برداشت آزاد: دو مقبره از دو منظر (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۹    ۱۳۹۵/۶/۱۴ کد خبر: 120636 منبع: پرینت

یکی مارشال قسیم فهیم معاون رییس جمهور وقت و وزیر دفاع که بجز کشور خودمان شاید همسایه های مان با وی معرفت نداشته باشند چی رسد به منطقه و دنیا!

دومی خانه مولانا جلال الدین محمد بلخی که در بلخ موقعیت دارد و شهنشاه بلخ در 15 سال بهترین شهرک ها و... را بخاطر مسایل سیاسی، اقتصادی و رقابت های شان ساختند!

مولانا که ایران و ترکیه بالایش دعوا دارند که مربوط ما است! جهانیان از افکار و آثارش به زبان های مختلف فیض می برند! چقدر غنی و چقدر فقیر شدیم!

از بعد معنوی این مملکت صفر ولی از بعد تجمل 100 در 100 و 1000 را هم در ارقام شاید شمارش شود!

مبارک باشد آقای عطا محمد نور با 5 میلیون دالر سرمایه در قضیه اخیر کلانی حاضر به ساختن مقبره کلکانی و تاریخ بابریان شدید!

ایمل معانی


مارشال قسیم فهیم مولانا بلخی عطا محمد نور والی بلخ مقبره

مارشال قسیم فهیم مولانا بلخی عطا محمد نور والی بلخ مقبره

مارشال قسیم فهیم مولانا بلخی عطا محمد نور والی بلخ مقبره

مارشال قسیم فهیم مولانا بلخی عطا محمد نور والی بلخ مقبره

مارشال قسیم فهیم مولانا بلخی عطا محمد نور والی بلخ مقبره



کد(10)

این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   کسانیکه غازی امان الله خان و شهیدداکترنجیب راکافرگفته بودبچه سقاو رارهبراسلام معرفی کرد.
وطندار

>>>   حساب خود جنرال دوستم جدا. یکتعداد جوانان اطراف او اهل مصالحه و گفتمان نیستند و تنها با سیاست های اردوغانی تربیه شده اند. با آنها باید با زبان خودشان برخورد کرد. عزیزانم!! شما شهروندان افغانستان هستید و اما تیمور لنگ یک اشغالگر ظالم بود که تاریخ از ظلم و استبداد و وحشت او میلرزد.

>>>   عجیب است. در مراسم جنازه کریموف یک پا دارد؛ یک پای دیگر به قرض میگیرد تا سر وقت به نماز برسد؛ اما در جنازه هموطن خودش ( امیرحبیب الله کلکانی) که خیلی از نظر جایگاه داخلی برایش مثبت بوده می تواند، شرکت نمی کند! سیاست «سرحدی» دو باره جان گرفته است. چه کسی بازنده است؟

