اجرا نشدن توافقنامه، خیانت تاریخی است
آجندای شخصی، لجاجت بر تداوم ساختار مطلقه قدرت، همراه با ایدیولوژی تصنعی تمامیت خواهی و وابستگی از جمله امراضی است که از نحوه نگرش رهبری حکومت سر چشمه گرفته، شیرازه کشور را بی موازنه ساخته است 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۵    ۱۳۹۵/۶/۳ کد خبر: 120045 منبع: پرینت

هرگونه چشمداشتی غیر از تطبیق بند بند توافقنامه، خیانت تاریخی است.

نگرش و طرز تفکر رهبری دولت باعث بن بست، بحران های لایه دار و تهدیدهای چارسو در کشور گردیده است.

آجندای شخصی، لجاجت بر تداوم ساختار مطلقه قدرت، همراه با ایدیولوژی تصنعی تمامیت خواهی و وابستگی از جمله امراضی است که از نحوه نگرش رهبری حکومت سر چشمه گرفته، شیرازه کشور را بی موازنه ساخته است.

اگر دو سال تمام، انتظار مردم از رهبری دولت موجود همین است که امروز می بینیم، پس تداوم این وضعیت قطعا توام است با بحران های مرگباری که کشور را به مرحله بی بازگشت خواهد کشانید.

هر که مسوولیت کشور را پس از این تحویل گیرد چنان یک وضعیت درهم و برهم، سیستم معیوب، سیاست مریض، بیروکراسی و ادارات بی قاعده را به ارث خواهد برد که چندین سال عمر این کشور را به هدر خواهد داد.

اکنون که فقط چند روز دیگر به مشروعیت حکومت باقی است، صدای اصلاحات و تغییرات بلند است و بخشی از دولت نیز با صدای مردم همراه گردیده است، تک تک ما مسوولیت تاریخی داریم تا در رسیدن به توازن قدرت و عدالت سیاسی بخاطر سرنوشت مردم بدون درنظرداشت بازی های سیاسی تاکتیکی، مقطعی، منفعتی تلاش متحدانه نماییم. بند بند توافقنامه قطعا باید به اسرع وقت عملی گردد تا قاعده ناکام بازی یکطرفه سیاست برای همیشه در کشور تغییر کند و نگرش سیاسیون دگرگون شود.

طی این دو سال، همه باید به این نتیجه رسیده باشیم که هر چشمداشتی دیگر غیر از عملی نمودن دقیق و سالم یگانه سند مشروعیت حکومتی که طی این روزها تلاش مضاعف به فریبکاری و وقت کشی طولانی تر دارد خیانت نابخشودنی است که هرگز و هرگز توجیه و بخشیده نخواهد شد.

قطعا باید بخاطر داشت که ناامنی ها و جنگ ها کمتر به واکنش نیروی مزدور طالب و داعش تعلق می گیرد تا اصلاح سیستم دولت و تغییر نگرش رهبری دولت.

احمد ولی مسعود


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هوشیار ، بیدار .... طراح وسر باشی از هم پاشی تاجکزاده ها و فرزندان سنایی و مولانا ی بلخ و نصب کرزی و اشرف غنی در ارگ ، اقای " زلمی خلیلزاد " و گروپش است..... بوی اعتماد نکنید !

>>>   تازمانیکه دریک مملکت یک اکثریت چاق و یک اقلیت لاغر وجود داشته باشد مبارزه برای عدالت اجتماعی وجود میداشته باشد.چیزیکه شما تفرقه اندازی مینامید.
شفیع عیار

>>>   جناب احمد ولی مسعود آدم خوبی است هیچوقت نشنیدیم که دعوای چوکی کند یا آشکارا مانند دیگران غصب اختلاس ودزدی کند خداوند همراهش!

>>>   باسلام بسیارنظرسنجیده ونیک است نظرجناب آقای ولی مسعود پیروز باشید.

>>>   به جان کری قسم که خیانت بزرگی به دزدان عملی ساختنداگرچه ملت خورسنداست که دست جهادخورکوتاست.امادزد تادم مرگ ازسرمایه وطنفروشی دفاع خواهدکرد.
وطندار

>>>   این دو کار شدنی نیست تغیر سیستم و شناسنامه بضرر قبیله و بازار انشان است

>>>   شما پنچرمین ها دیګر قابل اعتماد نیستید این همه بد بختی را شما چپاولګران کابل به وجود اوردید. از نانوای تا پنچرمین همه دعوایی وزارت کردید و حتا نام و نشان مملکت را چور کرده به غارت بردید

>>>   وای از آن روزی که "پالان دوزان" خیاطی کنند!!!!!!!!!!!!

>>>   چرا زکریا اصولی، نویسنده و پژوهشگر، از اشرف غنی احمدزی به‌عنوان "سالار تقلب و پدر فاشیسم" یاد می‌کند؟ پاسخ او را در نوار زیر می‌توان یافت:

>>>   ولي بچيم هنوز وقت تو نرسيده، بگذار لالا ضياء يك چند روز نوبت كند، تو خو ساعت تيري لندن و غرب را كردي، او بيچاره بغير از دوبي و هند و پشاور جاي عيش و نوش نديده، و از تو كرده آدم خوبتر است، به جهاد نزديكي داشته، اما يك گپ ديگر را فراموش نكني كه عبدالله و ديگر پنجشيري ها شما برادر ها را باز با هم مياندازند، و در اخير هم چوكي احمد ضياء ميرود و هم تو را چيزي نخواهند داد.

>>>   از اين حكومت چه اميد داشته باشيم ؟ هيچ .
چون تشگيل اينرا طوري ساختن ماننند انسان دوزنه يكي عادت ماهوار داشت از ديگر ي استفاده كند ، صرف بخاطر استفاده وبس .....

>>>   اقاى ولى مسعود تو خود را قانونى و ادم خوب ميگيرى ايا حكومت وحدت ملى يك حكومت قانونى است؟ اگر جوابيت نه باشد پس چه اسرار م كنى كه توفقنامه تطبيق شوه بان اى مناسبات شخصيته با داكتر عبدلا يك طرف بيطرفانه قضاوت كو.

>>>   این حکومت تاوقتی که حوصله مردم سر نیامده باید بخوبی خود دور زمان تعین شده باید به اتمام برسد ومانند حکومت برهاندین ربانی نشود که جویهای خون را جاری ساخت در این دو سال هم هیچ نتیجه ای نداد
این حکومت 2 ریس جمهوری دیگرباید خودشان شرافتمندانه عرصه را خالی کنندوبیشتر از این خون بیگناه هان را به گردن نگیرند...
کمال

>>>   بسيار با بي شرمي مي گويند عمر حكومت دوسال نيست پنچ سال است ! بعداز پنچ سال روي نسل هايتان نيز درنزد ملت سياه خواهد بود ، حال اگردور شويد تنها بينگ تاريخ خودتان خواهيد بود . كشوررا تباع كرديد بيشترازاين طاقت شمارا كس ندارد، همين اكنون همه اين مسئولين حكومت وحشت ملي محاكمه بايد شود ، چون بنام حكومت رهبري طالب را بدوش دارند ، ناحق اولاد مظلوم اين وطن كشته مي شوند !
جوزجاني

>>>   عدم اجراءتوافق نامه بین دوشخص تحت یظر یک شخص هرگزخیانت تاریخی شده نمیتواند خیانت های تاریخی راکه درنیجا بعضی ها انجام داده تمام ملت آنرامیداند


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است