امرالله صالح و حنیف اتمر در یک ماموریت مشترک
تلکس شایعات 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۰    ۱۳۹۵/۶/۹ کد خبر: 120387 منبع: پرینت

رهبران حکومت وحدت ملی برای حل مشکل توزیع شناسنامه های برقی چاره اندیشیدند.

حنيف اتمر و امرالله صالح از سوی رهبران حكومت وحدت ملی موظف شده اند، يک راه حل مناسب پيدا كنند تا روند شناسنامه های برقی آغاز شود.

انتخاب امرالله صالح به عنوان نماینده تاجیک ها در این طرح حساس، نشان ضعف انتخاب تاجیک ها و در مقابل پختگی پشتون ها دارد که می دانند فردی مانند امرالله صالح توان مقابله در برابر خدعه های آدم کار کشته ای مانند حنیف اتمر را ندارد. هرچند در میان تاجیک ها کمتر می شود کسی را پیدا کرد که یارای مواجهه با حنیف اتمر را داشته باشد.

امرالله صالح در چند مورد دیگر عملا نشان داده است که توان مقابله با نیرنگ های قومی را ندارد

طرح (دیزاین) و قید شدن واژه "افغان" از مشکلات اصلی شناسنامه های برقی است که با اعتراض گسترده ای روبرو شد و تاکنون به آن رسیدگی نشده است.

در همین حال باید گفته شود که افرادی بدون ایجاد تبعیض، باید برای حل مشکل شناسنامه های برقی گماشته شوند تا با دید ملی به این مساله رسیدگی کنند نه قومی. زیرا شخصیت های گماشته شده از طرف حکومت وحدت ملی برای همه شناخته شده است و از سابقه آنها در حکومت باخبر اند.

(این خبر در بخش تلکس شایعات سایت شبکه اطلاع رسانی افغانستان نشر شده است)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تاجک یعنی پنجشیری !

>>>   جناب امرالله صالح افغان است او یک نظامی است ک به نام افغان سوگند بجا کرده است من هم تاجک هستم وتوقع دارم تا این دو سیا ست مداران جوان اینده شان را قربانی خواسته های بیکانکان نه سارند زمستان میگذرد.....

>>>   اگر بجای افغان افغانستانی هم درج گردد خیلی بد نیست

>>>   حیف است به خدا هر کسی که می گوید که واژه افغان را از تذکره پاک نماید اصلا او افغان نیست شاید در اصل او پاکستانی باشد این یک تفرقه است و مردم افغانستان را میخواهند که به نام قوم و مذهب دچار مشکل سازند.
در زمان داکتر صاحب نجیب الله ریس جمهور سابق افغانستان من در مکتب بودم هیچ یک شخص نمی گفت که من از کدام قوم است یا پشتون هستم یا تاجک هستم یا از کدام ولایت افغانستان هستم تمام ما میگفتیم که از افغانستان هستیم.

>>>   وقتی یک کشور با شروع کلمه افغان و ماندن این کلمه منحیث یک هویت واضیح ملی در تذکره های برقی نزد بعضی کسان قابل مطرح نیست بناً بهتر است اول نام افغانستان را به یکی از نام های دیگری تغیر داد بعداً اقدام به توزیع تذکره های برقی شوند, فلهذا در هر مورد اختلافات در کل ضرر واقعی آن متوجه فرد و یا گروهی از افراد نه بکله متوجه تمام نفوس افغانستان است.

