سربازان، گوشت های قربانی ارگ نشینان (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۶    ۱۳۹۵/۶/۴ کد خبر: 120097 منبع: پرینت

سربازانی كه بخاطر بي كفايتی دولت در قوش تپه جوزجان به شهادت رسيدند اما از ديد رسانه ها پنهان ماند تا مبادا مردم يخن دولتمردان فاسد را بگيرند. برای این سربازان گمنام کسی نماز نمی خواند، گورهای دسته جمعی حفر کنید.

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201608/201608250727172652.jpg

کد(10)

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   انشاالله ع غ را در عزاي ... ببينيم.
ل محسني

>>>   استاد عطا محمد نور، محور ثبات افغانستان است !

روز گذشته، پس از ختم برنامه حمایتی نخبگان و متنفذین کشور در كوهدامن خدمت استاد عطا محمد نور رفتم. استاد از جزیات برنامه پرسید وخیلی خرسند بود که همایش با شکوه برگزار شد. استاد جوش و شور جوانان در انجام این رسالت تاریخی را ستود و گفت که این كار شما خيلي قابل قدر
است .

از قضا استاد میزبان بزرگان حوزه جنوب بود، متنفذین استان های زابل، کندهار، غزنی و هلمند خدمت استاد آمده بودند. وقتی صمیمیت استاد با مهمانانش و ارادت مهمانان به استاد را دیدم، به رنگینی اجتماع این کشور دلم ذوق زد و خرسند شدم.
استاد طبق معمول، پس از نماز شام، پیام های هموطنانش که از سراسر کشور برایش در طول روز رسیده بود را می خواند و مرور می کرد می کرد و برخی شان را پاسخ نیز می داد.
اقای نور مشغول بود که حمید الله توخی وارد خانه استاد شد، اقای توخی به شدت از امنیت زابل نگران بود. توخی از کمبود پرسونل مسلح ملی در زابل شکوه کرد و از بد تر شدن وضعیت در آن استان به شدت نگران بود.

بعد صرف غذا استاد به نوبت احوال خطوط نخست نبرد را از سانچارک گرفته تا کندز و بغلان جویا شد، بدتر شدن وضعیت استاد را به شدت ناراحت ساخت. استاد آهی کشید و گفت که ای کاش در دوره جهاد به شهادت می رسیدم تا این همه مشقت مردم را شاهد نمی بودم.

شهادت سربازان از هلمند تا کندز و بغلان به شدت استاد را اندوهگین کرد. استاد می گوید که روزانه شاهد تلفون های به شدت ناراحت کننده است، گاه سربازی به شهادت می رسد که تنها پسر مادر پیرش است و گاهی هم جوانی به شهادت می رسد که خانواده اش حتی پول کفن اش را ندارد.
استاد گرانقدر،را شاید برخی ها مختص به بلخ عنوان کنند اما او چنان در بطن جامعه از شمال تا جنوب و از شرق تا به غرب تنیده است که دیگر نمی‌تواند فقط به خود به استان خود فکر کند.
استاد به عنوان یک مرد همیشه در سنگر نابسامانی گوشه گوشه این کشور رنجش می دهد.
این روز ها که من بیشتر اوقات را در کنار استاد سپری می کنم، با خود می گویم صد آفرین این مرد بزرگ که از عهده این همه فشار می برآید.

روز های پسین در کنار سایر مشکلات در شمال، حزب جمعیت اسلامی افغانستان که استاد کلیدی ترین رهبر آن است، هر روز شاهد کشته شدن هم قطارانش در توطیه های جنبش نیز است. متأسفانه جنبشی ها در چهار چوب مبارزات سیاسی به دستور بیگانه های بسیار بد بازی می کنند، انها از بافت های اجتماعی خبر ندارند و گذشته را فراموش کرده اند.

در پایان برای کسانی که خواب های نبودن استاد را می بینی عنوان می کنم که نبود استاد نبود ثبات در افغانستان است. ثبات با نام و سایه استاد گره خورده است.

خدایش عمر دراز دهاد و توان بیشتر!

