پاکستان آخرین میخ خود را بر تابوت کابل کوبید
آخرین میخی که کشور همسایه و برادر بر تابوت امنیت و ثبات کشورما کوبید انتقال شورای کویته به داخل افغانستان و احتمالا ولایت هلمند است که گرچه هنوز در دست برسی و پی ریزی است اما زنگ های خطر را به صدا درآورده است 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۲۹    ۱۳۹۵/۶/۱۳ کد خبر: 120572 منبع: پرینت

افغانستان و پاکستان هردو آلت دست و هردو تحت نفوذ و فرمان امریکا هستند اما جایگاه های متفاوتی دارند، به عبارت دیگر پاکستان بعنوان نورچشمی و فرزند دردانه ی ابر قدرت غرب به شمار می رود اما در مقابل افغانستان چیزی بیش از یک فرزندخوانده ی تحمیلی یا ناتنی نیست.

از این رو، بدعهدی ها، سنگ اندازی ها و تمام ناملایماتی که از سوی اسلام آباد نسبت به کابل انجام می شود تاکنون بی پاسخ مانده است و ارگ نشینان نخواسته و نتوانسته اند موضع متقابل یا عکس العمل مشابهی اختیار نمایند چرا که اجازه و اختیار آن در دست یانکی ها است و بس!

پس از اینکه حکومت مرکزی پاکستان کنترل مرزهای خود را با افغانستان در اختیار گرفت و با بستن مرز اسپین بولدک، تشدید بدرفتاری ها و اخراج اجباری مهاجران، راه اندازی دروازه ی تورخم و مانع تراشی بر سر راه بازرگانان و تجار، سوء نیت و غرض ورزی خود را بیش از پیش آشکار کرد اینک دست به اقدامی کاملا ضدانسانی و ضداسلامی زده است و بیماران دارای ویزای درمانی هند را از پاکستان اخراج کرده تا در نومیدی محض دست و پا بزنند.

تمام موارد مذکور و بیشمار موارد مشابه از قلم افتاده درحالی با آزادی عمل و دامنه ی اختیارات تام از سوی پاکستان صورت گرفته است که کمک های مالی جامعه جهانی را به بهانه ی مبارزه با تروریسم دریافت می نماید و همواره با مظلوم نمایی و فریب افکار عمومی، خود را مبرا از هرگونه ترویج بنیادگرایی افراطی و حتی متضرر از مرز مشترک با افغانستان خوانده است.

این ها همه به کنار اما آخرین میخی که این کشور دوست و همسایه و برادر بر تابوت امنیت و ثبات کشورمان کوبید انتقال شورای کویته به داخل افغانستان و احتمالا ولایت هلمند است که گرچه هنوز در دست برسی و پی ریزی است اما زنگ های خطر را به صدا درآورده است.

گویا قرار است افغانستان قرارگاه ابدی نظامیان امریکا و شبه نظامیان طالبان در یک جنگ تحمیل شده ی تمام عیار نمادین باشد که سود سرشار حاصله از آن مستقیما به جیب ابر قدرت غرب و سرسپرده محضش در منطقه می رسد و دود آن به چشم افغانستان منفعل و دست و پا بسته می رود که بدون اجازه ی امریکا، حتی به پاکستان اخطار داده نمی تواند چه برسد به اینکه از مرزهای زمینی و هوایی خود در برابر هجوم شورای کویته بعنوان بانیان اصلی تعلیم و تجهیز تروریسم دفاع نماید.

کد (8)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   بلی دوستان آل سعود بنام مسلمان
تمام مسلمانها را خراب کرد جهلستان
به شیطنت خود افغا نستان را خراب کرد
دولت لائیگ ترکیه سوریه راخراب کرد
امریکاه شیطان به شیطنت جهان را
خراب کردانشالله خداوند همه اینهارا
خراب میکند با آمید ان روز
وسلام هم وطن مهاجر

>>>   هر چی کشیدیم از حماقت و جهل این وهابی ها بود.
ترکیه عربستان پاکستان سردمدار وهابی های جهان
اکثر تروریست ها و سازمان های تروریستی توسط این کشورها اداره میشن
اونوقت از دم از کدوم اسلام میزنن؟؟؟
به تکه تکه کردن شیعیان میگن اسلام

>>>   اسرائیل (پاکستان) خودش ملادر ترورست است

>>>   هر چي ميكند پاكستان خوب تان ميكند افغان تروريست است وطن فروش است بخاطر پول هر چيز ميكند غلام پاكستان است اما سر افغان به نزد پاكستان خم است.

>>>   معلومه دیگه، این کشور مسلمون که نماینده صد ها مدرسه ترور و وجنایت وحشت است باید از هم چنین موقعیت استفاده سوی نمایند میدوند که افغانستان در حالت که خود پاکستان به وجود آورنده این همه بدبختی است ، از چنین جریان به نفع خویش استفاده نمایند.

