تحویل چرخبال های هجومی جدید آمریکا به عربستان
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۳    ۱۳۹۵/۶/۱۰ کد خبر: 120423 منبع: پرینت

دولت آمریکا در پی تحویل چرخبال های هجومی، تجسسی پیشرفته به عربستان سعودی است.

دولت آمریکا در پی نهایی کردن تحویل 24 چرخبال تهاجمی و تجسسی سبُک «AH-6i Little Bird» ساخت شرکت بویینگ به عربستان سعودی است.

به نوشته «جینز دیفنس»، در وبگاه فرصت‌های تجاری فدرال آمریکا آمده که قرار است 12 چرخبال از طریق هوایی در اولین فرصت به گارد ملی عربستان سعودی (SANG) ارسال شوند و 12 فروند باقی مانده نیز با کشتی به این کشور فرستاده شوند.

شرکت بویینگ 6 فروند از این چرخبال ها را در ماه ژوئن در معرض دید خبرنگاران قرار داد، اما به خریدار آن‌ها اشاره نکرد.

به نوشته این نشریه، چرخبال های هجومی سبک بویینگ قابلیت پرواز در ارتفاع و گرما را دارند و مجهز به مسلسل‌های «هلفایر» و موشک هوا به سطح و قابلیت‌ انجام عملیات هماهنگ با آخرین نوع از چرخبال های «آپاچی AH-64E» خواهند بود.

آمریکا همچنین اعلام کرده که قصد دارد سامانه موشکی «تاد» را به امارات متحده عربی بفروشد.

به نوشته وبگاه «دیفنس ورلد» شرکت «لاکهید مارتین» برنده قرارداد 7 میلیون دالری به امارات متحده عربی در زمینه فروش سامانه دفاع موشکی تاد شده است.

تاد، سامانه موشکی ضد بالستیک است. موشک این سامانه کلاهک حمل نمی‌کند بلکه با انرژی جنبشی موشک دشمن را نابود می‌کند. برد رادار این سامانه 1000 کیلومتر، برد عملیاتی موشک 200 کیلومتر، سقف پرواز 150 کیلومتر و سرعت آن 10٬080 کیلومتر بر ساعت است.

نشریه تخصصی «جینز دیفنس» نیز چندی قبل در گزارشی از افزایش بودجه نظامی کشورهای حاشیه خلیج فارس چون عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر خبر داد.

بر اساس این گزارش، پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌های امور دفاعی غرب آسیا تا قبل از خاتمه سال 2020 به 180 میلیارد دالر برسد. این در حالی است که این رقم در سال 2014 برابر با 160 میلیارد دالر بود که البته در سال گذشته به خاطر مشکلات مالی اعراب بابت افت بهای نفت، این رقم نیز کاهش یافت.

جینز دیفنس نوشته است: «عربستان سعودی بزرگترین صادر کننده نفت خام، نیز بودجه نظامی‌اش از 48 میلیارد دالر در سال گذشته به 52 میلیارد دالر در سال 2019 خواهد رسید. بودجه نظامی این کشور یکی از بزرگترین‌ها در جهان می‌باشد.»

کفنی درباره جاه طلبی‌های نظامی عربستان گفت، انتظار می‌رود هزینه نظامی عربستان سعودی تا خاتمه دهه جاری بیش از فرانسه و روسیه شود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   در ایران به چرخبال می گویند "بالگرد" و این از غنای زبان فارسی هستش که دو کلمه متفاوت یک معنی واحد را می رساند
"شکر شکن شوند همه طوطیان هند
زین قند پارسی که به بنگاله می رود"
زنده باد زبان فارسی و اقوام ایرانی

>>>   ترک تازیهای عربستان با کمک دلارهای نفتی چند صباحی بیشتر دوام نمی آورد.تفکر وایدئولوژِی تکفیر و ترور جایی در تمدن بشری ندارد اگرچه نفع یک عده افرادآدمکش و کشورهای مستکبر در آن باشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است