پیروزی از آن مردم افغانستان است
در حال حاضر برای کنفرانس بروکسل آمادگی ها انجام شده است. بسیار مهم است که در این کنفرانس به مشکلات واقعی مردم افغانستان بپردازیم و ببینیم که مردم ما چه مشکلاتی دارند و شب و روز در چه وضعیتی قرار دارند. 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۸    ۱۳۹۵/۶/۱۵ کد خبر: 120704 منبع: پرینت

داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرایی، ضمن یادبود از سالروز شهادت رییس جمهور پیشین افغانستان قهرمان صلح در نشست شورای وزیران گفت: وی و امثال وی قهرمانانی بودند که در راه صلح و ثبات کشور و در راه تامین امنیت در کشور و برای بهبود زندگی مردم افغانستان جان های شیرین خود را از دست دادند.

وی افزود: همانطور که از این سلسله صدها نفر در طول تاریخ سی و پنج ساله افغانستان از بزرگان و نامداران و صدها هزار نفر از مردم بی نام و نشان خود را قربانی راه خدا و مردم و سلامت وطن کردند. به روح همه شهدای افغانستان اتحاف دعا می کنیم.

داکتر عبدالله گفت: امروز هم در سنگر دفاع از مردم و کشور، فرزندان این سرزمین قربانی می دهند و جا دارد که از قهرمانی و از فداکاری شان یادآوری شود. آن کسی که در قریه ای در هلمند امروز در سنگر دفاع قرار دارد با وجود تبعیض، تفرقه و نفاقی که شاهد آن در صحنه سیاسی و در صحنه رسانه های کشور هستیم افتخار می کنیم که این مردم فقط از خانه شخصی خود دفاع نمی کنند بلکه از خانه مشترک همه مردم دفاع می کنند. ما می بینیم که چه بحث هایی صورت می گیرد. چه موضوعاتی مطرح می شود. برخی از این نفاق افکن ها خود را نمایندگان مردم مطرح می کنند و متاسفانه به نمایندگی از مردم هم آمده اند در کرسی های پارلمان قرار گرفته اند که فقط تفرقه، نفاق و تبعیض را گسترش می دهند.

رییس اجرایی اضافه نمود: ما هرچه قربانی در افغانستان داده ایم برای عدالت بوده است چرا که مردم ما بی عدالتی را در هیچ زمانی قبول نمی کنند. امروز هم ظلمی بر مردم افغانستان تحمیل شده و نیروهای زیر نام های مختلف، طالبان، تروریست، داعش و القاعده و گروه های مختلف آمده اند و بر مردم افغانستان تحمیل شدند و از بیرون حمایت شدند. کسانی هم هستند که این افراد را از داخل حمایت می کنند و آب به آسیاب دشمن می ریزند و به خون آن جوانانی که دهه ها جان خود را فدا کرده اند خیانت می کنند.

داکتر عبدالله مردم افغانستان را پیروز میدان جنگ می داند و می گوید: ملت ما، مردم افغانستان مردمی بیدار و از حق خود آگاه هستند و در این راستا پیروزی از مردم افغانستان است. پیروزی از آن هایی است که در این خاک ریشه دارند و دل شان به حال این مردم می سوزد و به آینده خوب ملت خود امیدوار هستند. ما هم به عنوان مسوولان وظیفه داریم که به مردم خود امید دهیم و آینده بهتر را برای آنها ترسیم کنیم.

وی در خصوص کنفرانس بروکسل و برنامه حکومت گفت: در حال حاضر برای کنفرانس بروکسل آمادگی ها انجام شده است. بسیار مهم است که در این کنفرانس به مشکلات واقعی مردم افغانستان بپردازیم و ببینیم که مردم ما چه مشکلاتی دارند و شب و روز در چه وضعیتی قرار دارند. فقر، جرم، ناامنی، بیکاری و خشونت و آوارگی مردم افغانستان و بیجا شده ها باید رسیدگی شود و کوشش کنیم بار دیگر حمایت جامعه جهانی را جلب کنیم.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   پیروزی از آن مردم افغانستان است وامتیازات حکومتی همه از آن تیم ع است

>>>   عبدالله بروید پس همان کار سابقه تان را شروع کنید....

>>>   "...رییس اجرایی، ضمن یادبود از سالروز شهادت رییس جمهور پیشین افغانستان قهرمان صلح در نشست شورای وزیران گفت: وی و امثال وی قهرمانانی بودند که در راه صلح و ثبات کشور و در راه تامین امنیت در کشور و برای بهبود زندگی مردم افغانستان جان های شیرین خود را از دست دادند." !!!!
یک آدم تا چه حد باید..... باشد که این حرفها را برای مردمی بزند که تمام جنایات ضدبشری ان دوران کثیف را بچشم سر دیده اند!!!!

