آمریکا در صدد ایجاد دوست استراتژیک در منطقه است
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۲    ۱۳۹۵/۶/۱۳ کد خبر: 120598 منبع: پرینت

بحث نزدیکی هند و آمریکا یک هشدار بسیار جدی و یک چراغ سرخ برای پاکستان است. مقام های پاکستانی همواره از این نظر نگران بودند که یک روز هندی ها جای پاکستان را در استراتژی آمریکا نگیرد. امکان دارد نزدیکی هندو آمریکا فرمول های منطقه ای را تغییر دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، عزیز رفیعی فعال جامعه مدنی گفت: ایجاد روابط استراتژیک میان هند و آمریکا یک روابط دیرینه است و آمریکا در صدد ایجاد یک دوست استراتژیک درازمدت در منطقه بخصوص برای مهار شدن چین و گسترش بازار اقتصادی چین و همچنان یک نیروی بسیار قوی کار برای غرب است.

وی افزود: چگونگی استفاده غرب از هندوستان و منابع هندوستان با توجه به افغانستان و امکاناتی که در آن وجود دارد این است که یک بازار جدید برای هند باز شود و هند بتواند یک بازار جدید به بازارهای بزرگ آسیای میانه، همچنین از طریق آسیای میانه به اروپای شرقی و اروپا داشته باشد.

رفیعی گفت: از آنجایی که ما سیاست های خارجی مشخصی نداریم، روابط میان هند و آمریکا برای ما هم می تواند بسیار مفید و هم بسیار مضر باشد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   ماهستیم دیگه دوست را چی میکنه؟؟

>>>   وزیر راه و شهرسازی ایران با بیان اینکه به دنبال سیاست ریلی فرا آسیایی هستیم، گفت: آخر این هفته قرار است ارتباط ریلی ایران با افغانستان افتتاح شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است