آيا عبدالله صلاحيت صدور فرمان را دارد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۶    ۱۳۹۵/۶/۱۱ کد خبر: 120510 منبع: پرینت

خبرها حاكی از اين است كه يك فرمان براي اعزاز و خاكسپاري "امير حبيب الله كلكاني" صادر شده است. گفته مي شود اين فرمان از سوی عبدالله رييس اجرایی حكومت وحدت ملي بوده ولي تا هنوز اين فرمان در اختيار كميسيون خاکسپاري شاه حبيب الله كلكاني قرار نگرفته است.

آيا عبدالله صلاحيت صدور فرمان را دارد و اگر داشته چرا تا حال فرمان صادر نكرده است؟

بايد گفت عبدالله بعنوان رييس اجرايي حكومت مطابق به توافقنامه صلاحيت صدور فرمان را دارد و ايشان شريك "حكومت وحدت ملي" محسوب مي شود، قانون اساسي افغانستان صلاحيت صدور فرامين را به رييس جمهوري اعطا كرده و حال آنكه مبناي حكومت وحدت ملي قانون اساسي اصل نيست و توافقنامه طرفين مهم است.

اينكه چرا عبدالله اين فرمان را صادر نكرده، بر مي گردد به اينكه ايشان و حاميان ايشان از رييس جمهور خواسته اند كه فرمان اعزاز و خاكسپاري شاه اسبق افغانستان را صادر نمايد ولي خبرها حاكي از اين است كه رييس جمهور به نوعي تفويض صلاحيت نموده و اين مسووليت را به رييس اجرايي واگذار نموده است.

خاكسپاري مجدد حبيب الله كلكاني از روز شدت گرفتن اختلاف رهبران حكومت وحدت ملي از خواسته هاي درشت عبدالله گفته شده و رييس اجرايي اين موضوع را در ديداراش با رييس جمهور مطرح نموده است.

موحد


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   همان به اصطلاح شاه وهمین فرمان صادر کننده ، اگر واقعیت باشد باد فرمان دیگری هم راجع به حبیب استالفی صادرکندکه درکنار کلکانی دفن شود

>>>   خبر تازه !
همین لحظه نیروهای امنیتی راههای ورودی به مسجد عیدگاہ را بسته اند تا مانع هجوم و تجمع دهها هزارنفری جهت اشتراک در نماز جنازه امیرشهیدحبیب الله کلکانی و یاران باوفایش گردند !

>>>   نی بابا.

>>>   هزاره؛
هزاره های گرامی‌، والله‌ نمی‌زیبد که در چنین روز تاریخی خفته در خانه‌های تان باشید، باور کنید امروز به نحوی جواب دوم اسد است، بریزید بر جاده‌ها و با برادران تاجیک خود هم‌صدا و هم‌نوا شوید، تا ستون های قبیله به لرزه آید، ایمان‌داشته باشید که امروز به پایان می‌رسد و کار تمام می‌شود و اعلی‌حضرت‌شاه‌حبیب‌الله در گور‌ ثانی اش دفن می‌شود اما اشتراک شما درین مراسم واقعن تاریخ ساز است.

>>>   اشرف غنی راستی هم متفکربوده :
حتماگفته دزد قهرمان من نیست قهرمان هرکسی باشد خودش امضاکند .حال که داکترعبدالله عنوان دزد تاریخی رابه گردن گرفته تصدیق جهادخوری بوده همچوسندمنحیثحماقت تاریخی جهادخوران درقلب مردم باقی میماند .
اینکه جنرال دوستم اجازه دفن تابوت خالی رادرکابل اجازه نداده افتخارآفریدامامردم افغانستان هیچگاه راضی نخواهندبوددزد رهبر مردم معرفی شده کشوردزد نام بکشد .شایسته دفن درافغانستان نیست لطفادزدخودرادرخانه دزد دفن کنند !
وطندار

>>>   ارام بخواب امير صاحب !
فرزندانت نسل امروز اند ....
غدار وغدار زاده گان بدانند كه تاريخ صفحهء ديگري داشت ....
ژاله شجاعی

