استقبال سعودی‌ها از حجاج عراقی با ضرب و شتم
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۳۵    ۱۳۹۵/۶/۶ کد خبر: 120154 منبع: پرینت

نیروهای امنیتی عربستان حجاج عراقی را در فرودگاه مدینه منوره مقابل دیدگان حجاج سایر کشورها مورد ضرب و شتم قرار دادند.

نامه‌ای به دست خبرگزاری المسله عراق رسیده است که در آن آمده است: حجاج عراقی در فرودگاه مدینه منوره از سوی نیروهای امنیتی سعودی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و این اقدام سعودی ها مقابل دیدگان حجاج سایر کشورها در فرودگاه مدینه منوره شد.

بر اساس این گزارش، در نامه ای که به دست خبرگزاری المسله عراق رسیده است، از اداره حج و عمره این کشور خواسته شده است که دقیقا آنچه را رخ داه توضیح دهد.

بر اساس این نامه، مقامات سعودی سه تن از مدیران یکی از کاروانهای حجاج عراقی را بعد از بازرسی کیف هایشان، بازداشت کرده اند و این افراد از چهار روز قبل تاکنون به مکان نامعلومی منتقل شده اند.

در این نامه همچنین آمده است که دلیل بازداشت این افراد، همراه داشتن کتابی با عنوان مناسک الحج در کیف یکی از حجاج بود و نیروهای امنیتی عربستان بعد از کشف این کتاب، با انگیزه های طایفه ای حجاج عراقی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

همچنین نیروهای امنیتی سعودی برای جستجو از کتابهای ویژه محبان اهل بیت علیهم السلام، کیف های حجاج عراقی را پاره کردند.

بدرفتاری و رفتارهای دور از شئونات اسلامی ماموران سعودی با زایران بیت الله الحرام و حرم مطهر نبوی(ص) از لحظه ورود به سرزمین مقدس وحی تا لحظه خروج و بازگشت به کشورهایشان هر ساله در موسم‌های حج و عمره تکرار می‌شود و این رفتارهای زشت و زننده سبب می‌شود تا زایران کشورهای مختلف با خاطرات ناخوشایندی از سفر معنوی حج و عمره با خود به کشورهای شان برگردند.

اخیرا یک زایر مقیم کشور انگلیس با انتشار خاطرات خود در روزنامه گاردین به صراحت گفته رفتار سعودی‌ها با زایران بر خلاف دین اسلام است و این رفتارها نشان می‌دهد که مدیریت حج به تغییری جدی نیاز دارد، این زایر به رفتار خشن و پرخاشگری ماموران سعودی با زایران حرمین شریفین اشاره کرده و خواستار انتقاد مسلمانان جهان از سعودی‌ها و فشار بر مدعیان خدمت به حرمین شریفین برای اصلاح رفتار خود در قبال زائران کشورهای مختلف شده بود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   قرار است که سعودی ها خود به اسراییل تسلیم شوند و هردو مکان مقدس را به عقیده وهابیت نگزارید که مسلمانان سایر کشور ها به آنجا بیاید

>>>   سعودی بوئی از رحمانیت اسلام و حقوق بشریت نبرده اند . آنها اینقدر که عاشق شترهایشان هستند و در آداب جاهلیت غوطه می خورند به همسر و فرزندان خردشان علاقه ای ندارند . توقع دارید که با زائران دیگر کشورها درست رفتار کنند . سعودی به همان میزان که دشمن اهل بیت رسول الله می باشند بهمان میزان نیز دشمن صحابه کرام می باشند و صرفا از نام صحابه کرام جهت اهداف پلید خود استفاده می نمایند . عایشه از ایران

>>>   سعودی ها میترسند که کدام وقت اهل تشیع ایران و عراق مراسم عاشورا را در مسجد نبوی در پیش مقبره حضرت محمد ،پدر بزرگ حضرت امام حسین دایر نکنند.
هرچندحضرت محمد در مسجد نبوی منتظر است که یکبار هم شده باشد،مراسم عاشورا در جوار مقبره وی دایر شود اما سعودی ها نمیگذارند.
سعودی ها با این کار شان سبب ناخوشی حضرت پیغمبر میشوند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است