شورای حراست علاقه حضور در حکومت ندارد
اختلاف میان رهبران، نتایج منفی را به همراه داشت که سرخوردگی سیاسی، یاس و ناامیدی مردم، گستاخ و جسور شدن دشمنان امنیت و تاثیر منفی بر روحیه نیروهای نظامیان است 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۳۷    ۱۳۹۵/۶/۹ کد خبر: 120409 منبع: پرینت

نشست خبری سخنگوی شورای حراست و ثبات افغانستان امروز سه شنبه 9 سنبله 1395 در کابل برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان(afghannpaper) مسعود ترشتوال، سخنگوی شورای حراست و ثبات افغانستان در نشست خبری این شورا گفت: چند مبحث مهم در این اواخر مورد بحث و کنکاش و پیگیری و بررسی ملت افغانستان قرار دارد. یکی از نکات مهم اختلافات پیش آمده میان دو راس حکومت وحدت ملی است. که در این رابطه انتظار می رفت تا شورای حراست و ثبات افغانستان موضع خود را به عنوان تاثیرگذارترین جریان سیاسی افغانستان اعلام می کرد. نکته دوم بحث نزدیک شدن به تاریخ انقضای متن موافقتنامه تشکیل حکومت وحدت ملی است که باید تکلیف این متن سیاسی بعد از تاریخ انقضا مشخص می شد.

وی افزود: نکته سوم این است که بحث هایی در بیرون جریان دارد که گویا شوراها در کنار هم در ایتلاف هستند و سروصداهایی وجود دارد که برخی ها حکومتی شده اند و حکومتی می شوند و معاملاتی در این شب ها و روزها انجام می شود. این مباحث را درمورد شورای حراست و ثبات افغانستان روشن خواهیم کرد.

این عضو شورای حراست و ثبات، درخصوص تبعات اختلافات رهبران اظهار کرد: اختلافات میان رهبران، چند نتیجه منفی جدی را به همراه داشته است که سرخوردگی سیاسی، یاس و ناامیدی مردم و شهروندان افغانستان، گستاخ شدن و جسور شدن دشمنان امنیتی و دفاعی افغانستان و تاثیر منفی بر روحیه نیروهای امنیتی افغانستان است. انتظار می رود که رهبران در زودترین فرصت اختلافات راکنار بگذارند و به منافع مردم افغانستان فکر کنند. موقف شورای ثبات و حراست هم منفعت افغانستان و کنار گذاشتن اختلافات است.

ترشتوال، درخصوص موضع این شورا برای برگزاری انتخابات بیان داشت: در بخش برگزاری انتخابات، باور ما این است که هرچه روند برگزاری انتخابات با تعلل، تاخیر و بهانه جویی و وقت گذرانی همراه باشد به خیر ملک و منافع ملک نیست. انتخابات باید برگزار شود و باید به صورت شفاف و عادلانه برگزار شود. تدویر لویه جرگه قانون اساسی اولویت ما است، پس باید برگزار شود و طبق قانون اساسی افغانستان آنچه که مورد بحث است لویه جرگه قانون اساسی افغانستان درمورد آن تصمیم بگیرد.

وی، در ارتباط با نقش این شورا در ساختار سیاسی افغانستان گفت: باور شورای حراست و ثبات افغانستان این است که حکومت افغانستان نه باید تضعیف شود و نه به براندازی آن کمک صورت بگیرد. بلکه باید بتوانیم اصلاحات جدی و بنیادین را در سطوح مختلف مدیریتی افغانستان به وجود بیاوریم. کسانی که در شورای رهبری شورای ثبات هستند، فعلا علاقه حضور را در ساختار حکومت افغانستان ندارند اما این شورا یک نهاد خیریه هم نیست بلکه یک جریان کلان سیاسی است و از مجرای قانون و سیاست برای انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری بعدی دارای برنامه مشخص خود می باشد و حضور فعال خواهد داشت.

وی، ادامه داد: حضور ما در هر نوع انتخابات مشروط به آوردن اصلاحات بنیادین انتخابات می باشد. با ساز و کارهای موجود رفتن به هر نوع انتخابات غیر قابل قبول خواهد بود. بنابراین باید اصلاحات انتخاباتی بوجود بیاید.

