زنان در کابل به کافه داری پرداختند! (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۲    ۱۳۹۵/۶/۱۱ کد خبر: 120525 منبع: پرینت

در جامعه سنتی افغانستان که حضور زنان در بازار کار و سرمایه گذاری امری غیر قابل قبول و غیر موجه می باشد، حضور زنان و دختران با مشکلات فراوان و نگاه ها و واکنش تند سایرین روبرو خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghanpaper) کافه بارانه در کابل که با هزینه 35 هزار دالر افتتاح شده است توسط زهرا رضایی، کبرا توسلی و جاهده شبان اداره می شود و 20 روز از افتتاح آن می گذرد.

این سه دختر با گشایش این کافه سعی دارند به مردم بفهمانند تا وقت ان رسیده تا زنان نیز مانند مردان در اجتماع و بازار های رقابتی حضور داشته باشند و سرمایه گذاری کنند. هدف این دختران شکستن سنت های اجتماعی در میان مردم افغانستان و از بین بردن تبعیض های نژادی میان زنان و مردان می باشد.

این ها همه در حالی است که این سه تن با تهدیدها و مشکلات فراوان امنیتی روبرو هستند.






زنان کافه بارانا کابل سنت شکنی



کد(24)

این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   با چهره بزک شده این سیاه سران که مانند دخترکان ... شده اند مخالم. باید حجاب خود را رعایت کنند مگر با چادری نمی توان کار کرد .
عبدالله کابل

>>>   از هزاره چه ګیله اینها عیسوی میشوند دیګه کارهارا بان.

>>>   خیلی کار خوب و شایسته کرده اند! از کار حلال نان حلال می خورند. نه مانند حکومتداران از پول رشوه و دالر های امریکائی.

>>>   باز گله هم میکنند که انتحاریهای بی وجدان چنین کردند و چنان کردند. بهتر است "نایت کلب" جور کنید.

>>>   افرین بسیار عالی.
یوسف زی

>>>   در جامعه سنتی افغانستان زنان بمیرند!!!!!؟؟؟؟؟ پس چه کار کنند کفه داری نکنند به نیروهای نظامی نروند دکانداری نکنند پس چه کار کنند. اینقدر بقرون وسطی نروید و مردم را براه کج مثل طالب و پاکستان رهنمایی نکنید یاهو

>>>   كافي و چاي با چاپي براي مردان خوش اخلاق

>>>   خوب حداقل حجاب خود را رعایت کنید مشکل نیست

>>>   ما راجع به نام این کافه اعتراض داریم زیرا نام بارانه نام شهر ما است که در شهر کهنه کابل موقعیت دارد باید در قدم اول از مردم کابل اجازه بگیرند باز این نام را بالای کافه خود بگذارند و بعداً اطلاعات و فرهنگ در زمینه اقدام نماید تا فرهنگ کابلیان اصیل دست خوش این قسم حوادث نگردد.

>>>   بنام خدا
چون مسلمانند باید حجاب کامل اسلامی داشته باشند که متاسفانه حجاب خوب ندارند و می توانند با این کارشان بدحجابی را ترویج کنند.

>>>   خداوند حافظ خواهران عزیزما،

>>>   افغان پیپر نباید تصاویرخواهران مارا به جهت خطرات امنیت نشر میکرد همین متن کافی بود

>>>   خوشکل هستند به درد کافه داری می خورند

>>>   جای افتخار است به این دختران قهرمان که در شرایط نهایت دشوار قامت بلند میکنند و به کاری میپردازند که از یک سو رسم بسیار دیرینه شهر کابل را زنده میسازند و از سوی دیگر فرهنگ زیبای قهوه خوری و کافی شاپ را ترویج مینمایند و سوم اینکه کار ابرومندانه را در مقابل شرایط چور و چپاولگری افغانستان انجام میدهند.

>>>   بسیار خوب است ادم های کهنه ذهن مخالفت میکنند البته اشتباه و غلط میکنند

>>>   آفرین به شهامت ایشان زنان همیشه توانا است اگر بگذارند.

>>>   کابلیان اصیل! !!!
چه قدر عقب مانده هستی. مگر کابلی کدام شاخ یا دم اضافه دارد که به ان مینازی همه افغانستان سرزمین همه مردم ان است کدام هنر دارید یا کدام اختراع واکتشاف وخدمتی به این کشور کرده اید از شما فقط کون لوچی وبی حجابی در خاطرات مانده .
کابلیان اصیل هههههه هههههه

>>>   باید افکار و ذهنیت های منفی را از مغز تان بیرون کنید کمی به ذهنیت های مثبت باندیشید ،درجامعه که زندگی میکنید صدها زن بیچاره مجبور به تن فرشی شده اند و این دختران جوان با ابتکار با کار و خلاقیت حلال و مثبت و روشن خود راه کار را برای خود و همچنان برای زنان با شهامت دیگر هموطن شان به نمایش میگزارند ، بسیار زنانی اند که در منزل های شان سرپرست ندارند پس چه کنند ؟ به این باندیشید ... آفرین به این جوانان خلاق و با ابتکار ، صد ها آفرین به این تصمیم و برنامه نیک شان .آینده روشن توأم با ترقی کشور در عمل اینگونه انسانها رقم میخورد نه در افکار پوسیده و عقب گرا .. تاکی این کشور را به گدائی سوق دهیم بگذار مردم کار کنند و نان حلال کمائی نمایند ....