>>>   فیصله پارلمان در گرو وتوی حنیف اتمر و امر الله صالح
اگر این خبر درست باشد که حنیف اتمر و امرالله صالح تعیین گردیده اند که در مورد پروژه تذکره های الکترونیکی تصمیم بگیرند، یعنی اینکه این ...حق دارند فیصله پارلمان را رد و وتو کنند. خوب در منطق افغانی این کار درست است که یک نفر به نماینده گی از دها ملیون انسان تصمیم بگیرد، البته تا زمانیکه ما افغان هستیم و در بربریت زندگی میکنیم. اما اگر قرار است ما متمدن باشیم، خوب پارلمان تصویب کرده است و رئیس جمهور هم توشیح، پس این ....چیکاره هستند که در این مورد مهم تصمیم بگیرند؟
البته پشت این تصمیم اشرف غنی این گپ دگر هم نهفته است که امرالله صالح و حنیف اتمر را برای یک ....آماده میسازند. این هم تمرین زندگی ....این ....نامزد است که در آینده رئیس جمهور و معاون اول میشوند. اما .....حنیف اتمر به احتمال بسیار قوی رمضان بشر دوست خواهد بود.

>>>   ما تابع كسى و چيزى نيستيم ، ما «شهروندان» يك كشور ، با حق مساوى ايم .
كوشش كن زبان مادرى خودت را بياموزى ! من در دانشگاه ء زبانم استادان چون فردوسى و مولانا و بيدل ، باخترى و ناطمى .....دارم .

>>>   غلط کردی!
تاجیک تنها برادران پنجشیر ما نیستند. تاجیک ها تقریباً در سراسر افغانستان تاج سر ملت افغانستان هستند.
زنده باد مردم غیور افغانستان
نابود باد دشمنان قسم خورده افغانستان
رحیمی

>>>   کسانیکه غلام میشوند میخواهند بخاطر قدرت وثروت مردم خود را بفروشند در اصل اینها عزت حیثیت وابروی خود را میفروشند یعنی اعدام میکنند

>>>   رهبران تاجیک به شمول جهادیان با قبیله کنار آمدن و با قبیله معامله کردن حتی برای زبان نیاکان خود خیانت کردن سرود م به زبان قبیله شده و رهبر جهاد بخاطری دالر امریکا و خوش خدمتی به قبیله ریاست موقت به کرزی تحفه دادن
و باز توسط همان قبیله ترور شدن و تا این دم ادامه دارد ترور شان
حقیقت نبشت:
با قبیله حتی مذدور اش هم شوی بازهم نابودت میکنند بهتر اینکه دیگر خو خواص معامله را از گوش های خود بی پرانید

>>>   دوجهرهء اجیر و جاسوس متآسفانه که سرنوشت این ملت مجاهد را بدست دارند. یکی جاسوس چند سره و دیگری هم جاسوس سی آی ای.
جمید اوفیانی
کابل

>>>   تاجک تنها پنجشیری نیست , عبدالله بنام تاجک همه پنجشیری را به چوکی های بلند شانده که این کار عبدالله توهین به قوم شریف تاجک میباشد ۰

>>>   شماها دلتان، منکه امیدواری ندارم در وجود این دوتن مسئله شناسنامه ها طور عادلانه حل گردد زیرا آقای صالح از یک جانب در قضایای دلخراش کندز نتوانست جنایت کاران راتشخیص و زمینه مجازات شانرا مهیا نمایند،یا اینکه بایک معامله نخواست جنایت کاران را به معرفی بگیرد درحالیکه آقای اتمر کاملن در یک موضع مستحکم توامیت خواهی وتعصب قرار دارد حاضر نخواهد بود یک ملی متر هم از مواضعی که آقایون، طاقت، رفیع وغیره توامیت خواهان گرفته اند عقب نشینی نماید
کوهی

>>>   صالح بچیش!!
دست خوش! بار دیگر "باز دولت" بر سرت نشست!!! در "ماموریت مشترک" قبلی با پاروق وردک "رسما" بیش از دو لک افغانی را تحت الجیب کردی!!! اینبار لقمه چربتر است!!!