حامد رهگذر

>>>   خداوند مجرمین که درحق این سربازان ظلم کرده روی شانرا سیاه سازد، واولاد شان به همین سرنوشت گرفتار شوند ، خانواده های این مردم وفعالان مدنی باید از چگونگی موضوع خودرا با خبر سازند که چرا این فاجعه رخ داده ؟ جنایتکاران حرام خور حکومتی فرزندان شانرابه سفارت ها وتحصیل می فرستند واولاد غریب رابه کشتن پاکستانی ها میدهند ، عبدالله دیگر هیچ مشکلی ندارد فــقــــط عطــــــا والــی باشد باقی همه جیـــــز خوبست! حکومت کمونستی با هزاران مشکل که داشت تا این اندازه بی حس وبی همت نبود که سربازانش دسته جمعی کشته شوند وآنهارا بدون مراسم ودر خفا دریک چقوری بیاندازند، خداوند توانائی دارد که چوکی هارا به زیر پای شما بچسپاند که در قبر هم یکجا با آن بروید ،
این باید درسی باشد برای سربازان که هیچگاه بر ای پاکستانی ها تسلیم نشوند وتاپای جان مردانه بجنگندکه اگر شهید میشوند چند پاکستانی جنایت کار راهم مردارکنند
(گیلگمش )

>>>   انا لله وانا الیه راجعون شهدا همیشه زنده اند مگ بر دشمنان قسم خورده وخود فروخته داخلی وخارجی..

>>>   آیا ارگ نشینان و رهبران ما میتوانند که فرزندان و عزیزان خود را در همچون حالتی رقت بار ببینند?و آیا میتوانند فرزندان شانرا و اقارب خود را به جبهه های جنگ بفرستند?.......نه نخیر هرگز نی.
ان رهبران گرسنه های چوکی و قدرت و پول هستند.و به فکر ملت مظلوم و رنج کشیده نیستند.
آیا کشور ما هم روزی رهبر و پیشوای خواهد داشت که از ته دل به فکر آرامی و ترقی ملت و کشورمان باشد? آیا مردم افغانستان هم شاهد آرامی و رفاه و شگوفایی کشور شان خواهد بود?..........اما چی وقت??

>>>   واقعا متاسف هستم . رهبران خود فروخته شده که عاشق تن پروری و دلار هستند تن به غلامی به امریکا داده است و فرزندان نا اگاه این وطن را به اغوش مرگ میفرستد . ما همیشه کسانی که در اسارت ما بودن انان را اگاه نمودیم و از اسارت ازادشان کردیم ولی متاسفانه فرصت نشد که انان را اگاه سازیم . هم وطن دشمن ما نیستیم دشمنان بیگانگان امریکایی هستند که وطن را به اشغال خود در اورده است .
حبیب الله یوسفزی

>>>   وقتی وزارت دفاع ملی خیانت کار توان پرداخت معاش 15 هزار کارمند خود را در طی 6 ماه اخیر نداشته و ندارد، آیا لیاقت دفاع از مردم افغانستان را دارد.
وقتی دادستانی کل توان بازداشت و دستگیری یک رییس شورای ولایتی قلدر و زورمند و جنگ سالار را ندارد لیاقت دادستانی دارد.
وقتی سربازان چنین مظلومانه قربانی و به شهادت می رسند. در گور های دست جمعی بدون اطلاعات خانواده هایشان بدون در سانه بخش شود دفن میگردد. آیا این دولت خائین خود فروخته لیاقت حکومت دارد.؟
وقتی فاسدان و دالر سالار ها به فکر جیب خود است به فکر ملت نیست باز ملت دونبال اینها خیانت کاران روان است؟
ننگ و نفرین خانواده های این سر بازان گنام و تمامی ملت افغانستان بر ارگ نیشنان مزدور و دالر سالاران باد.
ننگ بر حکومت مرکزی به تمایم رئیسان و وزرا شان باد و ننگ بر چوکی ها و دالرهای سیاه و آلوده ای که جز فساد و طمع چیزی به دنبال ندارند.
ناهید

>>>   بخدا این دولت ارزش ندارد که برای آن حتی یک سرباز کشته شود. چراباید این همه فرزندان وطن برای این حکومت خائن جان شان را از دست بدهند. سربازان کشور فرزندان این خاک و آب هستند و برای کسانی کشته می شوند که نه تنها یک قدم برای این کشور بر نمی دارند بلکه مدام در فکر خیانت و منافع شخصی و قومی خود هستند. چه کسی جوابگوی این همه کشته شدن سربازان است؟ اشرف غنی یا عبدالله و یا هیچ کس؟ شاید بگویند بیخود کشته شده اند به ما چه ربطی دارد! می خواستند کشته نشوند!