>>>   از نظر بعضی ها اینا باید انتحاری کند بجای کار

>>>   آفرین اقدام خیلی خوب و نیک است گذشته از اینکه حجاب شان چطور است یا خیر زود نباید قضاوت کرد. در کشورهای اروپایی حتی تکسی مخصوص خانمها توسط خانمها برای خانمها موجود است. از نقطه نظر بازاریابی افغانستان مارکیت خوبی برای همچو ابتکارهاست. آفرین بر شما که از راه حلال کسب و کار میکنید. مرد ها و لچک های شهری را اصلا راه ندهید فقط مخصوص خانمها نگهدارید موفق میشوید. دیزاین تان هم خیلی خوب است. keep the good work.

>>>   ما مردم افغانستان اینقدر بی شعور و نافهم و عقب مانده وبی فراست هستیم که همیشه از این گپهاي پوچ و گندیده در کله ومغز ترش کرده ما حالا چه باسواد ما و چه بیسواد ما وجود دارد . اگر چنین حرف ها را به ملت و دنیا تحویل ندهیم شب خواب ما نمی اید کار و کاسبی حلال چه برای .خواهران ما و چه برادر های ما جوهری مردانگی است.من شغل و کاری این خواهران را ستایش میکنم
( جاروکش)

>>>   من افختار میکنم بهتون خواهرای گلم

>>>   این دختران افتخار آفرین وطن حجاب دارند ، حجاب شاخ و دو ندارد ، همین لباس های شان حجابی است ، بقری حجاب نیست ، قفس زندگی و جوال ذلت زنان است ، حجاب اسلامی همین است که این دختران با ابتکار و قهرمان دارند .

>>>   خاک..... با کافه شان حال باز ببینید که هزار فسق و فساد دیگر ازین کافه شروع میشود افغانستان حال به این سرحد نرسیده که زن ها کافه جور کنندخوب است بر ادم های عیاش....که در زیر پرده چه میبراید ببینید

>>>   ده کجای اسلام آمده که زنان نباید کار کنند؟ اگه زن ده خانه ماند هم سرش گپ میزنید اگه بیرون رفت هم اگه کار کرد هم اگه نکرد، به نظر تان مانند بعضی زنان چادری دار (به گفته شما حجاب دار) به نام گدایی کار های غیر اخلاقی کنند. برادران مسلمان بودن ده ای زمانه به چادری پوشیدن نیست.
بان که کار کنند. چی مشکل داره؟
پغمانی

>>>   کار خوبی است فقط مواظب باشند تبیدل به فاحشه خانه نشود. چون در این مملکت مردان جرئت کار ندارند تا چه رسد به زنان آن هم با این سر و وضع بزک کرده. این زنان به خود شان هم رحم ندارند. سنت شکنی بعنی چه؟ زنان غربی نیز سنت شکنی کردند می توانید از سرنوشت آنان عبرت بگیرید.
ناصح کافه

>>>   سخت دراشتباهید ازاینکه بدگفتن بدحجابی وبی حجابی را به عقب ماندگی وقرون وسطی مثال میزنید ودم ازمدرنیته ونوگرایی میزنید
اصلا خوانده اید ویا فکرکرده اید که قرون وسطی مربوط به کی؟ وبکدام اقوام وملتها می شود؟ ونسبت قرون وسطی را با اسلام ومسلمین عین کجروی وکج فهمی است قرون وسطی مربوط بخود همین عالی جنابهای که شما نیز فریب آنها راخورده ایداست. من متن بسیار زیاد را نویشته بودم که متأسفانه حذف شد ارسال نشد
درنتیجه اگر میخواهید بدانید قر‌ون وسطی مربوط بکیست مراجعه فرمایید به (تاریخ ویل دورانت)
هاشمی

>>>   به خوبی وبدی کارشان کاری ندارم ولی ازتابلوی پشت دروازه این کافه تعجب کردم به فکرفرو رفتم که اینجا کابل است یاپاریس چون کابلیان فارسی زبان وپشتوزبانند نه انگلیسی زبان .ازطرفی این کارشان زیرپاگذاشتن فرهنگ ملی
ماست.

>>>   افرین به این دختران!؛؛ کار کردن از حقوق هر انسان است چه مرد و چه زن :::به ان کسانی که تا حالا در قرون وسطی زندگی می کنند باید بگویم که تفکر شما ناشی از پوچ بودن مغزتان است

>>>   دروازه ای برای ورود به فرهنگ غرب ، من این را از فضای کافه و تابلو و تبلیغات آن می گویم و گرنه این دختران بی گناه قصد دارند لقمه نانی به دست بیاورند !!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است