کوچی ها از اشرف غنی انتقاد می کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۳    ۱۳۹۵/۶/۱۶ کد خبر: 120749 منبع: پرینت

کوچی ها طی نشستی دو روزه در کابل از عملکرد اشرف غنی انتقاد می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper)، درگیری میان کوچی ها و باشندگان ولایت های مرکزی، یکی از معضلاتی است که همواره جان مردم بی گناه را می گیرد چرا که پس از آمدن کوچی ها به ولایات مرکزی میان آنها و باشندگان این ولایات، درگیری هایی رخ می دهد و مخالفان مسلحی زیر نام کوچی اقدام به کشتار مردم می کنند.

دلاور فیضان، رییس عمومی و یکی از شرکت کنندگان نشست انتقادی رییس جمهور، می گوید: اشرف غنی پیش از رسیدن به قدرت وعده رسیدگی به امور کوچی ها را به ما می داد اما تاکنون توجه جدی در خصوص زندگی کوچی ها نکرده و مردم کوچی با مشکلات بهداشتی، مسکنی و.... روبرو هستند.

وی می افزاید: تا زمانی که مشکل بود و باش ما رفع نشود، درگیری ها میان باشندگان و کوچی ها ادامه خواهد داشت.

کد(24)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خداوند از دست این قوم پرستان پشتون ملت ما را رها کند آمین یا رب عالمین هارون

>>>   کوچی ها که قبلا جز شتر و یک خیمه پاره پوره جیزی نداشتند حالا صاحب میلیون ها دالر و بادیگار و حشم شدن مثل ملا تره و امثالشان دیگر چه میخواهند.
افغان

>>>   خداوند تو بالای این ملت رحم کن ما را ازدست این انسانهای جاهل آدم کش نجات بدهی آمین یا رب عالمین
هارون

>>>   گرانو كوچيانو، آيا همه چيز هاي گذشته پسنديده است، آيا مردم بايد اسلام را قبول نميكردند، چون قبل از آن هم مردم أديان ديگر را پيروي ميكردند، بيائيد به لحاظ خدا بخاطر آينده أطفال خود مستقر شويد، حالا نفوس شما و همه افغانستان رو به افزايش است، از اين كوچ اجباري نه ديگر بشما سودي ميرسد، و نه براي ديگران، دنيا پيشرفته شده، فايده مالداري در ساختن فارمهاي مالداري بيشتر و آسانتر است، مستقر شويد، مالداري نمائيد، زراعت نمائيد، علم بياموزيد، مدرسه رفته عالم دين شويد، خير دنيا و آخرت در مستقر شدن تان است

>>>   شکم کلان شما بنام کوچی های زراندوز را مگر خاک گور سیر کند شما هرگز سیراهی ندارید هر چندیکه از قاچاق و دزدی های مسلحانه وچور وچپاول اموال مردم و بیت المال وغصب زمین های دولتی بخصوص در این شانزده سال اخیر که از ملا قیوم کاکای ریس جمهور گرفته تا ملا جان نماینده و جاسوس ای اس ای وکلیل کوچی ها در پارالمان که نیم ساحهناحیه ۱۲ را در کابل بنام قوم غلجایی کوچی غصب کرده و ملیون ها دالر ارزش دارد اینها با تمام چور وچپاول شان سیر شدنی نیستند دیگر قوم غلجایی خو هرگز قانع به سیری شان نیستند مارکیت های کلان و بلند منزل ها وخانه های خیلی قیمتی و موتر های لکس در هر جا که دیده میشوداکثریت شان از همین قوم بنام کوچی ها است اما باز هم انتقعاد شان از کم رسی دارند مانند جوک از خوردن خون مردم چاق ولک شده اند کم است از چاقی شکم شان انفجار کند بازهم چشم شان بمال غریب وبیچاره وبیوه ویتیم و فقیر این کشور است که بفکر نان خشک شب وروزشان هستند چشم حریص را مگر که خاک گور سیر کند هرگز انها در این دنیا سری ندارند .

>>>   شاید اکثریت کوچی ها صاحب خانه و منزل و زمین هستند و اسما خود را کوچی می خوانند و از امتیازات کوچی گری استفاده می برند...
مثلا، در ولسوالی دولت آباد ولایت بلخ، قریه است بنام پایمشهد افغانیه که همه اش دارای زمین و خانه و جای هستند ولی خودشان را کوچی می دانند و از امیازات کوچی استفاده می کنند...
ضیایی

>>>   اگر تا بعد از عید دولت غنی و عبدالله فرمانده امنیه کابل را برکنار کردند که کردند ، نکردند خود مردم شمالی چون اعزاز خاکسپاری امیر حبیب الله خان قومندانی امنیه کابل را #محاصره کرده خواهان برکناری او خواهیم شد !
مردم بدانید قومندان امنیه مستقیم از طرف #غنی_حمایت می شود و مستقیم از غنی #دستور می گیرد ...!
چرا که ما نیک می دانیم هدف اصلی انتحار کننده گان مردم و فرماندهان مقاومت است !
شما دیروز شاهد انتحاریی بودید که فرماندهان پیشین مقاومت را هدف قرار داد !
حالا منتظر باشید که جانشین آنها حتما از طرفداران یا فرزندان نادر غدار خواهد بود ...!
Shafaq Siahposh credit:

>>>   طراح این فکر در میان سران جببه متحد شمال که ریس دولت باید پشتون باشد بعد از خلیلزاد کی بود.

>>>   آیا می دانید که (25)در صد کل جمیعت ولایت قندهار را تاجیک ها تشکیل می دهند؟

>>>   غنی و جابجائی های قومی
غنی قومگراو تیم قومگرای بی ریشهٔ ارگ به شما خطاب میکنم !
هرات باستان ، سر زمین شعر ، ادب ، هنر و فرهنگ بلند را با جابجائی های هدفمندانهٔ تان به بستر تنش های قومی مبدل نسازید .
بگذارید هر کس از هر گوشهٔ که هجرت کرده بود دوباره به خانه و کاشانهٔ قدیمی اش برگردد نه در خانه و جایگاه دیگران .
اجداد تان به این عمل شنیع دست یازید و نتیجه اش جنگ و ویرانی را همین اکنون درکشور مشاهده میکنید ، بس است دیده درآئی و بی شرمی که دارید حتا پاکستانی ها را آنجا ها اسکان میدهید ، ننگ باد بر شما وطنفروشان و معامله گران مزدوربس کنید .
مردم شما در زمینه چه میگوئید با حفظ حُرمت کلام ؟

>>>   اين يك دوروغ است. برخلاف چودرى غنى مانند عبدالرحمن پنجابى نماينده استعمار به كوچى ها خدمات بسا شايانى را كرده وميكند.
اين كار كوچى ها تنها يك نمايش است.
كه به دستور ارگ و فريب دادن ديگر أقشار جامعه به اجراع گزاشته اند.

>>>   ما کوچی ها , حقمان خورده رفته است و این گپ ها مقبول نیست , ما کوچی ها مظلوم هستیم و باید دولت به کوچی ها بیشتر برسد به هر جهت کوچی ها نقش به سزایی در اسلامی کردن افغانستان داشتند , ما کوچی ها مثل ببر هستیم و خیلی زیبا هستیم و با وقار , جدی میگم .
سینا از قومندان کوچی

>>>   فارسی زبانان افغانستان باید برای مقابله با پشتون سازی با هم متحد شوند.
مجید از ایران

>>>   یک نمایش فرمایشی و پلانشده از طرف خود غنی کوچی است. نه کل باند نه کدو، خاک برسر هر دو.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است