بحران یمن بیش از 3 میلیون نفر را آواره کرده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۴    ۱۳۹۵/۶/۲ کد خبر: 119949 منبع: پرینت

نهادهای سازمان ملل متحد با انتقاد از ادامه درگیری های یمن که به آوارگی روز افزون مردم این کشور منجر شده است، نسبت به سرنوشت آوارگان این کشور که شمار آنها تا کنون به بیش از سه میلیون نفر رسیده، ابراز نگرانی کردند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و سازمان بین المللی مهاجران، روز دوشنبه گزارش مشترکی از وضعیت مردم یمن منتشر کردند که به موجب آن درگیری های دوساله یمن تا کنون موجب آوارگی سه میلیون و 154 هزار و 572 نفر از مردم این کشور شده است.

در این گزارش هشدار داده شده است که ادامه این بحران به طور روزانه شمار بیشتری از مردم این کشور را به امید دستیابی به محیطی امن وادار به ترک خانه و کاشانه خود می کند و اضافه شده است که افزایش خشونت ها و فقدان امکانات معیشتی در ماه های اخیر، هفت درصد بر نرخ آوارگی در این کشور افزوده و سبب آوارگی 152 هزار نفر دیگر از مردم این کشور شده است.

«ایتا شوته» معاون نماینده کمیساریای پناهندگان سازمان ملل در یمن می گوید که 62 درصد از آوارگان یمنی به خانواده ها دوستان خود در نقاط مختلف کشور پناه آورده اند.

به گفته وی، ادامه آوارگی این افراد فشارها و دشواری های زیادی را برای میزبانان آنها به وجود آورده است.
او تصریح کرده است که سایر این آوارگان در اردوگاه هایی زندگی می کنند که از ابتدایی ترین امکانات معیشتی برخوردار نیستند و به همین دلیل از دسترسی به بسیاری از مایحتاج روزانه از جمله آب آشامیدنی، غذا و چادرهای مناسب برای زندگی محرومند.

معاون نماینده کمیساریای پناهندگان سازمان ملل، حداقل مدت زمانی را که هر یک از این آوارگان از خانه و کاشانه خود دور مانده اند 10 ماه اعلام و پیش بینی کرده است که با ادامه درگیری ها و به دلیل کمبود مواد غذایی، امکانات درمانی و سایر مایحتاج روزمره، هر یک از این افراد با معضلات سختی برای ادامه حیات روبرو خواهند بود.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است