پولیس زن فتنه است!
اکثر زنان فعال در عرصه های اجرایی و اجتماعی عموما از نژاد هزاره و شیعی مسلک هستند و دیگر اقوام بشدت با ورود زنان قوم خود به جامعه در کسوت پولیس مخالفت می کنند و این نگاه بدبینانه مردان را بسوی پولیس زن روان می سازد 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۲۳    ۱۳۹۵/۶/۱۰ کد خبر: 120471 منبع: پرینت

اگرچه در نشست مشترک وزارت داخله و پولیس اروپا، مقام ها و مسوولان مختلف اروپایی و افغانستانی اعم از داکتر عبدالله ریاست اجرایی، رولا غنی بانوی اول کشور، تاج محمد جاهد وزیر داخله و پیا شتیرنوال رییس ماموریت اتحادیه ی پولیس اروپا، درخصوص ضرورت و اهمیت پولیس زن در افغانستان تاکید ورزیدند اما...

اما درحال حاضر که جامعه ی مرد سالار و بشدت سنتی افغانستان این مساله را هضم کرده نمی تواند و حتی با پرستاران، معلمان مکاتب و فعالان مدنی زن برخورد نامناسبی دارد، چه کسی پاسخگو و مسوول حفظ امنیت جانی و روانی و حیثیت و حقوق این زنان خواهد بود؟

حتی در کشورهای پیشرفته ی غربی نیز زنان شاغل و فعال در عرصه های نظامی با انواع و اقسام تعرضات و آزارهای جنسی، جسمی و روانی مواجه بوده اند با این وجود کدام نهاد فارغ از شعارهای بی اساس خود می تواند نقش ارزنده ی زنان در صفوف پولیس و اردوی ملی را فرهنگسازی نماید؟

در جامعه ی کنونی و بستر فعلی افغانستان که نه تنها زمینه سازی و فرهنگسازی بنیادی و زمان بر صورت نگرفته است بلکه حضور زنان در عرصه های مختلف پارلمان، دانشگاه، کنسرت و ورزش با پس زدن حجاب و برخی افسارگسیختگی ها توأم بوده؛ می توان مدعی شد که پولیس زن فتنه است!

در واقع ورود نابهنگام زنان در ارتش و پولیس، نهایتا منجر به تنزل شأن و مقام پولیس از یک سو و آسیب دیدن و مخدوش شدن جایگاه ارزشی زن در اذهان عمومی خواهد شد. بنابراین در یک کلام باید اقرار کرد که ورود پولیس و سربازان ارتش زن به جامعه مساوی است با دامن زدن به اغتشاشات و استقبال از انحرافات اجتماعی.

می توان با نگاهی کاملا خوشبینانه تعلیم و تزریق بیش از یکصد بانوی افغانستانی آموزش دیده در ترکیه را به پولیس و ارتش ملی تبریک گفت و آن را سکوی پرتابی برای تامین امنیت روانی و فعالیت اجتماعی دیگر زنان دانست اما این به معنای انداختن طعمه در دهان گرگ است و بس!

به عبارت دیگر، اکثر زنان فعال در عرصه های اجرایی و اجتماعی عموما از نژاد هزاره و شیعی مسلک هستند و دیگر اقوام بشدت با ورود زنان قوم خود به جامعه در کسوت پولیس مخالفت می کنند و این به خودی خود نمایانگر میزان تعصبات و خفقان در اجتماع است که نگاه بدبینانه ی مردان را بسوی پولیس زن روان می سازد و تبعات بسیاری در پی دارد.

کد (8)


پولیس زن

این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   لیبرال دموکراسی میگویدهرکاربکنی اجازه است مگرضررت به کسی دیگری نرسد .سی سال است جنگ جریان داردمردان دوسه برابرزنان درین جنگ به هلاکت رسیده ولوهرملاهشت زن هم بگیرد هنوزبیوه زیادمیماند.اگرملازنان رازیربال گرفتنی هست بیوه های کوچه گداراگرفته رزق و روزی دهند اگرمحافظت زن مهم است زنان گدا و بیکارهای سرچوک هم زن است .اگرملابرسرتحصیلکرده جنجال داشته باشد فامیل خودراگوسفندنگهداشته نان مفت دهد مانصف نفوس رانان مفت داده نمیتوانیم .زن عسکری باعسکری زن خانه بادهاتی تحصیلکرده باتحصیلکرده عروسی خواهدکرد ابسقال فامیلها نیستیم که آزادی شخصی رامحدودبسازیم .
عیسی به راه خود موصی به راه خود !
وطندار