>>>   مردم افغانستان از جناب دوستم می پرسند: آیا شما معاون اول ریاست‌جمهوری اسلامی افغانستان هستید و یا هنوز ملیشه بی بند و بار جوزجانی؟
در دولت موسوم به وحدت ملی جناب دوستم بحیث معاون اول رییس جمهور غنی شناخته میشود. او در واقع مطابق به قانون اساسی کشور بعد از رییس جمهور شخص دوم و مسوولیت رهبری تمام کشور و مردم افغانستان را به دوش دارد. اما با تاسف دوستم در دوسال از عمر این حکومت یک ماه هم در دفترش کار برای دولت و مردم افغانستان نکرده است. او اکثرا در ترکیه زندگی می کند و یا در جوزجان زادگاهش، یا مصروف زرد آلوچینی در باغهای جوزجان است و یا لباس نظامی پوشیده مصروف شکار ملخک به گفته شفیع عیار و یا ملیشه سازی در تحت نام جنگ با طالبان در جوزجان و فاریاب بوده است. بد تر از همه او اکثرا نشه است و یا مصروف دسیسه سازی و انتقام گیری و بی ثبات ساختن مزار شریف و تخار. اما دامنه توطیه وی اخیرا در همدستی با تیم ارگ به کابل هم رسید. و در تازه ترین موارد اشغال تپه شهر آرا توسط ملیشه های تحت امر او و دعوای مالکیت اجدادی بر سر زمین مردم دیگر.
واقعیت تلخ اینست که تا حال فهمیده نشد دوستم معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان است و یا ملیشه بی بندو بار جوزجانی سه دهه پیش؟
به کمال تاسف او تا هنوز خصلت جنگ سالاری و ملیشه ای دوران جوانی خود در جوزجان را از دست نداده است. ادبیات و سخنان بی ارزش و بی مفهوم از زبان او در شان یک معاون ریاست جمهوری و رهبر یک قوم معزز افغانستان نیست.
او هیچ گاه به عنوان یک شخصیت سیاسی و مسوول کل کشور حرف نمی زند. همواره او به نمایندگی به اصطلاح خود او رهبر و نماینده " ترک تباران" جهان از ازبیکستان تا ترکیه حرف می زند. برای اکثریت مردم افغانستان این پرسش پیدا میشود که او شهروند افغانستان است و به افغانستان خدمت می کند و یا خدمت گذار، نماینده و یا اجنت پانترکیزم دشمن فرهنگ، تاریخ و هویت افغانستان؟
در حادثه‌ای شهر آرا پیرامون خاکسپاری پیکر های شاه حبیب الله کلکانی و همرزمان او چهره جنگ سالاری و ملیشه ای خود را یک بار دیگر به شکل خیلی نامردانه و غیر مسوولانه نشان داد. او بجای اینکه بحیث شخصیت دوم کشور بحیث معاون اول ریاست جمهوری اسلامی افغانستان مسوولانه و بگونه شایسته در شان یک رجال سیاسی کشور
نقش و سهمی در تامین امنیت جنبش خاکسپاری حبیب الله کلکانی و همرزمان او ادا کند و با عزاداران دلجویی و دین انسانی، اسلامی و برادری خود را ایفا کند، نیمه شب تپه شهر آرا را اشغال و بر هزاران مردم سوگوار و تابوت بدوش کمین گرفت و بر مردم بی دفاع آتش گشود.
افزون بر آن در همدستی و در تحت تحریکات یک دسته ای از فاشیست های شناخته شده یک مجلس کلان را در روز خاکسپاری شاه حبیب الله کلکانی و همرزمان او در منزل خود جمع کرده و در حضور رسانه ها تهدید کرد که حتا تا یک نفر ترک تبار هم در افغانستان زنده بمانند من عقب نشینی نمی کنم. جوانان حاضرند زنده پس نیایند. ببرند مرده خود را در یک تپه دیگر گور کنند. کلکانی را نادر شاه بابا کشته نه ما. من زورگویی را تحمل نمی کنم. تپه مالکیت اجداد من و ترکتباران است" و ازین قبیل سخنان مضحک و غیر مسوولانه دیگر .
چقدر درد آور است رییس جمهور معاون بی سواد، جنگسالار و ملیشه صفت خویش را تحریک می کند که لشکر بکشد در پایتخت و تپه متروک شهر آرا را اشغال کند و به او تلقین می کند که" تپه مالکیت اجداد ترک تبار توست و نگذار که سقوی ها مرده خویش را در آن دفن کنند و ما درین کار همکار تو هستیم" و ده هانفر پشتونست و فرماندهان حزب اسلامی را برای حمایت نظامی بخانه او می فرستد.
دوستم همواره از بی صلاحیتی و بی ارزشی خود در حکومت غنی ناله می کند. پرسش اساسی اینست اگر دوستم قدرت داشته باشد چه بلای بر سر مردم افغانستان خواهد آورد؟ آیا او واقعا شایستگی رهبری یک کشور و یا قوم شریف ازبیک را دارد؟

>>>   پوتین هم خاموش ننشست:: پوتین گفته است که تمام تپه ها،‌ ساختمان ها و مناطق افغانستان که نیرو های سابق شوروی و خانواده های آنها در آن زندگی میکردند مربوط میراث فرهنگی و تاریخی روسیه است و هیچکس دیگر حق تفریح، دفن جسد و استفاده از آنرا ندارد. حال استعمار روسی هم از استعمار ترکی تقلید میکند.

