عربستان جنگ طلبِ خواهان صلح
عربستان باید بداند که افغانستان، یمن نیست که با پرچم صلح در آن خون جاری کند و به بهانه حمایت از صلح در پی منافع خود و برقراری حکومت طالبانی در افغانستان باشد 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۵    ۱۳۹۵/۶/۵ کد خبر: 120143 منبع: پرینت

عربستان باید بداند که افغانستان، یمن نیست که با پرچم صلح در آن خون جاری کند و به بهانه حمایت از صلح در پی منافع خود و برقراری حکومت طالبانی در افغانستان باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، رییس سازمان همکاری های اسلامی در دیدار با وزیرخارجه کشور از تصمیم این سازمان برای برگزاری کنفرانس بین‌المللی علمای جهان اسلام در عربستان خبر داده است.

قرار است این کنفرانس از تاریخ 8 تا 10 اکتبر در شهرهای مکه و مدینه به منظور تلاش برای موفقیت صلح افغانستان برگزار شود.

این در حالی است که حملات عربستان به کشور یمن تاکنون 10 هزار کشته و 16 هزار زخمی به جای گذاشته است و حتی سازمان ملل توان مقابله با سیاست جنگ طلب این کشور را ندارد.

افغانستانی که هنوز هم در ناامنی و جنگ گسترده با طالبان به سر می برد، چگونه با حامی و تمویل کننده این گروه برای برقراری صلح و ثبات به گفتگو می نشیند، مگر نه اینکه بزرگترین مشکل فراروی صلح، طالبان است و بزرگترین حامی این گروه عربستان.

سیاست این کشور طی سال های جنگ افغانستان، هیچ گاه هم سو با برقرای امنیت کشور نبوده، بلکه همواره در جهت منافع طالبان بوده و هست.

عربستان که از آغاز با طالبان روابط نزدیک داشته و حال که آنان بر سر قدرت نیستند، می تواند با نام حمایت از صلح به دنبال منافع طالبان در افغانستان باشد که برخی مقامات نیز از این روند حمایت می کند.

با تمامی این گفته ها، دولت باید به دنبال برقراری صلح در داخل افغانستان باشد نه تکیه بر کشورهای خارجی که نه دغدغه ناامنی کشور را دارند و نه خواهان آن هستند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   عربستان پدر طالب و داعش است و آقای غنی پدر دومی است ، هیچ پدری باعث نابودی فرزندش نیست . جالب این است که کشور مسلمان برادر که همیشه داد از رحم مهربانی و... می زند در مقابل برادر مسلمان خویش از هیچ بی رحمی دریغ نه کرد، سر کشور یمن به خاطر فروش سلاح چه آورد همه را به خاک یکسان نمود ، این است مسلمانی ؟؟؟؟ نه این مسلمانی نیست .

>>>   واقعا که ننگ است دست دادن با آدم کش های سعودی همین امروز در اخبار آمده سربازان وحشت افکن سعودی در بدو ورود حجاج عراقی آنها را کتک زدند و این امر برایشان دردسر شده قبلا هم که حجاج یمن و سوریه و ایران را ممنوع کردند در حالی است که ممانعت از حج صد از سبیل الله است و حرام میباشد
غلام نبی شهرستانی

>>>   بسیار متاسف و متاثر هستم به حال یک عده شخصیت های چیز فهم ،آگاهان سیاسی و حقوقی ( بجز از کسانیکه وابستگی های سیاسی ،قومی واقتصادی با وی دارند ) که چرا غنی احمدزی سردار تقلب را رئیس جمهور دولت اسلامی افغانستان خطاب می کنند .مطابق به ماده شصت ویکم قانون اساسی افغانستان که به صراحت دران ذکر گردیده:
مادهء شصت و یکم:
رئیس جمهور با کسب اکثریت بیش از پنجاه فی صد آرای رأی دهند گان از طریق رأی گیری آزاد ، عمومی ، سری ومستقیم انتخاب میگردد.
این جناب با وجود همه تقلب اشکار وبی شرمانه که در جهان ریکارد خیانت و جنایت را از آن خود نموده ، نتوانست رای اکثریت را بدست آورد که در نتیجه با تشکیل حکومت وحدت ملی امریکایی از طرف بادارانش به حیث رئیس حکومت وحدت ملی سهامی انتصاب گردیده است .
بناان یاد آوری می کنم که اشرف غنی اخمدزی رئیس حکومت وحدت ملی سهامی که تنها 50% سهم دران دارد ، است نه رئیس جمهور دولت اسلامی افغانستان .
برای کسانیکه نمی خواهند از واقعیت ها چشم پوشی نمایند و وابستگی به این خایین و فاسد ندارند لازم نیست و حتی خیانت است که در مقالات و سخنان شان در رسانه های جمعی ویا فردی رئیس جمهور خطاب نمایند .

>>>   در باره ی حکومت‌های فدرالی به هموطنان خود معلومات ارایه کنید تا طرفدار بیشتر پیدا کند ، شاید یگانه راه حل و مناسب به افغانستان بوده باشد.