>>>   این مقاله را یا کدام طالب....پاکستان نوشته یا کدام متعصب و زن ستیز. فقط بوی نفاق و تحریک کردن اقوام نجیب افغانستان علیۀ همدیگر و تعصب علیۀ زنان زحمتکش شریف و وطنپرست کشور عزیزم می دهد..

>>>   اصل فتنه مرد ها هستند

>>>   خوب است بګذارید که ساعت شیران وطن همرایشان تیر باشد.

>>>   لطفا شريك سازيد و در بزرگترين روز تاريخي اشتراك كنيد...فردا تاريخ ساخته ميشود

>>>   اصلا مردان قوماى هزاره ما بسيار سست هستند كه زنها و دخترهاى خود را در كار پوليس ميمانند. مگر دخترهاى هزاره ما هم نامخدا بسيار خوش دارند كه بين مردها كار كنند. نه شرم و نه حيّا در چشم وجود دارد.

>>>   همه این ها از بد بینی مردان می آید

>>>   دوباره پولیسی باید باشد که اینهارا مواظبت نماید

>>>   امی طور پولیس زن باید باشد تا طالب هاو داعشی های انتحاری را که با لباس زنانه می آیند شناسایی و دستگیرکنند. کسانی که از پولیس زن شکایت دارند هنوز نقش پولیس زن را به درستی نشناخته اند یا خود عرضه این کار را ندارند مثل کسی که دستش به انگور نمی رسد می گوید انگور تلخ است.
مظفر

>>>   بـــه(اصلا مردان قوماى هزاره ما ....
اصلا مابه برادران هزاره خود افتخار میکنیم درهر کار سالم وانسانی اول هستند وافسوس بحال کسانیکه تاحال وشاید تاقیامت تفاوت غــیــرت وجهالت رادرک نکنند، کدام کشور درجهان است که پولیس زن نداشته باشد؟؟؟
ر

>>>   همانطوری که داکتران و نرس های زنانه غرض تداوی مریضان طبقه اناث در جامعه افغانی ضروری است، به همین منوال موجودیت پلیس زن نیز غرض تلاشی طبقه اناث و همچنان حل و فصل جنجال ها و زد و خورد ها یی که طبقه اناث نیز شامل آن میباشند، غرض دستگیری آنها ضروری است.
افغانستان دیگر آن افغانستان قرون وسطی نیست که مردان هر ظلمی را بالایشان کند و مورد لت و کوپ قرار بگیرند، چپ و خاموش باشند، بلکه آنها از خود دفاع خواهند کرد و در عین دفاع امکانات این که علاوه بر دفاع از خویش،عمل جرمی نیز از آنها سر بزند، موجود است. بنأ موجودیت پلیس زن در چوکات نیرو های امنیتی ،جهت دستگیری و تحقیق از آنها حتمی و ضروری است.

>>>   پس ضرور است تا افغانستان به شکل واحد های جداگانه اداره شود.
چون حل این موضوع یسیار دشوار است و زمان زیاد را میخواهد و در نتیجه ایجاب میکند تا نظام را تغییر داد.

>>>   میگویند یک تاجـر کشور مـصــر جایزه یک ملیون دالری را برای کسیکه بتواند ریشه مشکل تعدادی از علمای دینی رابازنان بیابد و دلیل آنرا عام پسند تشریح کند یک ملیون دالر جایزه نقدی برایش داده مشود، آ« تاجر گفته است این موضوع ارزش آنرادارد تااین مقدار یابیشتر پول مصرف شود تا بلکه سببی شود برای نجات ملیون ها زن مظلوم مسلمان درجهان!
گیلگمش