>>>   اشکم را این سر باز های مظلوم در آورد نفرین خودم را نثار ارگ نیشنان می کنم.
فرهاد

>>>   تقدیم به رهگذر تو خود از ثبات گپ زدی ولی جنبش جمعیت چه معنی دارد

>>>   ارگ نشینان بجزازدامن زدن قومی ،زبانی دیگربرنامه ندارند برس دردسشان بوتهای غربیها رابورس کنند تاکه دیگران را ازصحنه دوربسازند اینها ازرنج ،مشقت ، جنگهای خانمان سوز این مردم چی میفهم اند تمام عمرخودرادرغرب ودرخدمت غرب گزاشته اندکجااولاد شان مثل یک سربازبچه غریب درمیدان جنگ کشته شود که تاازدل دیگران آگاه شوند پسررئیس جمهوردرآمریکا ،ازرئیس اجرائیه درهندوستان ،ازرئیس امنیت دراسترالیا ، ازاتمردرانگستان نظربه قول موثق والی پیشین پکتیکا اتمر پدرداعش هم است چی بفهمد ازدل اولادی غریب که سالهای که دراین وطن خون میرزد اما غربیها شعارهای فریبنده که به مردم میدهند تمام سرمایه این وطن را به خارج روان میکنند این مردم ساده لوح است که روزهای خودرا میگزرانند که فلانه قوم چی گفت ماچی کنیم درحالیکه چند نفرمحدود حکومت میکنند تمام مردم روزهای خودرا به هوده میگزرانند بیاید ای مردم پرافتخار افغانستان وحدت خودراحفظ کنیم این وطن بسیار خوب وطن است شماازتعصبات دوری کنید که مبادا خداناخواسته کدام بلای سر این وطن بیاید . بااحترام
افغانستان دوست

>>>   یک شخص بود که دوستان و علاقمندانش برایش میگفت که جناب شب شما را خواب دیدم در چمن سبز با اسپ سفید، و یا هم شما را در بین جنت دیدم، یا هم دیدم که عالم دنیا گرد و دور شما جمع است و به گپ ها و صحبت های شما گوش میدهند، باز جناب بسیار زیاد هوا میگرفت و دست در جیب داخل میکرد هر چی بدستش می آمد برای مخاطب خود میداد. حالا هم آغای رهگذر که جناب استاد را چنین و چنان به معرفی گرفته اند، ایا کدام چیزی از داخل جیب استاد برایش بیرون آمده یا خیر.