>>>   این مشکل بسیار به ساده گی قابل حل است
بجای ( کلمه) افغان ( افغانستانی ) نوشته شود

>>>   تاجکان عزیز شما در ګرو تلخان (پنجشیر) هستید نخبګان تاجک کجا هستند که در هر موضوع تلخان (پنجشیر) از تاجک نماینده ګی میکند؟

>>>   بسیار جالب :
افرین وقتی که تو و امثال تو توان مقابله با دانایی فردی را ندارید به این معنی هست که شما توانایی و لیاقت ریاست را ندارید بنا خارج از مسله پشتون و تاجیک حق طرف کسی هست که توانای اندیشدن و تدبیر را داشته باشد . بی نهایت خوشحالم که برای یکمرتبه هم شده شماها گفته اید که توان رهبری را ندارید و این یعنی اعترافی دل انگیز ..
افغان بچه

>>>   من فکرمیکنم که آقای صالح گول بعدی راهم خواهندخورد.
ع

>>>   نام-محمد جمهوری اسلامی افغانستان
نام پدر-غلام
ولدیت سلیم
محل تولد مزارشریف
ملیت ازبک
اینهم یک طرح ساده هر کسی ملیتش باید به خودش تعلق بگیرد وسایه ای ملیت دیگری سرش سنگینی نکند

>>>   تا نباشد چیزیکی نردم نگویند چیزها :
ر.مامون راببینیدچه نوشته:

سید حسیب «مصلح» از آگاهان امور گزارش تازه یی را از عملیات پشت پرده از سوی کارگزاران ارگ فاش کرده است. بر بنیاد گزارش، اطلاعاتی از منابع متفاوت و حداکثر معتبر حاکی اند که پس از اوج گیری اختلاف بین غنی- عبدالله، تصامیم خطرناکی در ارگ اتخاذ شده است که واگذاری سه ولایت شمال به شمول ولایت هلمند، از سرخط های این تصمیم است.

محاسبه چنین است که ائتلاف شمال را در خانه خود شان درگیر کشاکش هایی بسازند که هر نوع توان مقابله در مرکز برای دسترسی به امتیازات سیاسی را از دست بدهند.

اقدام دیگری که باعث نگرانی امریکا و ناتو شده است، سپردن دوامدار سلاح های سنگین و سبک اردوی و پلیس، به دستور تیم حاکم به جنگجویان طالبان در ولایات شمال است. مقامات امریکایی از روند تحویل دهی اسلحه اردوی ملی به طابان از سوی حلقات خاص مرکز، موضوع را صریحاً با دکترغنی و حنیف اتمر مطرح کرده اند. تخمین ها مشعر اند که تسلیحات تروریست ها که از اردوی ملی و پلیس گرفته اند، دربرخی محاذات به مراتب بیشتر از قطعات اردوی ملی است. حلقات ائتلاف شمال درکابل تمامی این اطلاعات را مستند و مستدل تایید می کنند.
شماری از مخالفان دکترغنی ادعا می کنند که دولت کابل اکنون در موقعیت آی، اس، آی قرار گرفته است و همانند آی اس آی، تدارکات و تسلیحات را سخاوت مندانه در اختیار تروریزم قرار می دهد. درخبر تاکید شده است که سقوط کندز هنوز در دستور کار است و با سقوط دو بارۀ کندز قرار است قطعات محلی وابسته به گلبدین حکمتیار در آن جا وضع الجیش کلیدی به وجود بیاورند
گیلگمش

>>>   هر دويشان كأسه ليسان رژيم كمونستي و كرزي هستند، بخاطر پول از همه چيز تير هستند.
در افغانستان قحط الرجال و قحط النساء است، همه امور بايد در دست چند معيوب و .... باشد، ملت بي غيرت شده، و قافله سر چپه.