>>>   سلام هموطنای گلم من مطلب نویسنده را قبول ندارم به این علت که زنان نیم از اجتماع افغانستان را تشکیل می دهند که درین جنگ ها اسیب های فراوان دیده اندتعدادی کثیرشان بیوه شدن وباید برای تامین معاش خانواده اش کار نمایند و اگر کار آبرو مندانه ای برایش پیدا نشود مجبور میشود که برای تامین خانواده اش دست به تن فروشی بزند که این روزها اکثر زنان تن فروش بخاطر مشکلات اقتصادی خانوادش از ناچاری حاضر به این کار زشت و ناپسند شده اند وگرنه همه ارزو دارند که زندگی شرافتمندانه ی داشته باشند در خصوص فرهنگ سازی هم دولت و هم ملت باید واقعیات جامعه را دیده و به بعضی از نوسازی فرهنگ که یکی از آن حضور زنان در ادارات دولتی و نیروهای امنیتی است را بپذیرند وحضور زن در اکثر عملیات های پلیسی و امنیتی در انجاییکه مرد نمیتواند عمل کند یک ضرورت است ما باید بپذیریم که دنیا تغیر کرده و ما نیز مطابق روز پیشرفت کنیم دیگر زمان برده بودن محض خانم ها بپایان رسیده باید زنان را همچون مردان در امور مملکت مشارکت داد زنان میتوانند در همه امور موفق باشند جامعه مرد سالار افغانستان چیکاری ازپیش برده اگر کاری هم کرده نتیجه اش را در طول این مدت دیدیم و اگر زنان در صحنه سیاست حاضر باشند اوضاع بهتر خواهد شد چرا که به اثبات رسیده زنان نسبت به مردان صلح طلب تر و دلسوز ترند مسائل اخلاقی هم هرکه خودرا اصلاح نماید جامعه اصلاح خواهدشد چه بسا زنانی که زیر چادر و با وجود داشتن شوهر سخت گیر در گیر فساد هستند و، زشتی و پلیدی و خوبی و نیکو بودن در وجود انسان ها است یکی متمایل میشود به سوی خوبی و یکی هم بدی مهم اینست که من یا تو باید رفتار و کردار مانرا چطور در فبال جامعه به اجرا بگذاریم خوب باشیم یا بد این دست خود ادم است نه یک قشر خاص ویا یک جنس خاص زنان به این کار ها نیاز دارند تا با ان چرخه زندگی شانرا بگردانند مخالفت با کار زنان مساوی است با سوق دادن زنان به سمت فساد و فحشا چشمها را باید شست و زیبا نگریست و زیبا پنداشت و زیبا عمل کنیم تا زیبایی های دنیا را بیبینیم وگرنه همین تیره بختی حق ما خواهد بود ارزوی موفقیت برای همه زنان که در افغانستان فعالیت های سیاسی وامنیتی و اجتماعی دارند را از درگاه خداوند منان دارم
نجیب بوستانی از ایران

>>>   در هر عمل مثبت مردم شریف هزاره ما مثال هستند،این خواهران عزیزما منبعد درتامین امنیت با برادران خود یکجا خدمت میکنند، دیگر قوماندانان اشرار نمیتوانند با چادر زنانه فرار کنند

>>>   البته زنها دارای حق و حقوقی هستند اما اینکه در میدان جنگ و مبارزه با اشرار و دشمنان امنیت کشور قرار بگیرند به علت آسیب پذیری آنان نسبت به مردان ممکن است موجب فساد شود و عفت آنان زیر سوال برود. هیچ دوست ندارد ناموسش لطمه ببیند. انجام کارهای سخت و دشوار از وظایف مردان جامعه است. اما یادگیری امور نظامی و اسلحه برای زنان کشور لازم است هملنگونه که برای مردان لازم است تا بتوانند از جان و و عفت خود و نیز در هنگام ضرورت از جامعه و مردم خود دفاع کنند.

>>>   قوم و قبیله ای که خود می گوینند در مورد حقوق زن به نصف قران ایمان دارنند چه انتظاری میرود پشتون تاجیک ازبک متعصب و زن ستیز هیتند برادران هزاره یکی از روشن ترین اقوام افغانستان است
نظیر پشتون ایران

>>>   زنان جالب است که در همه امور شرکت کنند و از حقوق خود دفاع کنند. قبایل پشتون زن را انسان نمیدانند اگر به نظر انها باشد زن باید از خانه بیرون نشود دوره طالبان مثال آنست. مردم از حضور زنان در پلیس و اردو دفاع میکنند اگر نکنند چرا زنان را اجاز میدهند که در نیروهای نظامی شرکت کنند. تروریستان و افراطیون مخالف اند.