ترشتوال گفت: خواست دیگر ما از حکومت این است که حکومت باید از حالت طردکنندگی خود را به یک حالت دربرگیرنده تبدیل کند و از کادرهای جوان، متخصص و متعهد افغانستان در حوزه های مختلف استفاده کنند. حتی اگر این افراد در هیچ کمپ انتخاباتی تحول و تداوم و اصلاحات و همگرایی نبوده باشند. به این طریق شکافی که بین ملت و حکومت بوجود آمده کمرنگ تر می شود.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   اگر یک فکراساسی جناب استاد محترم شیخ الحدیث صاحب بکنند ومردم و کشور افغانستان را از این سردرگمی
وبلاتکلیفی نجات بدهد این اتخابات تقلبی و نامعلوم مردم را مریض و روانی ساخته و از طرف دیگر بیکارگی وفساد
زیاد کشتارها بمب گذاریهاترورها اختلافها گروگان‌گیری ها
فساد وعیاشیها خسته شده انددست همه مردم بدامان شما
بزرگان عزیزمردم دیگر ازاین وضع واز این حکومت بسیار
خسته شده اند.
معلم

>>>   شــورای ....کمیـــن نشستــه !
اشرف غنمی باید دوسیه های این .... ین راهرچه زودتر به سارنوالی بفرستد تا جواب دزدی های شان را بدهند بجای اینکه دوباره به فکر ... باشند
ر

>>>   تـــــــرش است ، فردا بسم الله خان را چوکی بدهد صدبار می آید و از استادسیاف جدا مشود

>>>   بپاسخ منتقدین سوگند خورده و.... ای عطامحمد نور استاندار جرت مند بخدی .بلخ وزادگاه جمشید (یما) نخستین شاهان آریایی !
در یکی از مجالس کلان ورسمی (جرگه اضطراری ) که اجندای بحث روی نهادینه سازی .جفتک زدن ها .خیزک زدن ها وسوژه سازی عوام فریبانه وتفننی ازسوی کانون های دلقکی باباسازی ظاهرشاه (شاه مخلوع) تداعی میشد .
ومن در آن هنگام زیر زربین ضربات هماهنگ توطیه متفکران قبیله (خلیلزاد .کرزی .اشرف غنی .جلالی .حنیف اتمر واستانکزی ) آماج رگبار توحش بودم .
وقتی دلقک ها صدا کشیدند که شاه باید جایگاه قانونی اش در راس قدرت اشکار گردد وکرزی گزینه خوبی برای صدارت است .
استاد عطا محمد نور مقدمتر ازهر رهبر ونخبه ای دیگری از صف وصنف مقاومت پژواک صدایش فضای مجلس را دگرگون وملتهب ساخت .
( اگر بحثی بر سر ستایش وقدردانی ونهادینه سازی شخصیت های تاریخ معاصر است قهرمان ملی(احمدشاه مسعودبزرگ) مستحق تر از هر رهبری برای بابا بودن .رهبر ملی بودن است وهرنوع بی مبالاتی را از آدرس مقاومت ملی نمی پذیزیم )
خواستم رفع مسوولیت کنم که استاد عطا نور مرد حسابی وکتابی در باب عدالت خواهی هاست ...

>>>   دغدغه و دلواپسی برخی‌ها در قبال خاک‌سپاری امیر این بوده که گویا کشور ما در حال حاضر به هزار بلا و مصیبت دیگر دست و گریبان است، چرا به آن پرداخته نمی‌شود که باید به مسألۀ امیر و خاک‌سپاری او پرداخته شود. از نظر بنده این پرسش نیز راهی به دهی نمی‌برد و دلایل بسیاری هست که بی‌مایه‌گی آن را روشن می‌سازد. مثلاً آیا تلاش برای خاک‌سپاری امیر مانع می‌شود که کسی برای تأمین امنیت ولایات مختلف کشور اقدام کند؟ آیا بودجۀ مشخصی وجود دارد که هزینۀ خاک‌سپاری امیر می‌شود که باید در جهت تأمین امنیت به مصرف برسد؟ آیا آن‌هایی که خواهان خاک‌سپاری و اعزاز امیر و یارانش اند، با تأمین امنیت در شمال و سایر نقاط کشور مخالف اند و کار خودشان را بدیل تأمین امنیت قلمداد می‌کنند؟
حرف نهایی خدمت این دوستان همین که اگر مخالفت‌شان از روی حسادت و سلیقه‌های شخصی نباشد، باید این حرکت را به فال نیک بگیرند. این حرکت همیشه مصروف خاک‌سپاری نخواهد ماند. سه چهار روز دیگر این‌ها از یک کار عظیم همه‌گانی فارغ می‌شوند و عالمی از تجارب فعالیت عملی اجتماعی و سیاسی در دست خواهند داشت و این تجارب سرمایۀ ارزشمندی برای فعالیت‌های آینده خواهد بود.
بريده از مقاله استاد رحيل

>>>   بههههههههههههههههههههههههله

>>>   بله

>>>   شورای دزدان این شورا از چند نفر دزد و راه زن به وجود امده است اګر انها علاقه به دوات نماید پس دزدی. چور. و انسان ربایی را کی کند.

>>>   شاید شنیده باشیدکه:
شخصی را در قریه نمیگذاشتند ولی او فریاد میزد که اسپ مرا در خانه "خان" بسته کنید!!!

>>>   بپاسخ ( بپاسخ)"
دران سال هااستانکزی نقش درحکومت نداشت بخشید!

>>>   سیاف!
اگر مرد غستی موقف خود را در باره بچه سقو واضح بساز! قانونی و داوود کلکانی خو "حضور بهم رسانیده بودند"!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است