>>>   خطاب به هموطنان.
هیچ دولتی جرات حمله به کشور مارا ندارد
خوب فکر کنیم
ما بدست خود کشورمان را نابود میکنیم. !!!!!!؟؟؟؟؟

>>>   پیروزی ازآن مردم است!
کدام مردم؟ همان چند لندغرایکه دوروپیش ات است که ملیاردر ومیلیونرشدند،اگرهمین رامردم بگوید،حرفت درست است.دایم قضاوت شماشورای نظارهمینطورمیباشد.تاوقتیکه شمادرقدرت باشید، پیروزی ازآن همین دزدان مقاومتچی و....چی خواهدبود، نه از۹۹٪مردم بیچاره افغانستان.
ا.و.کابل

>>>   پیروزی از آن مردم افغانستان وناکامی از آن ع وغ است

>>>   بلی پیروزی ازآن ملت ومردم شهیدپرورست اماکولابرداری خودرابه زورتحمیل کردن ومنفعت بوردن از بیتالمال مال بیوه ویتیم غصب دارای وزمین ملکی ودلتی کار شماست.خداوند مردم راازشرشماآزادی واستقلال نصیب نماید مرگ برشماضایع الوقت

>>>   حاکمیت و قدرت میراث پدر هیچ کس نیست، اگر شایسته اش هستی کمرت را محکم ببند و آنرا بدست آر.
قهرمان ملي كشور اسطوره خراسان
نگاره سال از مسعود بزرگ

>>>   ای برادران وخواهران عزیز همه باید متحدانه به پا خیزیمبجز قیام ملی دیگه چاره نیست

>>>   كه بحث اصلاح نظام انتخاباتي و توزيع شناسنامه هاي برقي اصلا در آجنداي كاري رييس جمهور نيست. به سر رييس اجراييه شيره ماليدن است و ملت را دل خوش كردن.

>>>   دشمن مردم ما نه در بیرون مرزها، بل‌که در کابل نشسته است. دشمنی که نه‌نتها جوانان قهرمان‌مان در صفوف نیروهای امنیتی مورد هدف قرار می‌دهد، بل‌که حتا حرکت‌های مدنی را مورد حمله قرار می‌دهد و بعد نام خود را "طالب" و "داعش" می‌گذارد. روح مولانای شهید و بقیه شهدای امروز شاد. راه این پاک‌بازان و شهدای راه حق همیشه ادامه خواهد داشت و ما انتقام خون او و بقیه شهدا را از طالب و ستون‌پنجمی‌های درون دولت خواهیم گرفت.
حسيب معترف

>>>   فاشیستان تمامیت خواه ، طالبان نکتایی پوش و مزدوران اجانب ، رهبران و شخصیت های توانمند سیاسی ما راکه توانایی انسجام همگانی را داشتند با براه انداختن ترور های زنجیره ای به شهادت رسانده تفنگ خود را بردوش برادران وحشی طالب و مسولیت آنرا بدوش همکاران مخفی آی اس آی انداختند و حالا با سازماندهی و اجرای عملیات انتحاری شجاعترین ، زبده ترین و وطندوست ترین فرزندان این سرزمین را گروهی و دسته جمعی به خاک و خون کشانده دستان کثیف خود را باز دردامان برادران جنایت کار خود پاک میکند. تا همین مکتب است و این ملا / حال طفلان خراب می بینم . تا همین غنی و اتمر و چوکره هایشان هستند ، ما هر روز شاهد از دست دادن بهترین های خود خواهیم بود

