها در انحصار هیچ گروه قومی و سیاسی و سمتی نبوده و نیستند. شهدای ما در راه اهدافی شهید شده اند که به همه ملت بزرگ ما تعلق دارد. پس آنها شهدای راه عزت و سربلندی افغانستان هستند.

دانش گفت: شهیدان به دنبال راه وحدت و وفاق بودند، نه راه اختلاف، تفرقه و پراکندگی پس ما نیز باید با تمام وجود علیه موج خشونت تروریستی و افراط گرایی مقابله کنیم و از نیروهای امنیتی و دفاعی خود با تمام وجود حمایت و پشتیبانی کنیم. همچنین باید از طرح مباحثی که موجب ضعف نیروهای امنیتی شود و باعث تقویت دشمن گردد اجتناب و پرهیز کنیم.


کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   جناب قانونپوه شما تا چه اندازه با اهداف شهیدان سنخیت دارید؟ واقعا که ؟؟

>>>   راست میگه
جنگ های کابل وقتل وعام هزاران مردم بیگناه وتجاوز به نوامیس مردم نشانه بارز ان وحدت و وفاق بود

>>>   اگر اینها قهرمان ملی هستند جنایت ها در جنگ داخلی وتجاوز به نوامیس مردم را در کابل در ان دوران راچه کسی مرتکب شد؟؟؟؟!!!!!
ویا انها جزء مردم افغانستان نبودند .ویا خون انها ارزش ندارد.؟؟؟؟؟

>>>   ولی خلیلی و اشرف غنی ،بادارانت، منفعت گروهی و سیاسی خود را هم ترجیح میدهند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است