محتوای فرمان نبش قبر کلکانی چیست؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۰    ۱۳۹۵/۶/۱۱ کد خبر: 120514 منبع: پرینت

منابعی از ریاست اجرایی گفته‌اند که فرمان دولتی اعزاز و خاکسپاری کلکانی، از سوی داکتر عبدالله صادر شده و به‌فرمانده امان الله گذر سپرده شده است، اما هنوز مشخص نیست که محتوای این فرمان از چه قرار است.

آیا این فرمان یک «فرمان» دولتی است یا صرفا یک «اجازه‌نامه»؟

از یک طرف گفته می‌شود که تشکیل یک کمیسیون دولتی در این فرمان پیش‌بینی شده است تا طی یکماه زمینه عملی خاکسپاری را فراهم سازد و از طرفی هم بگوش می رسد که در این فرمان از خاکسپاری مردمی امروز پنجشنبه 11 سنبله 95 حمایت شده و دولت آماده همکاری شده است.

ریاست اجرایی باید روشن سازد که اگر فرمانی در کار است، محتوای آن چه است و باید آن را در دسترس کمیسیون مردمی قرار دهد تا در پرتو آن، کمیسیون تصمیم اتخاذ نماید.

معترف


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اين وقت اين كارهاى بي منطق در شرايط فعلى است ؟
مردم بيچاره ما پول گور و كفن را ندارند و و پسر پنچرمين به چه فكرهته بي منطق است اينها كه در راس دولت استند كدام مصروفيت ديگرى غير از نفاق دزدى ....گى دارند همه تپه هاى افغانستان عزيز به نامهاى و أجسا..... وطنفروشان مبدل شد ، در تاريخ القاب از طرف جامعه و مردم به كسى داده ميشود و در افغانستان پنچر مينها براى خود لقب ميدهند .
م م لندن

>>>   همانطوری که احزاب سیاسی در یک کشور در دوره های مختلف تاریخی یک کشور، یک تعداد پیروان خویش را چه کم و یا زیاد دارند، و ما نمیتوانیم بخاطر کم بودن پیروان شان آنها را از تشکیلات سیاسی یک کشر خارج کنیم، به همین منوال پاد شاهان و رهبران سیاسی کشور ها نیز در دوران های مختلف تاریخی کشور شان ، پیروانی داشته اند و لو که تعداد شان کم باشد و یا زیاد.
بدین ترتیب باید همه رهبران کشور ها از ناپیلیون گرفته تا هیتلر، از شاه شجاع گرفته تا کلکانی ،ترکی، امین،کارمل، نجیب و دیگران، دارای یک مقبره باشند و کسانی که آنها را ترجیح میدهند، بتوانند از مقبره های آنها دیدن کنند.
در هیچ مرحله یی از تاریخ تا زمانی که یک شخص در وجود وی چیزی نهفته نباشد،نمیتواند به رهبری یک کشور دست یابد، و لو که تحت قیمومیت پدران شان و یا اقوام شان و یا کشور های خارجی به قدرت رسیده باشند.

>>>   فاشیزم قبیله سفاک تر، غدار تر و مکار تر از آن است که فکر می شود!
قبیله سالاران یکبار دیگر برعلاوه اینکه سفاکی و غداری خود را در عدم صدور فرمان برای خاک سپاری امیر حبیب الله کلکانی به اثبات رسانیدند، در تحریک و بهم اندازی اقوام نیز مکاری خود را ثابت ساختند...
زندگی عملی کتاب بزرگی است که باید از آن آموخت...
«زندگی صحنه ی یکتای هنرمندی ماست،
هر کسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود،
صحنه پیوسته به جاست.
خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد»!
ای کاش دوستم و محقق و... در این خاک سپاری اشتراک می کردند...

>>>   بزرگترین مبحث و مسله در اعزاز امیر شهید این است که او در تسلسل قدرت تغییر ایجاد کرد و آنرا از مسیر میراثی اش کشید . او یک طلسم را شکست ونشان داد که میشود حس مالکیت داشت. در پهلوی خصلت های شخصی اش بزرگترین دستاورد اش همین بود و بس.»

>>>   "...فرمان دولتی اعزاز و خاکسپاری کلکانی، از سوی داکتر عبدالله صادر شده و به‌فرمانده امان الله گذر سپرده شده است"
یعنی:
فرمان اعزاز یک "دزد" از سوی یک "دزد" صادر و به یک "دزد" سپرده شده است.

>>>   كاروان ده ها هزار نفري مراسم اعزاز و به خاك سپاري أمير شهيد با شعار هاي الله اكبر و فرياد هاي عدالت خواهانه به شهر مو كابل رسيدند بخير
به پيش بسوي اعزاز و تكريم از جريان حقانيت تاريخي و نه گفتن به تقلب و دروغهاي تاريخي

>>>   روح عياران خراسان شاد باد!
امروز، روح حبيب الله كلكاني و يارانش نظاره گر مردمان با شهامت و دليري است كه با احياء "عدالت" مدفون در دل تاريخ پر از "تقلب" و" تغلب" كمر همت بستند و تاريخ جديدي نوشتند كه در آن "جعل و فريب" جاي ندارد.
"عدالت نمي ميرد!"