>>>   خداوندا این خاک را هر چه زودتر از دست این خاینان بی ارزه نجات ده و این خود فروختگان را به عذاب جهنم سوزان گرفتار کن . از برای خدا این بی مروتی را بنگرید این تعداد سرباز که جنازه های شان به انسان های واقعی جسارت میبخشد چنان ردیف نموده و بدون خدا حافظی و دیدار والدین که شب و روز دست به دعا هستند در گوشه انداخته و منتظر لاشه خواران هستند که در وفت مناسب محو شان نماید این خاینان بز دل همین قدر هم عقل و شعور و منطق ندارند که آیا والدین این ها روزی این ها را از شما باز خواست نخواهد کرد؟ همان طوری که فرزندان صالح انسان های که در دوره شوم و سیاه خ... ها و پر.... ها و غیره به دست جنایت کاران و جنایت پیشگان به شهادت رسیدند امروز با یک صدا و یک مشت بهم پیوسته در پروسه های عدالت خواهی استادگی مینمایند . آنها که سالها گذشت نسل جدید شان دست از عدالت خواهی برنمیدارد و روی زمامداران وقت را در تاریخ سیاه و زبون ساخته اند که تکه تکه شده هر کدام در یک لباس و در جاهای مختلف سایه میپالند و روزانه هزاران بار به خود شان لعنت میفرستند این ها خواهد برداشت ؟ ....بر کسانیکه مسؤلیت دارند در قبال جنازه های مطهر و معظم این دلیر مردان ثبت تاریخ اما از زیر بار مسؤلیت شانه خالی مینماید . .... بر آن مسؤل که این جوانان امانت را خیانت کردند. لعنت بر کسانیکه با دست های خون آلود و غرض آلود خود سند مرگ این جوانان برومند را در غیاب شان به امضا میرساند . تمام مردم باید بپا خیزد و عامل این قدر بیبند و باری و قتل جوانان را از ارگ نشینان سوال نماید آیا ما این فرزندان را بخاطر قربانی و دوام دولت دو خود فروخته به شما میدهیم . دو خود فروخه که جوانان را به قتل رسانده و در گوشه دور از چشم رسانه ها به حیوانات لاشه خوار تسلیم میدهد و بعد به خاطر تقسیم لاشه های جوانان در بین شان به نزاع دست میزنند که سهم تقسیم شده خود شان برای شان قابل قبول نیست..... بر این بی وقاران تاریخ با این کشتار بی رحمانه و با این تحقیر و انسان ستیزی تا کی جوانان این سرزمین را به خاطر سیاست های ناکام و خام تان به دست یک دگر شان به قتل میرسانید ؟ تا کی میخواهید صرف برای خانواده و اقارب و نزدیکان مردم را به کام مرگ بکشانید؟ تا کی به خاطر دو چهره منفور و نفرت این همه خون به دامان خانواده ها بریزد ؟ آیا شما زره هم شان و عزت در وجود تان نیست ارگ از شما نیست ارگ نطام آرامش و سمبول عدالت برای یک کشور است نه خانه جنایت و کشتار شخصی نه مارکیت تریاک و شیشه . ارگ را به یک مارکیت فاسد تبدیل نموده اید این ارگ باید از تهداب به زمین قرو رود تا تمام رو سیاهان را با خود یکجای نابود سازد ارگ از شما بیزاری میجوید و به شما نفرین میکند از جهان خجالت میکشداز اینکه شما مردان ناکام و رو سیاه حیثیت اش راازش دریدید و در بین اش روزانه سند مرگ و نابودی هزاران جوان را به معامله میگیرید رو تان سیاه باد عمر تان کوتاه

>>>   اقای جیب نگر! نفرین بر تو!!!
زربین از کابل

>>>   آیا این عمل فجیع و این نظام فاسد بدیل نظام دولت خلقی ها و پرچمی ها نیست ؟ تنها تغیرات در این نظام فاسد همانا کشتن جوانان به دست های خود جوانان نا آگاهانه صورت میگرد مانند ضرب المثل که میگویند هم گل بدست آید و هم یار نرنجد قتل همان قتل دسته جمعی اما با یک ترفند و پوشش این ها تنها یک حلقه خورد مردم که همانا خانواده اقارب و هم مسلک های شان است ضرورت دارند متباقی باید همین قسم جا را خالی نماید. در سابق مردی پیری که از باریدن برف به وحشت افتاد نا خود آگاه رو به اسمان کرد و گفت خداوندا ببار ببار وقتیکه همه را کشتی غذاهای ما را خودت نوش جان کن . فعلا هم گپ آن مرد پیر بالای زندگی ما در حال تطبیق شدن است . نیروی کار رو به خلاص است اهل هنر و فرهنگ آماج قرار میگیرند .جوانان تحصیل کرده و روشنفکر آله دستان گرگان پیر و تبهکار و درنده های بس خطیر آگاهانه و نا آگاهانه شده است.کدر ها به بهانه های مختلف به قتل میرسند سر دمداران با شدید ترین الفاظ تقبیح و با فجایع ترین عمل و فریبکارانه تشویق مینماید و زمینه را برای چنین اعمال آماده میسازد . دزد همراه با کاروان یک جا شعار آرامی و عدالت سر میدهد پس برای چه این قدر زجر بکشیم . خداوندا صدای ما را بشنو این انسان های جاهل و گمراهرا در نزد جهانیان رسوا وشرمنده ساخته انتقام خون ملیون ها انسان را از این بگیر چنان رو سیاه شان بگردان که خاک این ها را در خود جا ندهد و جنگل های وحشی هم از موجودیت این ها در جنگل از خداوند مغفرت خواسته دوری گزیند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است