نبیل یک گام دیگر به هدف نزدیک شد
رحمت الله نبیل با کناره گیری و دوری گزینی موقتی از پشتون ها و سیاست های شخص رییس جمهور، توانسته تاحدودی اعتماد دیگر اقوام را جلب و راه ورود خود به محافل سیاسی خارج از حلقه ی حکومتی را هموار نماید 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۴۲    ۱۳۹۵/۶/۱۷ کد خبر: 120820 منبع: پرینت

حمله ی انتحاری اخیر در کابل به نام رحمت الله نبیل و به کام دسیسه های اشرف غنی بود ولی بلای جان مردم شد و ده ها کشته و زخمی از نظامیان و غیرنظامیانی برجای گذاشت که در جریان هماهنگی ها و مهندسی اینگونه حملات میان مخالفان مسلح و حکومت نبوده و نیستند.

پس از استعفای وی از سمت ریاست عمومی امنیت ملی و مواضع تند و تیزش نسبت به حکومت مرکزی و بخصوص پاکستان، اینبار نبیل انتقادی صریح تر از عملکرد اشرف غنی داشته و خواهان استعفای وی شده است تا شاید بدین ترتیب بتواند اعتماد عمومی را به خود جلب نماید.

رحمت الله نبیل تا چندی قبل زیر ذره بین منتقدان ریزبین و نکته سنجی قرار داشت که همه متفق القول بودند وی متمایل به اسلام آباد، تحت حمایت انگلیس و همسو با سیاست های دولت وحدت ملی است و بنابراین در هر جایگاهی که باشد نه راه به جایی می برد و نه می خواهد که تغییری در وضعیت کنونی بوجود بیاورد.

اما استعفای صوری از ریاست امنیت ملی، مواضع ظاهری جدید در قبال سیاست خارجی و نیز اعتراض های پی در پی و افشاگری ها از فساد و باندبازی در ارگ ریاست جمهوری، زمینه را برای تغییر نظر و نوع نگاه برخی ساده اندیشان و خوش باوران باز کرد تا وی یک گام به هدف خود نزدیک تر شود.

بدین معنا که رحمت الله نبیل با کناره گیری و دوری گزینی موقتی از پشتون ها و سیاست های شخص رییس جمهور، توانسته تاحدودی اعتماد دیگر اقوام را جلب و راه ورود خود به محافل سیاسی خارج از حلقه ی حکومتی را هموار نماید تا بعنوان جاسوسی کاملا موجه به فعالیت هایش بپردازد!

با این تفاسیر می توان گفت حملات انتحاری اینچنینی و نیز کاهش 40 درصدی تعداد محافظان شخصی وی توسط اشرف غنی، درواقع برگ های برنده ی نبیل هستند که شرایط پذیرش و نفوذ رییس سابق امنیت ملی را در لایه های مد نظر و مذکور هموار و آماده می نمایند وگرنه...

وگرنه بر کسی پوشیده نیست که در سطح اول حکومتی و رده های بالای امنیتی و نظامی، مسوولان و چهره های شاخصی که نه تحت حمایت و متمایل به قدرت های منطقه یا غربی باشند و نه در خدمت مخالفان مسلح و اپوزیسیون در بیایند هرگز شانس بقا نخواهند داشت و ابتدا گمنام و آواره و سپس ترور خواهند شد اما سرنوشت دیگری در انتظار نبیل است!

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   قوم و قوم بازی این کشور زیبا را به ..
برابر کرد!!
کد 8 نوشته است:
"... رحمت الله نبیل با کناره گیری و دوری گزینی موقتی از پشتون ها و سیاست های شخص رییس جمهور، توانسته تاحدودی اعتماد دیگر اقوام را جلب و راه ورود خود به محافل سیاسی خارج از حلقه ی حکومتی را هموار نماید تا بعنوان جاسوسی کاملا موجه به فعالیت هایش بپردازد!"
در کشوری که فاصله گرفتن یک شخص از یک "قوم" اعتماددیگر "اقوام" را جلب نماید،همه خصوصیت های انسانی نابود میشود.
افغانستان اینطور نبود. قبل از کودتای احمقانه داوود علیه ظاهرشاه، قوم و قوم پرستی صرف به تحریک بیگانگان در میان چند شخص مغرض انگشت شمار موجود بود که انها هم مورد تمسخر مردم قرار داشتند.
حیف این کشور !!

