صلح با حکمتیار طالبان را ضعیف می کند؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۰    ۱۳۹۵/۶/۳ کد خبر: 120022 منبع: پرینت

گلبدین حکمتیار با هدف امضای توافقنامه صلح وارد کابل خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، امین حیدری استاد دانشگاه، گفت: اگر حزب اسلامی وارد پروسه صلح شود و تصمیم بگیرد که با دولت افغانستان یکجا شود، هم به لحاظ روانی جبهه طالبان را تضعیف خواهد کرد و هم دولت به نحوی موفق شده است که مخالفان خود را کاهش دهد. صلح حکمتیار طالبان را تضعیف می کند.

وی افزود: از طرفی دیگر هم می تواند مشروعیت دولت را افزایش دهد. چرا که به این ترتیب بخش بیشتر مردم را به سمت رضایتمندی از دولت می کشاند. بنابراین آمدن حکمتیار تاثیر مثبتی در ثبات و امنیت خواهد داشت.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هرکسیکه اگر اندک مسایل گذشته ای افغانستان را بیاد داشته باشد ازسال ۱۳۵۸ تاکنون گلبیدین با هر حکومتی که نزدیک شده ان حکومت سقوط کرده ودر رابطه شرکت دوسره ای ع -غ ازهمین حالا شما میتوانید در مورد سرنوشت بعدی اش حکم کنید .
ر ن
سیدنی

>>>   بلی صلح با جناب حکمتیارمارا قوی میسازد

>>>   دیر آمدن آقای حکمتیار به جانب حکومت با گذشت هر روز نه تنها کدام تاثیری بالای اوضاع نخواهد داشت بلکه موقف خود شان را نیز تضعیف میسازد بهتر آن بود تا جناب شان از مدت ها قبل در این پروسه که به عین شکل سابق ادامه دارد اشتراک میکردند ممکن تا امروز یک تغیر مثبت رونما میگردید....

>>>   با معذرت، نظر استاد محترم را رد میکنم نظر غیر( ) است پیوستن گلبدین حکمتیار قاتل با دولت افغانستان هیچ نوع صلح و آرامشی در کشور نخواهد آمد چون که جنگ درافغانستان ازطرف کشورهای منطقه برای حفظ منافع شان است. یا ازطرف کشور های غربی علیه اسلام و کشتن مسلمانها صورت میگیرد.
هارون
افغان

>>>   هرگز به اين بهانه ها گلبيدين را تحميل نسازيد بالاي اين مردم ستمديده بس مداري گري صلح كه بدست حزب إسلامي باشد نمي خواهيم گرك برادر شغال است بس است فريب كاري تو هم از همان كأسه اب ميخوري چوكي چوري است.

>>>   امید که اتحادیه سمت شمال به این نظرتان موافق باشند ،چون آنها سیاست های دولت را تعین میکند وهم زورگو و جنگجو خطاب میکند در حالیکه خود شان این برازندگی را دارند .
عبدالله ریحان

>>>   نخیر هرگز!

>>>   حکمتیار هرگز با قاتلان ملت افغانستان صلح نخواهد کرد .
یوسف زی

>>>   يوسف زي از زي شما معلوم است كه خودت هم در كشتار مردم دست داري گلبيدين را ملت افغانستان نمي خواهد بدون زي ها و پشتو زبان هاي گلبيديني برود در همان مغاره ها زندگي كند در همان هم دفن شود .

>>>   حزب أسلامي گلا ب الدين حكمتيار قبلا به ده ها فر كسيون تقسيم و انحلال يافته است ، شاخه ارغنديوال ، شاخه خان محمد ، شاخه قاضي أمين وَقّاد و انجنير سمع ، شاخه سباهون ، شاخه همايون جرير داماد پنجشيري حكمتيار و امثالهم سائر فراكسيون ها وأين ها إز بيشتر إز پانزده سال همراي حكومت ها ي وطن بوده اند . هيات فعلي كه متشكل إز دو نَفَر تاجر حاجي عتيق صافي و أمين كريم تاجران موتر إزكشوز حرمني و پسر و داماد دوم ، غيرت بحير داماد پشتون تيار حكمتيار است كساني هستند كه به اصطلاح عام بيرون مانده اند و ميخواهند در اين وقتي كه حكمتيار سالهاي اخر عمر خود را مي گذ راند كمي إز اين سو ان سو بدست بياورند و در عين زمان گلاب الدين را إز سرنوشت احتمالي شبيه ملا محمد عمر بك چشمه كه بلاخره به دست بإدارانش يعني پنجابي ها كشته شد نجات دهند . اين واقعيت را عملا مي بينيم كه دو نَفَر افغان جرمن تاجر هاي موتر أمين كريم و حاجي عتيق صافي در حالي كه إز لحاظ مالي مستعد و طَي سالهاي متمادي مصروف تجارت ورفت وامد بين اروپا وًكايل بودندو جاس بودباش در كابل و سأسير ولايات وطن دارند فعلا در هوتل كاننتل بودباش و پلوخوري دارند و با بادي گارد و موتر هاي رياست امنيت مذاكره صلح حكمتيار را با حكومت مي كنند و تجارت خود را هم به سطح بالاتر و خوبتر مي كنند . يعني هم خرما و هم ثواب . و وأي و ضد افسوس بر حال مردم بيچاره و وناداراي وطن
عبدالصمد إز خواجه مسافر پغمان .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است