>>>   کشتار هدفمند وپلان شده تاجیک ها توسط فاشیزم قبیله درانتحار ها.
سران تاحیک
این انتحاری ها وکشتار نخبه گان وسران تاحیک تصادفی وبدون پلان نیست بیدار شوید تاجیک ها همیشه هدف نخست قبیله بوده اندونابودی سران تاجیکه بیشتر زیر نام های چپ وراست در چندین دهه ازجنگ نخست افغانستان باانگلیس که قربانی نخست ان میرمسجدی خان غازی بود که توسط اعمال داخلی انگلیسی مسموم میشود اغاز گردیده.وقدم بعدی کشتار وحشیانه وغیر قانونی شاه غیر قبیله باکابینه اش وبعد ا چپاول شمالی ونابودی سران تاجیک وشمالی وادامه ان توسط برادران نادر وهمدروه های ظاهروداود وحتی حزب دیموکراتیک که بیشتران تحت شعاع وحدت حزبی خیلی باپررویی انجام یافت که خوشباوران تاجیک تبار درحزب هم بی تفاوتانه ازان گذشتند وبعدابطور خیلی برهنه اش درزمان طالب ودراخیر هم نابودی چیزفهم هاونخبه گان تاجیک توسط دولت طرف دار غرب که تا اکنون ادامه خیلی وحشیانه خویش رادنبال نموده وقتی هم صدا بلندنمایی زبانت رابنام های میان خالی وحدت ملی انتحار میکنند تاجیک ها اگر متحد نشوند داشته های خویش راهم مانند قبل ازدست می دهند که کشتار بیرحمانه امروزتوسط برادران ارگ وغنی همه مسولین دولتی کشته شده تاجیک های موثر بودند ایا امنیت ملی که وظیفه اش کشف اپراتیفی است خواب اندویا اطلاعات درشعبه ریس عمومی که طالب دولتی است قید میشودوبعد از انجام عمل بکار گرفته میشود چرا مردم ما هنوز هم در خواب غفلت وخوش باوری اند من کاملا موافق نیستم که دولت واقعا حتی ۵۰ درصدمردمی اش هم متشکل ازمردم باشد واشنتن پست هم که روزنامه معتبر مربوط به بزرگتریت کشور عامی غنی میباشد به اینموضوع اعتراف نموده که غنی قدرت قومی راافزایش دادهودیدگاهش قومی میباشد بانکه ازاغاز فعالیتتتت های دنبال قومی سازی ورهایی جنایت کاران قومش از زندان های داخلی وبی المللی بوده استتاکی خواب فاشیزم هیچوقت اصلاح نمیشود هدفش نابودی ماست باید توجهنمایم سنگرهارا فرزندان ما حراست میکنند ودر جنگ های فرسایشی فرزندان ما کشته میش.د در انتحار های هدف مند بزرگان مارا هدف قرار میدهندوما هنوز هم برای سلامی حاکمان دست بدعا هستیم گویی نه دستی داریم ونه چشمی ونه حس که مارا اینطور بیرحمانه به نابودی میبرند اگر اینوضعیت راهم بیتفاوت گذشتهوبرای ارواح امان اللهوظاهروداود مصروف دعا باشیم همانطوری که بالای قران کتاب خدا پا کشاذشتند بالای خون ما خیلی ساده پاگذاشتهوبا دیده درایی زبانوهویت مارا هم نابود میکنند
رستاخیز نجات ماست پس نگذارید که فرزندان ازاده این سرزمین ناجوان مردانهنابود گردند

>>>   عبدالله جان کدام راه خدا واسلام راه پیسه ودالر وجاسوسی برای بیگانه‌ها ایکاش شما یک عمل تان به مسلمان میماند گفتار زیاد عمل هیچ درک ندارد ضده خدا وضده تاریخ شدید دریک ماه 1000 چند صد نفر کشته شده یک بار پکولت درپیش رویت بگزار وبه این جوانان مردم فکر کن شاید دراخر فکر وجدانت پاک باشد بخود کشی دست خواهید زد .مسافرجبری

>>>   تاجيكان ادعاى حاكميت و رهبرى را در كشور خود دارند. وقتى خراسان دستخوش تحولات شد و نام ان تغير كرد يك تفكر مريض به تغير نام و دست يابى به قدرت سياسى بسنده نكرده به فكر تغير هويت، و حذف تاريخ، زبان و تمدن ان برامدند و خواستند تاريخ ان را دوباره طبق مرام خود بنويسند و بناً نياز بود تا حد امكان اثار ماندگار ان نابود و مبارزين ان سرزده شوند. براى كوتاه كردن تاريخ ان به ٢٨٠ سال يعنى تاريخ ورود خود به حيات سياسى خراسان برنامه ريزى شد كه تا امروز ادامه دارد اما خراسانيان اصيل از هشتاد سال قبل بدينسو هـرچند دير اما متوجه اين اجنداى شوم شدند كه اين مقاومت تا امروز با قوت ادامه دارد و اين مقاومت با پستى و بلندى هاى مواجه بوده است. امروز تاكتيك دشمنان خراسان تاكتيك حذف عريان به هر وسيله است . با استفاده از قدرت سياسى تاجيكان بايد از قدرت كنار زده شوند و أنعده كه ميسر نيست توسط شمشير دامولوكس قبيله گردن زده شوند. ما نبايد بى تفاوت از مقابل تحولات بگذريم و شاهد مرگ تدريجى خود باشيم چون مرگ مقاومت گران زبده و سرداران راستين مقاومت مرگ همه يى ماست .
تا حال هيچ توضيح قناعت بخش از موارد مشكوك به مردم داده نشده و در اينده نيز نخواهد شد. اين كه دشمن نفوذ كرده و ما محكوم ميكنيم ، تاريخ خود را گذرانده است . بايد بلاخره كسى مسول و جوابگو باشد و فقط مردم اند كه ميتوانند با ايستادگى مسولين را وادار به توضيح دهى كنند.

