رهبران اختلافات خود را کنار نخواهند گذاشت
باید مطمین باشیم که اشرف غنی رویکردش را حتی با گفتگو و صحبت عوض نخواهد کرد و اختیار بیشتر و تازه ای به عبدالله نخواهد داد 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۵۸    ۱۳۹۵/۶/۹ کد خبر: 120412 منبع: پرینت

دو رهبر حکومت وحدت ملی پس از آغاز اختلافات باهم به گفتگو نشسته و گفته می شود که بر سر بسیاری از مسایل توافق کرده اند. آیا این مساله جامعه عمل خواهد پوشید و مشکلات افغانستان حل خواهد شد؟ آیا آنها از اختلافات خود چشم خواهند پوشید و به مردم افغانستان فکر خواهند کرد؟

احمدشاه رمضان، عضو مجلس نمایندگان در برنامه «تحول» گفت: دو سال از آغاز حکومت گذشته است و تابحال هیچ کدام از بندهای توافقنامه سیاسی که جان کری ایجاد کرده بود، عملی نشد و افغانستان روزبروز به سمت نابودی می رود.

وی افزود: اشرف غنی چنان قدرت را در انحصارخود گرفته است بطوریکه در وزارت خانه ها مدیر و معاون را خود تعیین می کند. عمق این فاجعه آنجا مشاهده می شود که این مدیر از وزیر اطاعت نمی کند.

رمضان، در خصوص اختلافات میان رهبران و به هم ریختن اوضاع کشور بیان داشت: علاوه بر آن رییس اجرایی در حال حاضر از نداشتن اختیار درحکومت وحدت ملی سخن می زند و اعتراض می کند. باید مطمین باشیم که اشرف غنی رویکردش را حتی با گفتگو و صحبت عوض نخواهد کرد و اختیار بیشتر و تازه ای به عبدالله نخواهد داد. چرا که زمانیکه حکومت وحدت ملی رقم خورد و داکتر عبدالله رییس اجرایی شد بی اختیاری وی نیز رقم خورد.

وی، ادامه داد: به طور کل این دو رهبر، فقط برای پر کردن جیب های خود بر سر قدرت آمده اند. تابحال که اختلافات خود را کنار نگذاشتند، از این پس هم این کار را نخواهند کرد. رقابت های آنها بر سر تقسیم قدرت ادامه خواهد داشت و اصلاً به مردم فکر نخواهند کرد. آنها امتحان خود را پس داده اند پس انتظار بهبود از آنها نمی توانیم داشته باشیم.

نماینده مجلس، معتقد است رهبران حکومت وحدت ملی هدف برگزاری انتخابات را ندارد و افزود: قرار بوددر تاریخ 28 اسد سال قبل توزیع تذکره های الکترونیکی آغاز شود. بودجه این کار از جانب جامعه جهانی داده شد و کار بسیاری بر این موضوع صورت گرفت اما از آنجایی که این رهبران اصلاحات در هیچ زمینه ای نمی خواهند اجازه ندادند که این پروسه اجرا شود و با بهانه های گوناگون آن را به عقب انداختند.

رمضان، معتقد است که مردم از رهبران کشور بیزار شده اند و افزود: در حال حاضر مردم چنان اعتماد خود را به این دو رهبر مخصوصا اشرف غنی از دست داده اند و چنان از وی ناامید شده اند که هرجایی که رییس جمهور می رود و پروژه هایی که از سال ها قبل استارت خورده و حالا به بهره برداری رسیده است را افتتاح می کند، مردم از وی استقبال نمی کنند بلکه با مظاهره در مقابل وی می ایستند و اعتراض می کنند. همچنین در تمام برنامه ها و میزگردها، نخبگان سیاسی و حتی مشاورانشان از آنها انتقاد می کنند.

وی، معتقد است فساد توسط رهبران انجام می شود و بر خلاف تصور بسیاری ها جامعه بین المللی آنها را ملامتی نخواهد کرد و گفت: سیاستمداران آمریکایی و غربی که برای افغانستان نشست های بین المللی برگزار می کنند به خوبی می دانند که در افغانستان چه می گذرد. این کشورها می دانند که چه فسادهایی در افغانستان وجود دارد و چه ها می گذرد. آنها روزمره و دقیق تر از ما از این فسادها خبر دارند و بسیاری از همین افراد فاسد دست نشانده خودشان می باشند. این کشورها بدون مبارزه با فساد و اصلاحات انتخاباتی به افغانستان کمک می کنند. چراکه اصلاً برای آنها اهمیت ندارد که فساد کم شود. آنها این موارد را کنترل می کنند تا ادامه داشته باشد. نشست های بروکسل و وارسا و دیگر نشست ها یک نوع بازی بیش نیست برای اینکه مردم جهان را فریب دهند. آنها باز هم بدون برگزاری انتخابات و بدون مبارزه رهبران افغانستان با فساد به افغانستان کمک مالی می کنند. چرا که می خواهند همانقدر کمک کنند که افغانستان نه سقوط کند و نه در جنگ پیروز شود تا ناامنی همچنان ادامه داشته باشد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر ارگ فرمان صادر نمى كند ، رياست اجرايه بايد فرمان را صادر نماييد!
اين يك فرصت استثنايى براى حل اين قضيه است. ما اطمينان داريم خاكسپارى به همت مردم انجام خواهد شد اما بساط ان كينه تاريخى كه حل ان ميتواند ما را به وحدت و همدلى واقعى حد اقل از يك بٌعد نزديك كند ، جمع نخواهد شد. دولت به ويژه رياست محترم اجرايه با درك اهميت عنصر زمان و حساسيت موضوع ميبايد براى حل اين موضوع پيشگام شود و در مقابل يك تفكر مريض كه شعار انتخاباتى شان تداوم كژه راهه گذشته است، ابتكار به خرچ دهد و با منطق گرايى و احترام به اراء اكثريت به اين قائله خاتمه دهد.

>>>   "صلاحیت و اختیار" ملکیت پدرکلان غنی نیست که انرا بهر کس که بخواهد "اعطا" کند!!!

>>>   این کشور سه صد سال است به بدبختی مواجه هست اگر منتظر روز خوش این کشور باشیم با هموطن بودن با کوه سلیمانی ها تا ابد روز خوش نمیرسد

>>>   >>>   شما وکلای مجلس کور خود بینا دیگران هستید در مجلس تان قاتلین و غاصبین زمین و قاچاقین شراب و ارد و موادمخدر و در رشوت خوردن مشهور هستید وغیره اصلاحات را از خود شروع کنید پولیس و مردم را شما وکیلان بی خرد لت و کوپ میکنید شما خود را گم کرده اید شما بی سوادان و خاینین را مردم شناخته و از شما نفرت دارند و شما در خانه فساد نشسته اید و شرم هم ندارید شما ستون پنجم هستید و باعث بربادی شده و میشوید این خانه فساد باید منحل شود
بصیر نظری


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است