>>>   باید این کسانیکه بنام مهاجر داخل افغانستان میشوند تمام اموال شان از لاری ها پایین شود وتلاشی شود که درپی این شاید کدام دسیسه بزرگ باشد حتی با امکانات وسایل وبرقی تلاشی که در دسترس پولیس واردو است صورت گیرد مشکلات مردم شکایت قابل قبول بای نباشد .
مسافرجبری

>>>   اینها مدتیکه پاکستان بودند که حالا اخراج میشوند همگیشان تروریست تربیه شدند و میخواهند باحمایت انگلیس و پاکستان وامریکا بشکل اًشکار فعالیهای هراس افگن خویش را درافغانستان شروع کنند اگر دولت جلواین اسلام نما ها رانگیرد مملکت بدشواریهای بسیار دچارخواهد شد همگیشان مغزهایشان شسته شده وچوچه های داعش طالب وغیره هستند.
مخلص

>>>   واقعیت دارد واقعا اینها تروریست هستند اینها جاسوسان ومزدوران پاکستان هستند اینها فکر میکردند با خوش خدمتی به پاکستان فکر میکردند تا اخر مزدوری ادامه دارد ولی افسوس مزدوری اخرش این است .این است عاقبت مزدوری!!!!!!

>>>   طالبان باید از این موضوع عبرت بگیرند عاقبت خوش خدمتی به بیگانگان این است

>>>   خیلی کار نیک است سالهاست که در زیر ریش چرکستان زندگی کردند و پاکستانی ها هم تا که توانستن استفاده کردن مه میگویم که هر چه زودتر این مهاجرین را که اکثریت پشتونها استن ار چرکسان اخرج نماید

>>>   من پیشنهاد میکنم که باید در ماه آینده یک جلسه مشترک مقامات امنیتی افغانستان پاکستان و هند در یکی از کشور های خارج ذابر شود تا مسایل امنیت سرحدات این کشور ها و همچنان موضوع مبارزه با تروریزم را که از خاک پاکستان نشأت میگیرد مورد بررسی قرار بدهند و چاره یی برای ازبین بردن آن بسنجند.

>>>   حالا ميلون تروريست داخل خاك ميشود اگر همين بي خبر خواب برده و پوليس اش هم چند روپيه را در جيب كند و بگويد تلاشي كرد اين بسيار يك جفا نابخشودني ديگر در حق اين ملت است.

>>>   توجه …. این یک بازی جدید است که ارگ کابل و پاکستان در این پروژه همدست هم اند، سرازیر شدن ملیون ها نفر بنام مهاجر عودت کننده بی هویت به افغانستان دو پیامد ناگوار را دارد یکی به وجود آمدن بحران انسانی در کشور که دولت بی کفایت از مهار آن عاجز است و به شدت جنگ دامن میزند و دوم جابجایی ملیون ها پاکستانی بنام افغانستانی و فرستاندن هزاران جنایت کار حرفوی آموزش دیده برای برهم زدن آرامش مناطق آرام میباشد که این جنگ خانمانسوز را ادامه بدهند و پاکستان و قبیله یی ها را به اهدافشان برسانند و همچنان تکمیل نمودن برنامه اکثریت و اقلیت که با آمدن ملیون ها عودت کننده بی هویت بنام افغانستانی تحقق میپزیرد و برنامه توزیع شناسنامه های برقی نیز قدم به قدم عملی میگردد به نظر می آید که این عملیات قبلآ سازمان داده شده گی بوده که حالا به مرحله اجرا درمیآید و اعلامیه اخیر پاکستان راجع به خروج پناهنده ها هم شامل همین برنامه است . حالا این مردم است که میتوانند جلو این بدبختی را بگیرند. دولت عودت کننده ها را در هر جایکه دلش خواست جا به جا میکند و مردم را مجبور میسازد که قبول کنند و روی این برنامه ها قبلآ کار شده است که چطور مردم را سرکوب کنند این جا به جایی هاو آماده گی ها در گذشته انجام شده و زمان دوره عبدالرحمان خانی و نادر خانی را دو باره تکرار میکنند. ازین حادثه هیچ جای گشور در امان نخواهد بود چون پاکستان بنام ۳ ملیون مهاجر اوغان ، ملیون هاشهروند پاکستانی را ضمیمه میکنند همه باید این را درک کنند در غیرآن فاجعه در راه است. خراسان زاده

>>>   تماما تروریست ها در کمپ های مهاجرین است

>>>   ميدان را شغالي ديده و هرچه كه دلش ميخواهد ميكند.
اجمل احمدزي لندن.

>>>   ما افغان های بیچاره عاله دست خارجی ها هستیم خداوند بر حال ما مردم رحم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است