>>>   برای اینکه پشتون ها کشور ما که ادعای اکثریت بودن را دارند که یک واقعیت هم نیست میخواهند که همه مردم را بنام افغان هویت دهند و ادعای بی اساس شانرا با این ترتیب کتمان کنند قانون توزیع تذکره های برقی پس از جرو بحث های زیاد از طرف وکلای مردم با اکثریت ارا پاس و از جانب همین اشرف غنی توشیع و در جریده رسمی وزارت عدلیه نشر و پخش شده پس چرا اشرف غنی ریس جمهور بخواست اسماعیل یون قومگرای پشتون که خود میگوید پشتون یعنی افغان و افغان یعنی پشتون است توزیع تذکره های الکترونیکی را در گروگان گرفته به این بهانه وان بهانه بی معنی از توزیع تذکره های برقی جلوگیری کرده است در قانون توشیح شده به کلمه فارسی و پشتو نوشته شده جمهوری اسلامی افغانستان و از قوم وملیت در ان نامبرده نشده و در دیتابیز خصوصیات قومی زبان نوشته میگرد اگر هدف شوم وکود ندارد پس چرا در مورد نوشتن کلمه افغان بتمام مردم افغانستان پافشاری دارند تا در تذکره های شان درج گردد افغانستان یک نام شناخته شده در جهان است و افغان مربوط بیک قوم خاص پشتون اطلاق میگردد و انتخاب اقای امرالله صالح این دانشمندو اگاه در تمام مسایل کار نیک و پسندیده است وباید چنین شخص در مقابل یک شخص فریبکار لفاظ تعین میشد که از طرف پشتون ها نمایندگی میکند تا قناعت دوطرف بشکل حقیقی و واقعی ان حل و فصل گردد .

>>>   یک توصیه رفیقانه به جناب امرالله صالح رئیس پشین امنیت ملی کشور ورهبر هوشمند روند سبز !
آقای امرالله صالح!
آزمون پر مشغله ای برایت سازماندهی وتدارک شده است هردو... میخواهند برف بام های خود را بروی بام تو اندازند (ملامتی خلق الله ) وسرزنش خشم گینانه تاریخ را باید هوشمندانه وعاقبت اندیشانه از این فلتر تاریخ عبور دهی درس ها وپپام های مردم را واجندای گفتمان شناسنامه های برقی را در تمام بحث ها را با کانون های اکادمیک علمی شریک بسازی بعدش وارد کارزار بحث های علمی شویی .
بحث روی مواد شناسنامه های برقی یک بحث اکادمیک علمی با آمیزه های سیاسی وملی است بینش های اکادمیک پژوهش گران عرصه قانون مداری وپژوهش گران عرصه ادبیات پارسی را باخود عجین ساز واز (خمیر مایه ) آن بحث ها را مستدام تمکین وسازماندهی کن .
هرگونه کوتاه آمدن. کرنش .لغزش .انفعالی شدن از آنچه طی طریق شده است تا این نقطه قانونی امریست ناممکن ونابخشدونی قانون توشیح شده است(ثبت احوال نفوس ) برگشت ندارد .
به ترافیک های انسدادی اجازه مداخلات پدرانه ودایه های دروغین دلسوز ترمادر اصلی ندهید .
تا ماندگار شوید ورنه بزرگ شدن مانند آن است که به سوزن آبرو جمع کنی وفروریختن کاخ آبرو با یک شاخی باد میشود وگردی از منزلگاه عزت نمی ماند وپرتگاه افول در انتظار ت استخرشکسته حریق کن وغرق کن شنا میسازد ...

>>>   آقای امرالله صالح چند سال قبل در پیامش به انگلیسی نوشت که ایشان اوغان یا افغان است وقتی برایش چیزی نوشتم که قبول افغان به مفهوم قبول هویت پشتون بودن و انکار از هویت تاریخی تاجک است،