>>>   اگر جسد دزد بچه سقاو تدفین مجدد میگردد، ما ترجیح میدهیم که جسد شخصیت جهادی و وطنپرست یعنی امیرالمومنین ملا عمر مجاهد را نیز باید بالای یکی از تپه های شهر کابل دفن نمود.

>>>   شهيد امير حبيب الله خادم دين رسول الله و يارانش تابوت گرديدند
خادم دين خدا عيار دوران بوده يى
مظهر عزم و شرف شاه خراسان بوده يى
گردن ظلم و ستم را شق نمود شمشير تو
در دل تاريخ ما حامى قرآن بوده يى

>>>   پيكر شهيد ات را به شانه ميكشم
تا منت گذاري در كار نباشد
من فرزند تو ام و زور تن نمى دهم

>>>   وقتى تصاوير كودكان، جوانان و ميان سالان و همچنان پيرمردان كهن سال را نگاه كردم كه با شوق و علاقه خاص تصاوير شاه حبيب الله خدمتگار غريبان و مستمندان را در دست دارند و اماده جنازه و اداى احترام به شهدا ميشوند ، دلم از شوق خوشى به خروش افتاد و احساس افتخار كردم، و دانستم كه خانواده ال يحى و بازماندگانش امشب غم دارند و روح خبيثه نادر ، نارام است، چون تبليغات، جعليات توام با زور گويى و تبعيض نزديك به يك قرن بالاى چند نسل به يكبارگى دود شده و حق بر جاى خود قرار ميگيرد.

>>>   ورق سفيدى در تاريخ سياه !!
عدالت سركوب شده تحقق پيدا كرد ،
و مليون ها زن و مرد مبارز ،تاريخ امروز را به عنوان روز تجلى روشنائى بر جهل و زورگوئى تجليل خواهد نمود .
(( شوراى همگرائى اجتماعى هرات حمايت قاطع خويش را از اعزاز و دفن دوباره امير شهيد و يارانش اعلام نموده و تا آخر در كنار اين كاروان سربلند خواهد ايستاد ...

>>>   متاسفانه تاريخ معاصر افغانستان به فرمايش دستگاه حاكمه وقت نگارش يافته و فاقد اعتبار است و اگر قرار است وارد اين بحث شويم - بايد منتظر مقاله تحقيق من باشيد تا منحنى هاى تاريخ معاصر را با در نظر داشت قاعده مندى علم تاريخ بر ملا نمايم ... همچنان لازم است خوانده محترم - مطالعه تاريخي نظامند داشته باشد از تاريخ ..

>>>   کبوتر با کبوتر زاغ با زاغ!!! و حال باید بگوییم : شریف با شریف، دزد با دزد!!!

>>>   کاری را که داکتر صاحب عبدالله در اوایل میکرد اکنون اغاز کرده است ما به جناب شان مشوره میدهیم که این روند را ادامه دهید تجربه نشان داده که هر وقت در دهن دشمن مشت کوبنده زده شود این دشمن سفاک را که ما می شناسیم کمترین همت را دارد هم مانند انسلاف شان

>>>   با این کارها دزدها بیشترتشویق میشوند پس جنازه حبیب استالفی هم از سر دفن شود

>>>   خطاب بنظر دهند نفر اول با انکه خود را با به هزاران عذر وزاری و ناله وبیان از مردم دوستی و عدم خشونت وبخاطر اصلاح اخلاق پست ات به اخلاق حمیده خود را به حیث مهاجر وبعداش شهروند کشور انگلستان شده اما افسوس که این شخص هنوز هم ادب و اخلاق انسانی در ان کشور هم پذیر چیزی را بیاموخته به همان اخلاق قبیلویش فکر میکند وحرف میزند اول اینکه تو با افغانستان وداع کردهای وشهروند انگلستان را بخود گرفتی و ثانیا اگر احیاننا بانهم ابراز نظر هم میکنی باید عفت وادب کلام را بدون جانبداری از یک قوم خاص خودت اجتناب کنید بی غرضانه و صادقانه و دلسوزانه به کشور و مردم این کشور حرفت را بیان کنید نه اینکه دور از اخلاق وادب و بطرفداری از قوم زبان خودت انهم توهین امیز بدیگران اینکار سفله گان است نه کار با دانش ان .

>>>   یا الهی چه کارهای فضول ؟

>>>   به دزد "محترم" داوود کلکانی!
"اعزاز" دزد بی همه چیز حبیب کلکانی را بشما تبریک میگویم.

>>>   بسیار خرسندم که ما تاجکهابعد از ۱۰۰۰ سال صاحب یک امپراطور چون امیر شهید شدیم امیریکه جهان ازو ګشاد یافت


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است