>>>   بنام خدا ج
《عیار خراسان برخاست !》
با روان و نگاههای پویا و امیدبخش《به همتباران ستمکشیده اش》
با پیامی رسا و روشن《آزادی، برابری، برادری》
با هدیهء گرانبهای راستی، وفاداری، دلیری و سادگی عیارانه《به فرزندان و همدیارانش》
《۱۱ سنبله》درواقع دمیدن صور سبزیست بر گوش خفتگان سرزمین سوخته شمالی !
امیر حبیب‌الله کلکانی را نباید بحکم صریح کتاب خدا (قرآن کریم) مرده پنداشت !
{و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات}
او، هنوز زنده است ؛

>>>   قدر زمان و لحظه ها را بدانيد !
صبور رحيل:
هموطن، همتبار، همدرد، همگام!
خوابی یا بیدار؟ هیچ می دانی که امشب آبستن فرداست- فردایی که هرچه در آن هست و خواهد بود، دیگرگونه خواهد شد؟
کابل امشب فرزند و فرزندان عیارش را بازیافته است تا با "اعزاز" در آغوشش بکشد.
فردا رنگ دیگری خواهد داشت.
فردایت مبارکت باد!

>>>   بلی کاملا درست و بجاه است.
اگر غنی مواد تئافقنامه را و یا خواست اکثریت مردم شمال را نادیده بگیرد پس دیگر ریس جمهور ما نیست. میتواند برود و ریس جمهور لوگر و پکتیا باشد.

>>>   بلاخره بعد از صد سال اينهم جنازه پدر معنوى ملت مان امير حبيب الله كلكانى خادم دين رسول الله پادشاه اسبق كشور با دوستان و ياران با وفايش، امروز ساعت ٨ صبح در چمن حضورى مراسم جنازه برپا ميگردد هموطنان عزيز لطفا مطلع باشيد!

>>>   "باغ های شهرآراء و جهان آراء در دو کنار دریای کابل موقعیت داشت که امروز به جای آنها سینمای پامیر و فابریکه ی حربی ساخته شده. پس چند قرن است که باغ شهرآرایی وجود ندارد و باز منطقه ی شهرآراء با باغ شهرآراء ارتباطی ندارد. بابر که شهر کابل را چون مردمک چشمانش دوست داشت و در آن باغ ها و تأسیسات زیادی ساخته بود که ملکیت شخصی او به شمار نمی رفت. واژه شهرآراء نیز فارسی بوده چی مناسبتی با هویت ترکتباران داشته می تواند. کسانی که چنین ادعاهای بی اساس را مطرح ساخته هدف شان به راه انداختن اختلافات قومیست که ثمره ی آن به کام دیگران می ریزد."
از قلم محقق و دانشمند محترم کابلزمین، دوکتور اسدالله شعور

>>>   دوستم بدترين كار كرد
ديشب بعد از ديدار غني در منزل دوستم اين مانور طرح و اجرا شده.
ثقه!

>>>   باراول بود که این متن راخواندم:
؛ ((زمانیکه نادر بر کابل مسلط گردید. شادروان استاد خلیل الله خلیلی در مزار شریف اعلان حکومت کرد و ازحکومت بلشویکی کمک خواست ولی دولت بلشویکی روسیه از کمک به خلیل الله خلیلی ابا ورزید.
این حرکتهای روسیه بلشویکی میر ساند که هرچند روسها نمیخواستند انگلیسها تا سر حدات شان نفوذ کنند ولی در پهلوی آن از حکومت شاه حبیب الله کلکانی نیز حمایت نکردند))
خلیلی که میگفت: گوئید به نوروز که امسال نیاید، معلو م نیست اگر آن وقت بلشویک های کمونست به کمک او می آمدند اوراجع به آمدن با نیامدن نوروز چی میگفت ؟؟
گیلگمش

>>>   زور مردم زور خداست!
به رغم آتش گرفتن برخي ها انتقال ١٧ شهيد به تپه ي شهر آرا.