>>>   نظر دهنده چهارمی که گفته در زمان داکتر صاحب نجیب هیچکس نمی گفتند که من پشتون هستم ویا تاج ویاهزاره وغیر در ان زمان تذکره های نفوسی قوم وملیت خودشان داده میشد نه بنام افغان در انزمان پشتون پشتون نوشته میشد و تاجیک تاجیک وهزاره هزاره وازبک ازبک اکنون خوخودخواهی یک قوم خاص باعث این تنش ها شده که میخواهند تمام ملیت ها را از ملیت شان در تذکره های برقیحذف کنند و جبرا به ملیت خودشان بکشانند در حالیکه در تذکره های برقی بهردو زبان فارسی وپشتو نوشته شده جمهوری اسلامی افغانستان اما ملیت از هیچ کسی ذکر نشده هرچه است در دیتابیز ثبت است اگر هدف شوم وجود ندارد چرا روی نوشتن کلمه افغان در مقابل ملیت تمام مردم پافشاری دارند اسماعیل یون و همفکران ان در این مورد پافشاری دارند که در مقابل ملیت تمام مردم کلمه افغان درج گردد و نوشتن جمهوری اسلامی افغانستان را قبول ندارند همین اسماعیل یون خاین قومگر جاسوس پاکستان این سرو صدا را بلند کردو ریس جمهور را واداشته تا بالای قانون توشیح شده خودش پابند نباشد و از توزیع تذکره های برقی بدون هیچ دلیلی در گروگان خودش گیرد .

>>>   نام-محمد جمهوری اسلامی افغانستان
نام پدر-غلام
ولدیت سلیم
محل تولد بامیان
ملیت :افغانستانی

>>>   به طور خلاصه عرض کنم دری فارسی ربان قدیمی و بیش از پنچ هزار سال قدامت تاریخی دارد زبانیست که هفصد سال ربان رسمی هند و ربان راه ابریشم بود اگر صالح بخواهد ویا نخواهد ما کلمه شر م اور افغان را که در ان انفجار انتحار ووطن فروشی نهفته است قبول نداریم

>>>   این آغا خود را بار ها اوغان گفته است و اصلا حق ندارد از آدرس تاجیک ها وارد گفتگو شود. بنابرین هرگونه فیصله در باره شناسنامه های برقی که مخالف خواست مردم و به نفع اوغان ها و اوغان سازی باشد نزد من تاجیک اعتبار ندارد.

>>>   مسخره ای بیش نخواهد بود که سرنوشت سند فیصله شده هردو مجلس پارلمان وتوشیح شده رئیس جمهور را به دوتن از افراد غیر مسول بسپارند. روشن است که مسخره است. نباید به این مضحکه تمکین کرد.

>>>   این کشور سه صد سال است به بدبختی مواجه هست اگر منتظر روز خوش این کشور باشیم با هموطن بودن با کوه سلیمانی ها تا ابد روز خوش نمیرسد

>>>   واژه افغان هویت تنها یک قوم است و نباید به هیچ بهانه و هیچ حیله بالای هویت دیگر قوم های کشور تحمیل شود۰ آنهائیکه روی تطبیق این موضوع پافشاری میکنند یا از تاریخ این مرز و بوم آگاهی ندارند ویا فاشیست هائی بیش نیستند۰
افغان اوغان اپگان یعنی پشتون، پتان پختون و ما افغان نیستیم۰

>>>   نام افغان برای اولین بار منحیث نام شهروندان کشور با جعل، ریا، و تهدید در لویه جرگه سال ۱۹۶۳ از طرف باند قومپرستان پشتون آن وقت و به همکاری ظاهر و کاکا هایش بالا مردم تحمیل شد۰ پشتون ساختن کامل کشور یکی از پلان های شوم آنها بود که تا به حال ادامه دارد۰ افغان، اوغان، پتان، همه نام های مترادف برای قوم پشتون هستند، و با هویت دیگر قوم های ساکن اصلی این دیار هیچ ارتباط ندارند۰ تحمیل نام و هویت یک قوم بالای قوم های دیگر خیانت ملی است، و خاموشی علیه آن هم بُزدلی و خیانت ملی میباشد۰
واژه افغانستان نخستین بار در معاهده مثلث لاهور میان شاه شجاع، مکناتن و رنجیت سنگه، توسط انگلیس بکار برده شد.
سپس این واژه در نخستین قانون اساسی بنا برخواست انگلیس توسط امان الله تأیید گردید.