>>>   از اینکه زن را در جامعه مرد سالار افغانستان با کلمه توهین یعنی فتنه خطاب می کنند ان جنابان فراموش کرده است که از وجود همچو فتنه بدنیا آمده است این را هر گز نباید فراموش کرداین فتنه گر مرد است که زن مورد را شماتت و بی حرمتی با کلمات حیوان ، سیاسر ، مال و ...یاد می کنند نه به اسم یک موجود آورنده یک مرد.جای افتخار است که در همچو فضای اختناق و مشکلات در جامعه خانم با همه تو سری و حجاب و... خود شون را با حقوق برابر با برادر های خویش همرزم در میدان عدالت مبارزه می کنند درود بر همه خانم های افغان.

>>>   فکر کنم نویسنده بی نام این نویشته کدام ضربه سخت از پلیس زن هزاره دیده است و شاید کدام روز با چادر زنانه دستگیر شده است. چرا که امروز ضرورت پلیس زن نگاه دین و عقل بر کسی پوشیده نیست! و از زمان پیامبر اسلام ص در ارتش اسلام پلیس زن بوده و خود عایشه زن رسول خدا در جنگ شرکت میکردند ولی امروز بیسوادای افغانستان وجود زن را در پلیس و اردوی ملی فتنه میداند ولی اگر همین پلیس های غیور زن نباشد فردا که خودت از ترس پلیس از خانه فرار کردی خواهر و مادرت را پلیس مرد تلاشی میکند.!
ارزگانی

>>>   جای بسیار تسف است که شما مرد های افغانی هیچ وقت نتوانستین که زنان قهرمان افغان را تدرک کنید همیشه بنظر کم زنان را حساب کرده اید و این را نمیدانید که زنان در هر عرصه که کار کنند مانند شیر ها هستند زن در صفوف پولیس و اردو شیر زنان هستند و شما برادران که تعصب دارید نگذارید زنان تان درس بخوانند و تحصیل کنند یک چوب و چند دانه گوسفند برای شان بخرید و رمه چرانی کنند البته خطاب من به ان مرد ها است که نظر و مفکوره خراب دارند به مرد ای خوب سلام.

>>>   تشکر میکنم که ایمل مرا به نشر گذاشتین .
ایا امین کسانیکه به زنان که وظیفه مقدس را پیش میبرند مادران خواهران و خانم های شان هیچ کدام وظیفه و یا کاری نمیکنند و یا درس نیخوانند و یا اینکه خود را غیرتی حساب میکنند و دیگر مردم را بی غیرت اگر غیر دارند نام زن و دختر افغان را به زبان نیک بگیرند و این فکر را کنند که زن افغان زن قهرمان است مانند ملالی و و دیگر ملالی ها سر ما فدای وطن ما افغانستان من جان من

>>>   افغانستان است ديگر...
از مردماني كه با عقايد پارينه سنگي زندگي ميكنند توقعي نداشته باشيد در عصر تكنولژي براي تان دستگاه هاي هوشمند را كالبد شكافي كنند.

>>>   در افغانستان هر قوم و ظیفه خود رامعرفی کنید دارد پشتون( انتهار ) تاجیک شیتنت )ازبک هماقت ) و هزاره خدمت

>>>   افغان پپر به دنبال ترویج لیبرال دموکراسی لجام گسیخه غرب
در کشوری که مردان از خدمت عاجزند از زنان چکونه خدمتی ساخته است؟ در شرایط موجود پولیس زن اصلا به صلاح کشور و زنان نیست. اما این هزاره ها متأسفانه خیلی بی ظرفیتی می کنند. هزاره یعنی همین که خود را به نمایش بگذارد. زنان هزاره مواظب باشند.
هزاره

>>>   بله زن همان زنهای است که بالای تخته سماواچی به لیلام بفروش برسد نه آن زنهای که سواد داشته باشدو انسانیت را یاد بگیرد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است