>>>   سیاست توطئه و مدارا ، توءام با حذف رقبا !
پانزده سال است که یک گروه توطئه گر خلیل زاد ، کرزی ، اتمر، غنی ، جلالی ، استانکزی وووو کانون توطئه علیه مردم ما را در ارگ بنیاد گذاشتند و از همان آغاز کار کرزی تا همین اکنون سیاست توطئه و مدارا ، توءام با حذف رقبا ادامه دارد .
چرا این گروه به سیاست توطئه ومدارا متوصل شدند ؟
برای اینکه توانایی جنگ رویاروی را با نیروهایی ضد طالبانی نداشتند و همین اکنون نیز ندارند و با متوصل شدن به چنین یک حرکت خود نابود می شدند

>>>   با اظهارامتنان وسپاس ازشبکه خبری بیطرف افغانپیپرکه نظریاتم راکه هدفم ازآن بیان حقایق درموردوضعیت نابسامان امروزی می باشد نشر می کند.
میگوید حقیقت تلخ است!بیایدکارهای چندروزگذشته وچندروزبعدی ع ع رابه ارزیابی بگیریم:
بوجودآوردن انشقاق وتنش باریس جمهوربه خاطرمنافع شخصی وگروهی وملاقات هابایکتعدادجنگسالارهاکه بخشی ازعواملی بدبختی های دودهه اخیرمیباشدکه تاثیر منفی بالای اذهان مردم ومورال قوای مسلح داشته است.
دادن فرمان عبدالله جهت دفن نمودن بچه سقاوکه یک خیانت ملی دربرابرتاریخ،روزاستقلال وخیانت درمقابل افغانهای ازاقوام مختلف که درراه استقلال وآزادی افغانستان دربرابرانگلیس خون ریخته اند,میباشد (هیچ فرقی بین ملاعمروبچه سقاورانمیبینم،هردوی شان مزدورانگلیس وپاکستان ، ضد تمدن وترقی ووحشی صفت بوده،تفاوتی که است،اینست که بچه سقاو برعلاوه دزدبوده وبادزدان امروزی وجه مشترک دارد).
دیروزهم خودرانمایش دادوبه ورزشکارجودوکارناکامیکه در۹ثانیه مغلوب شده بود،تقدیر به عمل آورد.
امروزهم ازریس اسبق وناکام شورای صلح تجلیل،فرداوپس فرداهاروزهای تجلیل ازسپهسالاردوـ سه دهه اخیرهمین بدبختی،بعدازآن یادبودازمارشال (کاش شهید میبود تاشورای نظاربیشترامتیازمیگرفت)میباشد
افسوس صدافسوس به این مملکت باهمچو ریس۵۰٪ اجراییه که ۱۰۰٪ مانع اصلا حات وحکومتداری خوب میشود.
احمدولی ازکابل

>>>   "پیروزی از آن مردم افغانستان است"!!
و شما و امثال شما آقای گلمرجان! دشمن مردم افغانستان هستید!!!

>>>   گلمرجان!
تو در جریان دو سال به کدام مشکل مردم افغانستان رسیدگی کرده ای که حالا میگویی:
"در این کنفرانس به مشکلات واقعی مردم افغانستان بپردازیم و ببینیم که مردم ما چه مشکلاتی دارند و شب و روز در چه وضعیتی قرار دارند."
.....

>>>   چی شد آشتی کدین افرین بچه ی بد نباشید ع وغ پشت سرهم باشید خو جان کاکا

>>>   پیروزی از آن مردم است اگر ناموس فروشها بگذارند

>>>   پیروزی مردم برابر است با شکست و مرگ تو!
در قاموس گلمرجان پیروز (برنده)و شکست خورده (بازنده) وجود ندارد!!!!

>>>   کدام پیروزی از ان مردم است همه مردم قتل عام شدند همه به نحوی این مردم مظلوم را میکشند وشعار ضد جنگ میدهند تا به کی به چشم مردم خاک میپاشید ایا گناه بزگتر ازاینکه یک عده محدود از خدا بیخبران فاشیست انتخابات را که با همه مشکلات بر گذار شد بچالش کشیدند ومردم را ناامید ساختند است خودت خوب میدانی که حریف اینها

>>>   تنها راه اتحاد فارسی زبانان و درخواست کمک از ایران و تاجیکستان است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است