>>>   کابل خانه امیر حبیب الله کلکانی است. او بی عقل امیر حبیب الله کابلی است. نمیشود برای یک کابلی جای دفن کردن نداد بخاطریکه اینجا قرارگاه و یا آرامگاه فلان روس، اینگلیس، عرب و یا ترک است.

>>>   من یه روز تمام ذین مقبره ها رو خراب خواهم کرد و به جایش پارک برای مردم خواهم ساخت

>>>   سلام.عطا محمد نور این پول هارا از خون مردم وفروش سلاح واز بیت المال بدست آورد وبه خاطر بقای خودطرفداران چپاوالگر را جذب نمود.
وگرنه میتوانست در اکمال میز وچوکی مکاتب وکارها ی فر هنکی واجتماعی وغیره،بمصرف میرساند.
این همه نمایشی است.عاقبت گرک زاده گرک شود.
حکیم غوربندی

>>>   ﭘﺮﻭﺩﮔﺎﺭا ﺑﻪ ﺭﻭﻱ ﺁﺑﺮﻭﻱ ﺣﺒﻴﺐ ﺧﻮﺩ اﻓﻐﺎﻧﺴﺘﺎﻥ ﺭا ﺗﺠﺰﻳﻪ ﻛﻦ ﺗﺎ اﺯ اﻳﻦ ﻫﻤﻪ ﺑﺪﺑﺨﺘﻲ و ﺑﻴﭽﺎﺭﻩ ﮔﻲ ﻧﺠﺎﺕ ﭘﻴﺪا ﻛﻨﻴﻢ ﭼﻮﻥ اﻳﻨﻘﺪﺭ ﺗﺨﻢ ﻧﻔﺎﻕ ﺩﺭ اﻳﻦ ﻭﻃﻦ ﻛﺸﺖ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﺑﺠﺰ اﺯ ﺗﻨﻔﺮ ﺩﺭ ﻭﺟﻮﺩ ﻣﺮﺩﻡ اﻳﻦ ﻛﺸﻮﺭ ﭼﻴﺰﻱ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﺩﻳﺪﻩ ﻧﻤﻴﺸﻮﺩ و اﻳﻦ ﻣﻮﺿﻮﻉ ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺷﻌﻠﻪ ﻭﺭ ﺗﺮ ﻣﻴﺸﻮﺩ . ﺧﻴﺮ اﻧﺪﻳﺶ

>>>   همینکه والی فرزانه بلخ تاحال مدرسه پدر مولانارا به خاطر یافتن اشیا باستانی حفر نکرده از او خیلی خرسند هستیم

>>>   به حال ان جامعه باید گریست که مردگانشان از زنده ها ثروت مند باشند . یوسفزی

>>>   در تاريخ ملت مان شاه احمد ابدالى شاه امان الله امير حبيب الله كلكانى وداكتر نجيب الله از جمله شاه هان بوده اند كه تاريخ نظيرش شان را نديده.
بيايد از تعسبات زبانى وقومي بگزريم وحقائق را بيان كنيم.
ح. ع.

>>>   ما به امان الله خان و داکتر صاحب نجیب الله احترام داریم ولی شخصیت مستقل تاریخی حبیب الله خادم دین رسول الله را هم نمیتوان فراموش کرد ما در حقیقت تاریخ کج را راست کردیم و مردانی از عیاران خراسان را زنده ساختیم این کار را کردیم و باز هم خواهیم کرد

>>>   ارا بدست ان پادشاه دانا یعنی بابر شاه مغول بنا گذاشته شده واز اینکه ما مردم این سرزمین اعم از تاجیک وهزاره وازبک ودیگر مردم از نسل ایشان هستیم یا حداقل ژن ان بزرگواران در خون ما وجود دارد علاقه زیادی داریم که در کنار آنها یا بناهای ساخت آنها دفن شویم ویا بزرگان خود را در انجا به افتخار انان در ان محل مدفون کنیم به هر حال انهااجداد ما تاجیکها وهزاره وازبک ها میباشند.