>>>   تمام کشور های جهان متشکل از ملیت های مختلف اند. اما در شناسنامۀ هیچ یک اشارۀ به ملیت فرد نشده است، بلکه همه یک هویت مشترک دارند و به حیث تبعۀ آن کشور شناخته می شوند. در افغانستان نیز باید همین طور باشد.
اسم:.....
ولد:....
باشندۀ ولایت:هرات
تبعه یا شهروند: افغانستان

>>>   امرالله یک معامله گر، خائن، و چاپلوس است۰ چرا؟ بخاطریکه او از هویت اصلی خودش گذشته و خودش را با همه دیگران اوغان افغان خطاب میکند۰ ما اوغان نیستیم چون افغان نام تاریخی تنها پشتونها است که با جهل، ریا، تذور، و به کمک استعمار انگلیس بالای بقیه ساکنین اصلی این دیار که غیر پشتونها هستند تحمیل شده است۰
ما خواهان ذکر و احترام هویت اصلی خود، تاریخ اصلی خود، و فرهنگ اصلی خود هستیم، و اجازه نمیدهیم قبیله همه را مثل گوسفند به نفع خودش زیر نام اوغان یکسان سازی کند و اسم آنرا هم بگذارد وحدت ملی۰ وحدت لی انگونه بدست نمی آید۰

>>>   اگر يك مقايسه اي از رهبران در پاكستان و افغانستان داشته باشيم، ديده ميشود كه يك وجه مشترك در بين همه انها است وان غلامي است. رهبران پاكستان چه پنجابي ، چه بلوچ و چه پشتون، با وجود غلامي هميشه در پهلوي منافع شخصي به منافع ملي شان فكر ميكنند. در افغانستان حالات فرق ميكند. رهبر پشتون در پهلوي منافع شخصي، قوم و قبيله محور است. يعني مسأله از سطح ملت به سطح مليت پايين ميآيد. حد اقل از اين كارت استفاده ميكند. بعضاً به قوم و قبيله امتياز ميدهد، اگر چه كوچك باشد. ولي رهبر تاجك تنها به خود ، فأميل و اطرافيان خود ميكند. يعني محراق توجه رهبر تاجك فقط و فقط منافع شخصي خودش و فاميلش است. دراينحال نه بحث از ملت است و نه هم از مليت. ما روزانه شاهد اينهمه ناهنجاريها هستيم. رهبران جهادي ديگر بايد از كارت جهاد از دو خاطر استفاده نكنند. اول اينكه جهاد في سبيل الله است ونه جهاد چور و غنيمت . دوم اينكه اين ملت افغانستان بود كه جهاد به قيمّت جان و مال خود كرد وحالا احتياج نان صبح و شام خود است.

>>>   برادر اگر شما مسایل قومی را دامن بزنید در اول این خودش یک مشکل است .
برادر که در جواب بنده چیزی نوشته کرده در زمان داکتر صاحب نجیب الله درست که در تذکره ها نام اقوام بود مگر بعدا همین نام اقوام مشکل ساز شد که در زمان جنگ های مجاهدین صاحب ها شما شاهد هستید.
اگر در جای ملیت که افغان نوشته شود چی مشکل است کلمه افغان به معنی افغانستانی . همچنان در افغانستان درست که ملیت های زیاد است مانند پشتون ها، تاجک ها ، ازبک ها ،هزاره ها، ترکمن ها ،نورستانی ..... و غیره کلمه افغان به معنی پشتون نیست به معنی افغانستانی است .
برادر شما ا م

>>>   امسال را سال معامله گران و بى خاصيت ها نامگذارى كنيد

>>>   به محترم صالح :
اگر کوشش های شما نتیجه داد وصاحب چوکی شدیددر هراداره ایکه بود آن اداره را مانند کمپنی خصوصی پنجشیر وردک خصوصی نسازیدوهفتاد فیصد پرسونل را از یک السوالی تعیین نکنید