>>>   جعل تاریخی باید از نصاب تعلیمی کتاب هایی درسی تاریخ ، مکاتب
درمورد امیر حبیب الله "کلکانی" برداشته شود!
هشتاد وهفت سال است که ذهن جوانان و نوجوانان کشور از طریق کتب درسی تاریخ در مکاتب با تاریخ جعلی نگاشته شده فرمایشی توسط تاریخ نگاران درباری درمورد امیر حبیب الله کلکانی مسموم شده است.
امروز زمان آن فرا رسیده است که وزارت تعلیم وتربیه ای کشور باید صفحه تاریخ جعلی درمورد حبیب الله کلکانی را درکتب درسی تاریخ مکاتب اصلاح کند .
تاریخ واقعی و واقعیت هایی تاریخی هرچه باشد درمورد امیرحبیب الله کلکانی بدون مبالغه و بدون جعل تاریخ آنچه در آن دوره ای کوتاه ولی پرافتخار کشورما رخ داده وارد صفحه تاریخ کتب درسی درمکاتب شود تا باشد، ذهن نسل جوان در آینده با خواندن تاریخ جعلی درمورد دوره حکومت امیر حبیب الله کلکانی در کشور ما مخدوش نگردد.
از جانبی هم نسل جوان باید واقعیت هایی تاریخی را آنچه در این دوره گذشته و به وقوع پیوسته فرا بگیرند .
نمایندگان مردم در مجلس که با کار کمیسیون همنوا اند و کمیسیون به خاک سپاری امیرحبیب الله کلکانی درهماهنگی دریک ملاقات مشترک با وزیرتعلیم وتربیه ای کشور در مورد اصلاح صفحه کتب درسی تاریخ درمکاتب مسله را بررسی و باایجاد یک کمیسیون مشترک متن اصلاح شده درمورد امیر حبیب الله کلکانی وارد صفحات کتب درسی تاریخ درمکاتب شود.
محمداسلم سلیم

>>>   ... سادات در آلمان تبلیغ بر نفع طالبان و القاعده میکرد ، آنهم به اشاره وهابی‌ها چون از آنها پول میگرفت ، پیش پلیس هزار عذر و زاری کرد که گویا مریدان زیادی دارد و شاید آلمان را به آشوب بکشند ، بعد دید که هیچ کس حتا خویش وقومش در قصش نشدند باز راست خوده گفت که همان مجاهدین را در گیر دولت کمونیستی داده بود ... ولی‌ چرا رها شد ؟ این در حالی‌ بود که غرب به فکر به وجود آوردن داعش بود و به همچو کثیف‌های مبلغ افراطیت نیاز داشتند و این.شانس.. آورد و رها شد ، نتنها رها بلکه از شبکه‌های جاسوسی همین غربی‌ها پول دریافت می‌کند .

>>>   افغانستان وطن خلق است که برای اولین بار به تاریکیهای عرب پایان داد

>>>   سعودی و قطر شهزاده خانم قطری را از زنا با هفت مرد در لندن نجات دهند به این خبر توجه کنید:
جزئیات جدیدی از واقعه رسوایی اخلاقی شاهزاده خانم قطری با 7 مرد که به صورت اتفاقی توسط نیروهای امنیتی در هتلی در لندن مشاهده شد، بدست آمده است. پرنسس قطر در حال عیاشی مقامات بریتانیا سعی کردند وی را به خودفروشی و روسپیگری متهم کنند ولی او در پاسخ اعلام کرد که خودفروشی نکرده و برعکس، خودش به آن مردان هرزه پول پرداخت کرده بوده است. سایت نشریه "shiitenews.org" به نقل از روزنامه "Financial Times" می نویسد که پلیس مبارزه با فساد جنسی شهر لندن در اتاق هتلی در این شهر، متوجه حضور زنی شدند با 3 مرد به صورت همزمان رابطه جنسی برقرار می کرد. این درحالی بود که چهار مرد دیگر نیز در اتاق کناری منتظر نوبت خود برای ورود به این رابطه بوده اند. ماموران پلیس پس از مشاهده کارت شناسایی او در کمال تعجب متوجه شدند که در مقابل آنها، شاهزاده قطری "سالوا" فرزند نخست وزیر این کشور یعنی "حمد بن جاسم بن جبر آل ثانی" قرار دارد. نیروهای پلیس وی را به روسپی گری متهم کردند ولی او اعلام کرد که خودش به این افراد برای برقراری رابطه جنسی با وی پول داده بوده است.

>>>   صلح به دور از چشم اکثریت مردم افغانستان، به دور از چشم کشور های همسایه و آنهاییکه واقعاً از ادامه این جنگ متأثر میشوند، راه به جایی نخواهد برد. آیا امریکا و پاکستان و چین و آن عده از سردمداران افغانستان که در این روند به اصطلاح دخیل اند، میخواهند چه چیزی را از مردم افغانستان و یا کشور های همسایه و جهان پنهان کنند؟ و آیا در جلسات این صلح پنهانی پلان جنگ به مراتب بد تر دیگری طراحی نمیشود؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است