>>>   همه اش از یک جنس استند. میخواهند وی را " بابا" بسازند. یکی شخص بی کفایت و بیکاره بود.

>>>   اين خيانت را طالبان وترورستان هرگز نخواهد كرد كه اقاي نبيل را مورد حمله ويا ترور قرار دهد

>>>   رحمت الله نبيل ماهي خود را صيد ميكند.
گويند رحمت الله نبيل هدف اصلي حمله تروريستي ديشب بوده است. اما سوْال اينجاست كه چي اسناد و شواهد وجود دارد كه واقعاً نبيل را هدف قرار داده است. تنها دليل كه فعلاً مطرح شده كه گويا در همان نزديكي يكي از دفترهاي اقاي نبيل بوده است.
اين موضوع نميتوانيد دليل باشد، اول اينكه تروريستان هرگاه پلان طرح كند كه يك فرد را هدف قرار دهد أطراف اش فير نمي كند بلكه به تقدير اش ميزند. طوريكه ما تاكنون شاهد بوديم ترور احمدشاه مسعود، استاد رباني، جنرال داوود، جان محمد خان و ... از جمله موارد بود كه تروريستان انرا به عنوان هدف تعيين و اجرا كردند.
با توجه به موانع امنيتي كه در شهر كابل وجود دارد رسيدن تروريستان تا قلب كابل هم كار ساده نيست. براي رسيدن تروريستان به هدف يا مزدور از داخل استخدام شود يا هم طرح بسيار پيچيده و گيج كننده در مقابل نيروهاي امنيتي ريخت. در هر دو صورت اشتباه كردن هدف خيلي خيلي دور از تصور است.
در ضمن فرض كنيم هدف دفتر اقاي نبيل بود و تروريستان اشتباه كرد. اين سوْال مطرح ميگردد چرا تروريستان بجاي دفتر ايشان خانه اش را هدف قرار نداده در حاليكه ان ساعت شب بطور يقين نه نبيل در دفتر است و نه هم دست اورد براي تروريستان تلقي ميگردد.
بِنَا با توجه به تجربيات و ماهيت اعمال تروريستي و بررسي ان بدون شك أهداف اساسي تروريستان تضعيف دولت نزد مردم و إيجاد وحشت است.
ترور افراد در شرايط امنيتي مثل افغانستان خيلي ساده تَر از اتفاقات كه ما در شاه شهيد، دهمزنگ و شهر نو شاهد ان بوديم.

>>>   چرا کسی از کرزی نام نمی برد که کارخانه شخصی انتحاری داره

>>>   تازمانی مردم یک به یک خلیلزاد مهندس اصلی فاشیزم در حال حاضر ، اتمر پرچمی ...روس دیروز و ....زنجیری امروز انگلیس ، حامد کرزیاین ....چشم پاره وبی حیای معروف ،ذاخیل وال ، احدی ، غنی ، اسمعیل ..... ، را فزیکی نکشند ما نمیتوانیم در سرزمین خود زندگی کنیم چون اوغان از مردم کشور ما نیست ، نباید گذاشت اوغان خود را باشنده کشور نماید ، و کوتا حتی اوغان کوچی که در حال کوچیگری است امید دارد روزی جاهای ما را مانند دیگر قبایلش بگیرد و مارا از کشور ما بیرون کند ، تا آخرین فرد پشتون نباید گذاشت آب از گلوی این چلوتباران فرو رود ،

>>>   قاتل مردم ، همين ها هستن .
خليلزاد ، كرزي ، اتمر ، غني .
نياز نيست كسي دشمن و ريس انتحاري را در پاكستان ، جستجو كند .
چهره هاي شناخته شده ، دشمن شناخته شده همين ها هستن . از قهرمان ملي شهيد شروع الي انتحاري ديروز . تمام جنايت را اين ها انجام دادن .

>>>   خطاب به کرزی اوغان ناقل سلیمان کوهی . فاشیست بیسواد:
1 - اگر ملا عمر پادشاه بود پس چرا حکومت انتقالی را از استاد ربانی تسلیم شدی؟
2 - اگر ملا عمر پادشاه بود پس بغاوتش هم در برابر حکومتی که تو کثیف ریس اش بودی مشروع بوده است؟
3 - اگر بغاوت ملا عمر مشروع بوده پس حکومت کثیف تو نا مشروع بوده و پانزده سال مردم را فریب داده ای. بنابرین تو خایین ملی استی و سزاوار اعدام.