>>>   بلی، تمام کشور های جهان متشکل از ملیت های مختلف اند، ولی در هیچ کشور جهان یک ملیت هویت خود را بر دیگر ملیت ها تحمیل نکرده و کوشش بر آن نکرده تا هویت دیگران را محو تاریخ کنند۰ اوغان یعنی پشتون و ما مه افغان نیستیم۰

>>>   نام افغان برای اولین بار منحیث نام شهروندان کشور با جعل، ریا، و تهدید در لویه جرگه سال ۱۹۶۳ از طرف باند قومپرستان پشتون آن وقت و به همکاری ظاهر و کاکا هایش بالا مردم تحمیل شد پشتون ساختن کامل کشور یکی از پلان های شوم آنها بود که تا به حال ادامه دارد۰ افغان، اوغان، پتان، همه نام های مترادف برای قوم پشتون هستند، و با هویت دیگر قوم های ساکن اصلی این دیار هیچ ارتباط ندارند تحمیل نام و هویت یک قوم بالای قوم های دیگر خیانت ملی است، و خاموشی علیه آن هم بُزدلی و خیانت ملی میباشد
واژه افغانستان نخستین بار در معاهده مثلث لاهور میان شاه شجاع، مکناتن و رنجیت سنگه، توسط انگلیس بکار برده شد.
سپس این واژه در نخستین قانون اساسی بنا برخواست انگلیس توسط امان الله تأیید گردید.

>>>   بلی، تمام کشور های جهان متشکل از ملیت های مختلف اند، ولی در هیچ کشور جهان یک ملیت هویت خود را بر دیگر ملیت ها تحمیل نکرده و کوشش بر آن نکرده تا هویت دیگران را محو تاریخ کنند اوغان یعنی پشتون و ما مه افغان نیستیم

>>>   افغان بذات خودش کلمه نفاق است که توسط انگلیس نام گذاری شده.

>>>   عبدالسمیع صمدی
من نمیخواهم با هویت جعلی افغان زندگی کنم،

>>>   پشتونها به مساوات برابری و احترام ارزش های متقابل دیگر اقوام باور ندارند. بهترین کاری که آنها میکنند اینست که بزور ویا به رضا یکسان سازی میکنند و اسمش را هم گذاشته اند وحدت ملی. هویت دیگران را هذف میکنند و همه را به جبر افغان نامگذاری میکنند و این یکسان سازی جبری را وحدت ملی تلقی میکنند.

>>>   اوغان یا افغان یعنی پشتون و هر کی ادعا غیر از آن میکند دروغ میگوید.

>>>   اوغان یا افغان یعنی پشتون و هر کی ادعا غیر از آن میکند دروغ میگوید.

>>>   باید افغانستانی درج شود
ضیایی

>>>   شما مردم در هیچ رقم جور نمیایید باید برای شما یک همه پرسی شود یا صندوق های رای گذاشته شود که آیا در جای ملیت افغان نوشته شود یا قوم یک شخص . باز اگر کلمه افغان برنده شد باز تمام شما قبول دارید...... یا مثل انتخابات ریاست جمهوری باز میگویید که تقلب است . شما مردم را خدا هدایت کند .....

>>>   راه حل تغیرنام افغانستان است اگر این تغیر کنند مامیتوانیم بگویم قبول مثال
آریایی خراسانی این قسم نام های سابق این وطن استفاده کنیم افغان یا افغانستانی معنای قوم پشتون را میدهد.
" بابه کرخیل"

>>>   دوستی نظر داده است :
"...اين ملت افغانستان بود كه جهاد به قيمّت جان و مال خود كرد وحالا احتياج نان صبح و شام خود است."
این ملت افغانستان باید همین امروز بیدار شود و از یخن سیاف، اسمعیل خان، عبدالله و عطای چور وغیره دزدان بگیرد و یک یک دالر دزدی را از حلقوم شان برون کند!!!!!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است