غنی: شهروندان افغانستان را صاحب شهر بسازید
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۱    ۱۳۹۵/۶/۷ کد خبر: 120260 منبع: پرینت

رییس جمهور غنی امروز یکشنبه در دومین کنفرانس شهرداران کشور حضور یافته و در خصوص وظایف و صلاحیت های شهرداران به ایراد سخن پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع رساني افغانستان(afghanpaper)، اشرف غنی رییس جمهور در دومین کنفرانس شهرداران کشور گفت: مهمترین معیار موفقیت شما شهرداران عزیز این است که بتوانید شهروندان افغانستان را صاحب شهر بسازید. شهروندی نقطه بنیادی کار ما است که باید بر این اساس پیش برویم.

وی افزود: مردم به کسی که کار کند، اعتماد خواهند داشت. ازاین جهت هر کدام از شما باید یک برنامه جذب اعتماد داشته باشید چراکه هر چه اعتماد مردم به شما زیاد شد به همان اندازه می توانید کارهای مفید انجام دهید.

رییس جمهور گفت: بر این اساس باید هماهنگی ودیدگاه مشترک میان شهرداران ایجاد شود. بدون هماهنگی بین دوایر مختلف امکانات ما بارها مصرف می شود اما به نتیجه خاصی نمی رسد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   تعدادی صاحب شهرشده اندمثلا نماینده خاش صاحی شهرک آریا معاون دوم قبلی صاحب شهرک سبز وخیلی های دیگر حتی در د بی ولندن صاحب شهر شده اند

>>>   ما نه بالای تو غنی باور واعتماد داریم نه بالای حرف شماونه بالای شهر داری به گفته شما همه شمایان خاینی بیش نیستید

>>>   این بیچاره به کلی عقل خود را از دست داده دیگر نمی فحمد که چه میکه و چه چه میگنه. ملت افغان بدبخترین در دونیا.

>>>   "غنی: شهروندان افغانستان را صاحب شهر بسازید"
غنی خان!
در سابق این شما بودید که میگفتید:
شهروندان افغانستان را صاحب شهر میسازم!!!

>>>   دور مردم و شهر داران ازین سبب اسا که ریس جمهور حسب دلخواه خودش مغایر به ماده ۱۴۱ قانون اساسی ۲۱ تن از شهروندان را شخصا تعین و مقرر کرده است اگرمطابق ماده ۱۴۱ قانون اساسی گزینش شهرداران و اعضای مجلس شهر داری ها از طریق انتخابات عمومی صورت میگرفت نه اینکه بخواست و نظر شخص ریس جمهور رابطه بین شهروند و شهر دار مستحکم میگردید ومشکلات شهری سنجیده شده به همکاری مردم مرفوع میگردید اما بر خلاف قانون اساسی جناب ریس جمهور بگفته خودش ۲۱ تن پس از امتحان توسط شخص خودش انها را بدون اینکه خواست ونظر مردم درنظر گرفته شود به سلایق وعلایق شخصی خود انها را در پست های شهرداری ها مقرر کرده و شهرداران اعضای مجلس شهرداری را تعین کرده که در اینصورت نقش مردم کاملا وجود ندارد به همین اساس است که شهرداران در کار شان ناکام ومردم همکاری لازم را نمیکنند .

>>>   مقصد اين چودرى از كوچى هاست.
ح ع

>>>   شهر کابل را که از لحاظ فن شهر سازی میبنید یک هیولا مینماید. شهر دار ها بنا بر نوشته دوست که در بالا ابراز نظر نموده است همین حالا که رئیس صاحب جمهور ادعا شفافیت در کار و مبارزه علیه فساد اداری را دارد بر خلاف قانون اساسی افغانستان ماده 141 به خواست و سلیقه شخص خود شان تعین میگردد. کدام شهر دار را بر اساس شایستگی و تخصص تعین نموده ائید جز اینکه موضوع دیگری درمیان باشد که خود میدانید. کدام شهر دار برگزیده شده حد اقل یک کورس شهر سازی را خوانده است. ساختمان ها و به اصطلاح قصر های که در شهر کابل ساخته شده و همین حالا در دوره طلای مبارزه علیه فساد و خود سری در حال ساختمان اند چهره کابل را از شهر بودنش گشتانده است. دو ساختمان که در چهارراهی عبدالحق مانند ع و غ با هم چسپیده چقدر مزحک و زیشت است اگر کسی حد اقل علم انجنیری و هنر مهندسی را بداند بر کسانیکه اداره امور شهر و شاروالی را داشته است و داردوبه ساختمان چنین بنا ها اجازه داده است لعنت و نفرین میفرستد.
بازهم جای تاسف است که این خودسری ها در مقابل اخذ رشوت همین حالا به شدت ادامه دارد. یک دو یا سه هفته پیش از طریق تلویزیون خبری را نشر کرد و تصویری را نشان داد که بنا بر هدایت شاروال جدید کابل ساختمانی را در ناحیه هشت منطقه شاه شهید با اسکواتور تخریب مینمایند من به کسکه همرایم نشسته بود گفتم که کار نیک است شاید وضع خود سری و دامن فساد در شاروالی بر چیده شود آن شخص برایم گفت این عمل به اصطلاح مردم ، بچه ترسانک است و صرفاٌ برای حق گیری از صدها ساختمان بلند منزل خود سر که همین حالا تحت ساختمان اند میباشد. بعداٌ می بنم که قصه همین طور بوده است.
وطندار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است