ترکیه به تروریست‌ها در حلب سلاح می‌دهد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۷    ۱۳۹۵/۶/۷ کد خبر: 120215 منبع: پرینت

نماینده دایم سوریه در سازمان ملل در دو نامه‌ به دبیر کل این سازمان و رییس شورای امنیت ادامه حمایت تسلیحاتی ترکیه از تروریست‌ها در سوریه را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری العهد، بشار الجعفری، نماینده دایم سوریه در سازمان ملل در این نامه‌ها خطاب به بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل و رامین بن براهیم، رییس دوره‌ای شورای امنیت تاکید کرد: نیروهای ترکیه‌ای مستقر در داخل اراضی سوریه به تروریست‌های حاضر در حلب سلاح می‌دهند و آنکارا مخزن سلاحی را برای شورشیانی چون گروه "جیش الفتح" ،" جبهه النصره" و گروه "احرار الشام" در حلب ایجاد کرده است.

وی در این دو نامه از شورای امنیت و سازمان ملل خواست ضمن اتخاذ اقدامات لازم به ترکیه برای بستن مرزهایش به روی گروه‌های مسلح فشار بیاورند.

این چندمین بار است که دولت سوریه با ارسال نامه به شورای امنیت و سازمان ملل توقف حمایت ترکیه از تروریست‌ها را خواستار شده است.

الجعفری در اظهاراتی جداگانه نیز با محکوم کردن عملیات موسوم به "سپر فرات" که ترکیه از روز چهارشنبه با ادعای پایان دادن به تهدیهای تروریستی در خاک سوریه آغاز کرده، اعلام کرد: ترکیه خود از اولین حامیان تروریست‌ها در سوریه است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است