سیستم شهرداری سنتی، عامل بحران است
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۳۹    ۱۳۹۵/۶/۷ کد خبر: 120275 منبع: پرینت

بارندگی های زمستان سال قبل، رواناب ها را در خیابان های کابل روان ساخت و نبود کانالیزاسیون، سبب جمع شدن آب در چهارراه های شهر گردید. با وجود چنین مشکلاتی، کابل هنوز شهردار ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، سید علی اقبال استاد دانشگاه، گفت: متاسفانه شهر کابل و نظام مدیریت شهری ما درگیر یک مدیریت سنتی است و در چهارده سال گذشته هم تغییری را در این قسمت ندیدیم. بیشتر بحران هایی که امروز در شهر کابل و در شهرهای دیگر مشاهده می کنیم ناشی از همین مدیریت سنتی است.

وی افزود: ما با شهری پیچیده مواجه هستیم که بیش از پنج میلیون نفر در آن زندگی می کنند و ساختارهای شهری بسیار پیچیده دارد و روز به روز هم گسترش پیدا می کند اما نظام مدیریتی ما با همان ساختار و نظام قبلی باقی مانده است. به همین دلیل پاسخگوی نیاز شهری ما نیست.

اقبال گفت: برخی موارد، مثل طغیان سیلاب ها و رواناب ها که در سطح شهر کابل دیده می شود، یک بخش از مشکلات شهری است که امروز بروز کرده و به چشم می آید و گرنه ما در جای جای مختلف دیگر، شاهد بحران های فراوان دیگر نیز هستیم.

استاد دانشگاه، می گوید: می توانیم بگوییم وضعیت شهرهای ما به وضعیت بحرانی رسیده است به این دلیل که بنیان شهری نیاز به یک مدیریت دانش محور دارد که باید کارهای مطالعاتی دقیق و علمی روی آن صورت گیرد و ابزارهای به روز برای خارج شدن از این بحران ها استفاده می شد که نشد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   با تشکر از استاد اقبال بگویم که ماخود هم ملامتی داریم مثلاء : در دوطرف سرک هشستاد متره میدان مسیر دوسرکه الی چارراهی شهید فاضل اب در جوی مقبول روان است امااخیراء شخصی درین مسیر مقابل زیارت بابای جهان موتر شویی وقالین شویی بنام عزیزی ساخته وپلچک مسیر اب را بندنمودواب از سر پلچک عبور میکند مردم تقای پاک کاری انرا ازمالک موتر شویی کردند این زور مند گفت که پلچک مربوط دولت است بیاید پاک کند کارمن نیست .حال شما قضاوت کنید که کی ملامت است.ساحه همین اکنون قابل ملاحظه است اگر کسی قبول زحمت نماید مشاهده میتواند.اشبکه محترم نیز متشکرم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است