>>>   اگر در پايان اين حكومت مردم اصلاحات مورد نظر خود را كه انتخابات شفاف و عادلانه را تضمين و قدرت را غير متمركز سازد ،را نبينند ، حق دارند براى ساقط كردن اين حكومت با روش هاى مردمى اقدام كنند. حكومتى كه در قوانين نافذ شده ان اراده مردم تمثيل نشود سزاوار دوام نيست.

>>>   فرودگاه كابل به نام بزرگترين حامى دولتى تروريزم ، بزرگترين شرم وننگ امروز ماست!

>>>   برای همه برادران ونظر دهندگان سلام تقدیم میدارم .نوشتن وانتقاد کردن خیلی ساده وسهل میباشد، اما جواب شندنش خیلی سخت، کرزی حکومت را از ربانی تسلیم نگردیده بلکه حکومت دربرلین برایش تسلیم داده شده است. حکومت جمعیت اسلامی به زور بمب های طیارات استراتیژیک بی52امریکااز کلاب تاجکستان به کابل آورده شد.این حکومت مفرور وایجاد گرشرو فساداز تاجکستان بالای تانکهای امریکائی مانند سال 1371 یک باردیگر وارد کابل وارگ ریاست جمهوری گردیدند.

>>>   این "درامه" نبیل برای چه نوع توطیه است؟؟؟؟؟؟؟

>>>   به همه تان يك نصيحت كوچك دارم و آن اينكه اگر بقا و عزت دارين تان را ميخواهيد مسلمان شويد و متحد شويد. قسم بخدا هر كسي عليه قوم يا قبيله ديگر توطئه و حتي تمسخر نمايد، يا خود را برتر به ديگران داند، و در پي قوم گرائي باشد، از دائره اسلام خارج ميشوند، يعني كه ديگر مسلمان حساب نميشوند. قدر و منزلت مسلمان نزد خدا مربوط به تقواي آنها است، نه به قوم و قبيله شان.

>>>   خلاصه اين قومى پاروك وردك مسول انفجارات است.
اين تمامش دسيسه هاى ارگ اتمر چودرى پاروك كرزى وديگر خايينين بر وطن ما استند.
اينها تيكه دار هاى تروريزم در كشور اند. بايد دستگير شوند واز ش شان تحقيق شود.

>>>   اقای امرالله صالح و اقای رحمت الله نبیل ریسان سابق امنیت ملی از جمله کسانی هستند که بر ضد عملکرد نادرست پاکستان تشدید جنگ در کشور ما بخاطر اهداف نامشروع خود شان میباشند که به همین نسبت امرالله صالح را کرزی و رحمت الله نبیل را اشرف غنی وادار به استعفا کردند ما وشما شهد هسیم که در زمان ریاست امرالله صالح و رحمت الله نبیل چقدر باند های ترورستی در داخل کشور ما که از پاکستان دیسانت میگردید یا کشته میشدند ویا دستگیر میگردیدند ولی پس ازان اکنون که ریس امنیت ملی را اشرف غنی باتطمیع اعضای پارالمان معصوم استانکزی انجینر ساختمان را ریس امنیت ملی تعین ومقرر کرده است ببینید کهپی در پی در نقاط احساس ترورستان پاکستان زیر نام طالبان چه جنایت ضد انسانی وبشری را سازماندهی وانرا عملی کرده انداین نمایندگی از ضعف مدیریت دستگاه امنیتی کشفی را نشان میدهد و ریس امنیت ملی در طول مدت زمانی که بحیث ریس امنیت ملی از طرف ریس جمهور به پارالمان پیشکش وتعین شده نقش فعال ان در از بین بردن پلان دشمن چه بوده در حالیکه طوری وانمود میگردد که ریاست امنیت ملی بکلی ازبین رفته وفعال نمیباشد برادرانم ان دو ریسان سابق امنیت ملی که بخواست پاکستان وبه اثر فشار حامدکرزی و اشرف غنی احمدزی مجبور به استعفا گردیدند انها بر ضد عملکرد پاکستان و در تقابل با پاکستان بودند و موجودیت هریک شان در انریاست بنفع ملت وکشور بوده اما دشمن (پاکستان) موفق به کناره گیری انها از طریق ریسمهور سابق کرزی وریس جمهور فعلی اشرف غنی گردیده است .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است