>>>   اين حرف ها جعل تاريخ است
زير نام اوغانستان زندگي پشترفته وجود نخواهد داش ت امروز را تماشا كن و حقيقت را درياب .درود عزيز

>>>   وقتى تصاوير كودكان، جوانان و ميان سالان و همچنان پيرمردان كهن سال را نگاه كردم كه با شوق و علاقه خاص تصاوير شاه حبيب الله خدمتگار غريبان و مستمندان را در دست دارند و اماده جنازه و اداى احترام به شهدا ميشوند ، دلم از شوق خوشى به خروش افتاد و احساس افتخار كردم، و دانستم كه خانواده ال يحى و بازماندگانش امشب غم دارند و روح خبيثه نادر ، نارام است، چون تبليغات، جعليات توام با زور گويى و تبعيض نزديك به يك قرن بالاى چند نسل به يكبارگى دود شده و حق بر جاى خود قرار ميگيرد.

>>>   همان طوریکه نادر روی سیاه تاریخ است غنی هم با پیروی از ان روی سیاه تاریخ شد .
بجواب برادر که عبدالله صلاحیت فرمان دارد بلی زیرا ع و غ هردو برمبنای یک
توافقنامه کسب قدرت کرده و از صلاحیت
مساوی برخوردارند.
دوراندیش

>>>   اگر ما چهار چوکات ملت سازی را شروع میکردیم البته از زمان شاهان مستبد آغاز میکردیم اما فرصت های ملت شدن از دست واز عدم توافق خودمان گسیخته شده .
ملت شدن ما محال است...

>>>   امير حبيب الله كلكاني (خادم دين رسول الله ) براى من يك مكتب است.
توهين به اين بزرگ مرد، از جانب هر دوستى، سبب مى شود تا افراد بيمار را بشناسم.
پژوهشى دارم در مورد شخصيت و جايگاه امير حبيب الله يا يعقوب ليث صفارى معاصر كشور
كه انشالله از همين ديواره نشر خواهم نمود..

>>>   بلی : داکتر صاحب عبدالله صلاحیت و حکم فرمان را دارد او یک صدرعظم واقعی مردمی است اگر وجدان در این سرزمین اوجود داشته باشد معلوم است که کی چه بود اقای داکتر صاحب عبدالله میتوند هر فرمانی را به امضا برساند ما فرمان هر فاشیست نزد ما معنی ندارد

>>>   كافيست تاجيك ها فرزندان خود را از جبهات نبرد بر ضد تروريزم فرابخوانند؛ اونوقت خواهيد ديد كه در يك ماه طالب و داعش افغانستان را اشغال خواهند كرد يا نه !
در حاليكه نوادگان امير حبيب الله خان كلكاني هم اكنون در وجب وجبِ اين سرزمين از نواميس ملي اين كشور در ٣٤ولايت در برابر تروريزم و داعش دفاع مينمايند؛ عده يي خاين، پَست و رزيل هنوزهم نميگذارند پدركلان اين مدافعين راستين كشور، به خاك سپرده شود.

>>>   این موضوع هیچ ارتباطی با تاجک ها ندارد و تاجک ها در طول تاریخ مردم با وقار و با فرهنگ بوده اند چنانکه امیر امان الله خان در دل هر تاجک با فرهنگ و ترقی خواه نسبت به سایر اقوام دیگری جا داشت و دارد. تاریخ گواه بر این است. حالا قشریکه به حبیب الله کلکانی اعزاز میدهد، کسانی اند که در همان سطح فکری حبیب الله (در حال حاضر مساوی به گروه مسخره و سیاه طالبان)قرار دارند. قشر حمایتگر حبیب الله (یا ملاعمر صد سال پیش)! لطفاً نام تاجک ها را با خود شریک نسازید ولی صرفاً خود را حمایتگر دوره بی خردی، بی قانونی و سیاه طلبان قرون وسطا بنامید.

>>>   اوه غنی از خدا حیاه کن این قدر به تفرقه سازی و تفرقه اندازی دست و پاه نزن، از تفرقه اندازی مردم افغانستان سالیان سال هست که از تفرقه رنج می برند.
ناهید

>>>   استخوانهای فرسوده اش خوب چربی داشته باشد چون. نان مفت دزدی را زیاد خورده بود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است