>>>   چند سال قبل دولت اقای امامعلی رحمان در تاجیکستان برای بازسازی مقبره رودکی از ایران کمک گرفت و کارشناسان مرمت سازی اثار تاریخی گنبد فیروزه ای مقبره رودکی را نو سازی کردند.
اگر همین روی گشاده و باز برای تعامل و همکاری را دولت اقایان اشرف غنی و عبدالله می داشتند با کمک دو کشور بازسازی و مقاوم سازی خانه مولانا دور از دسترس نبود.
اما اقای غنی به اندازه اقای کرزی و عبدالله با ایران احساس دوستی ندارد و بعید میدونم چنین پیشنهادی بدهند.
مساله این است که این نوع از ساخت (خشت و گل) فقط در تاجیکستان افغانستان و ایران وجود دارد و کشور دیگری در ساخت و مرمت این نوع اثار مهارت ندارد.
به ان اقایی هم که گفته این خانه را خراب میکنم و به جاش پارک میسازم میخوام بگم مگه زمین قحطه که دقیقا روی خونه مولانا میخوای پارک بسازی؟!
محمد از اصفهان

>>>   واه واه گل میدان استادعطاآمدبمیدان.
ع

>>>   از قوم پرستی خسته شدیم دگه بس است تا کی ادامه خواهد داشت.

>>>   آن یکی در ظاهر ویرانه دراوج عزت وروحانیت ومعنویت ومالک همیشگی قلب های مردمان صاحب دل تا زما نیکه جهان استو مکان است ؛ آن دیگری با قصر مرمرین معلوم نیست پولش از کدام مدرک حاصل شده وچند سال دیگردوام خواهد کرد؛ چون گروه جاهل وگنهکاری که آنطرف کوه ها شرارت میکنند فردااگردست شان برسدمعلوم نیست چی خواهند کرد

>>>   مرده شناسی یا دسیسه سازی یا مرده پرستی درافغانستان ای سه حزب نو تشکیل شده اگر میل دارید از طریق فیسبوک هایتان داخله بگیرد حدود جاهلان آزاد است م ی.

>>>   تاجکان نمیشرمند تاریخ را نمیدانند!
تاجکان وزبان فرسی را هموطن پر افتخار تاریخ مشترک ما یعنی سبکتګین (سلطان مشهور اسلام واسیا) که خودش ترکتبار مادر پشتون بود به او ج شهرت جهانی رساند و تمام علمای انرا در دربار تربیه و دهان شان را از طلا پر میکرد ولی امروز خودرا بر قوم پشتون و ازبیک خودر ا اوقی اوقی میکند اما نمیداند که د رتاریخ خود مردی نامدار شمشیرزن نداشت و همیشه زیر تسلط ازبیک یا پشتون یا روس عمر تیر کرده وتصادفا ۱۰۰۰ سال قبل یک دولت ناپیه دار را اساس ګزاشت
بیایید تاجکان وجواب دهید
خوارزمشاهان،تیموریان،شاهان ترکتبار غوریها سوریها ابدالیها هوتکیها محمد زاییها غلجایها تره کیها و... پشتون بودند! کدام شاه تاجک را نام ګیرید
بدون مسعود تاجک کدام مرد شمشیر را مثال اورده میتواند؟ نه! افسوس که مسعود وسقاو یک چیز شدند ومسعود را نیز زیر سایه دزد درامد اګر چه مسعود هم رهبر دزدان بود اما خودش نبود
نواسه شاه محمود هوتکی
شیخ التاریخ الافغانیه

>>>   بـه (ح. ع )
راست گفتی اما هرکدام درنوعی مثلا احمد شاه بدلیل بنیان کذاری یک کشور جدید ، امان الله بخاطر کسب استقلال ، نجیبالله بخاطر استعداد و فراستش ، حبیب الله بخاطر جهل وبیسوادی بی مانندش مثلا گفته بود همه مکاتتب را می بندم مالیه معاف وامثال این مزخرفات !

>>>   چطور شده که توسط جنک سالاران غصب نشده؟؟؟

>>>   اي دوستان ببينيد عصرو زمان ديگر شد.
سر ها به جاي پاو پاها به جاي سر شد.
پالان به پشت اسپ و زينان به پشت خر شد.
ميران به خانه ماندو دوران بي پدر شد.
حالا هم حبيب الله اين كشور و ملت را
به عهد عتيق برگرداند براي ....
عطا محمد نور( عطاولله) پيامبر اولوالعظم ميشود.
واقعاً قابل تاسف است.
داكتر وحيد از مزارشريف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است