اگر بجای کامران علیزای، کامران علیپور بود چه می شد؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۳۹    ۱۳۹۵/۶/۷ کد خبر: 120257 منبع: پرینت

اگر بجای آقای کامران علیزی آقای کامران علیپور بود، چه می‌شد؟

دو سه روز پیش مرکز عدلی و قضایی برای مبارزه بافساد تأسیس شد. این همان مرکزی است که آقای غنی در روز پنجم ماه می سال جاری در پیشگاه دُوَل و دَوانِر خارجی متعهد به افتتاح آن شد.

برخی از شنیدن خبر تأسیس این مرکز هیجان زده شده و آن را نقطه عطفی در مبارزه با فساد اداری قلمداد کرده اند. اما برای من که چند ماه در ارگ کار کردم، شنیدن این خبر ناگوار و فاجعه بار بود؛ زیرا که می‌دانم این مرکز قرار است هزینه‌های هنگفتی روی دست بودجة ملت بگذارد بدون اینکه کاری از پیش ببرد.

کاری از پیش نمی‌برد چون‌که غنی متعهد به فسادستیزی نیست. اگر بود، شیخ الشیوخ فاسدان یعنی نورستانی، و شمس الشموس تبهکاران یعنی زاخیلوال و مغز متفکر اختلاسگران یعنی فاروق وردک را به عنوان مشاور و سفیر بر نمی‌گزید. غنی سخت به پشتونوالی باور دارد.

پشتونوالی یعنی نظامنامه حمایت از مناسبات قبیله‌ای. این نظامنامه شالوده سیاستگذاریها و تصمیم‌گیری‌های درون ارگ را تشکیل می‌دهد. طبق این نظامنامه، آنچه خوبان همه دارند، قبیله به تنهایی از آن برخوردار است.

بنابراین، اگر فردی از افراد قبیله مرتکب اشتباه و خطایی شود، سایر افراد مکلف و مؤظف اند به حق یا به ناحق از او حمایت کنند. کامران علیزی هم بر بنیاد همین وظیفه و تکلیف قبیله‌ای بخشوده شد. یعنی آقای احمدزی آقای علیزی را به خاطر «زی» بودنش بخشید.

یعنی اگر بجای آقای کامران علیزی، آقای کامران علیپور یا کامران دانشور یا کامران پارسیِ‌نیا مرتکب چنین اشتباه فاجعه‌باری می‌شود، هیچگاه مورد بخشایش قرار نمی‌گرفت.


کبیر صالحی


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خدارا: این آتش نفاق را دامن نزنید، هنوز هم گریبان وطن چاک است،،،،،
اگر غنی خیل این نفاق وشقاق را در سر ميپروراند ملعون اند، اگر عبد الله زیئ اگر دانشزاده ها،ومحققپورها،،،،،
جنگ چند بعدی هنوز هم آتش فشان بوده وشما آنرا به خیلها وزیها وپورها میزنید.
برادر افغان تان فاروق

>>>   این مریضی باشیرمادر اندرون شده وبا مرگ بیرون نمیشود

>>>   تفرقه نیانداز اب درآسیاب دشمن ریختاندن به نفع هیچ کس نیست (زی ) درآخر۲۵قوم بزرگ افقانستان آمده که حدود5 ملیون نفرمیشودمانند اسحقزی-الکوزی -پوپلزی - احمدزی -محمدزی-کرزی-نورزی-شیرزی-سدوزی-جمالزی-نیازی توبی عقل حق نداری همه ی اینان راتوهین نمایی

>>>   واقعیت را نوشتید صد در صد واقعیت است.

>>>   بلی، همین زی ها هستند که باعث بدبختی دیگران میشوند. چیزی که مثل روز روشن است.

>>>   آتش نفاق را هم همین زی ها دامن میزنند. چیزی که ادمین در بالا نوشته کاملن واقعیت دارد. این قلدر خودش را در هرات به یک سگ لجام گسیخته تبدیل نموده و هر روز قانون شکنی میکند و ببینید این کوچی دیگر که با تقلب و خیانت بر قدرت تیکیه زده چگونه از او دفاع میکند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است