پیوند دوستی هند و افغانستان ناگسستنی است
درخت دوستی این دو کشور تا اعماق تاریخ فرو رفته و شاخ و برگش تا اوج زمان برافراشته گردیده است 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۱    ۱۳۹۵/۶/۱ کد خبر: 119907 منبع: پرینت

تعمیر و بازسازی قصر استوری وزارتخارجه کشور به کمک کشور هندوستان انجام شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، محمد اشرف غنی رییس جمهور امروز دو شنبه 1 سنبله 1395 در مراسم افتتاح بازسازی قصر استوری، ضمن تشکر از نخست وزیر و مردم هند گفت: از کشور دوست و همسایه هند تشکر می کنم که در روزهای خوشی و غم صمیمانه در کنار ما بوده اند و هستند.

وی افزود: امروز یکی دیگر از روزهای خوش است. افتتاح قصر تاریخی استوری نماد دیپلماسی افغانستان که در عصر حاضر باکمک سخاوتمندانه هندوستان ترمیم و بازسازی شده است هر دو کشور مناسبات جدیدی را به مناسبات دوستانه عمیق خویش می افزایند.

رییس جمهور گفت: جا دارد تا از توجه شخص جناب کریم آقا خان و بنیاد فرهنگی آقا خان به خاطر زحمات شان در بازسازی قصرتاریخی ابراز تشکر کنم.

اشرف غنی، ارتباطات میان هند و افغانستان را بسیار عمیق خوانده و بیان داشت: درخت دوستی این دو کشور تا اعماق تاریخ فرو رفته و شاخ و برگش تا اوج زمان برافراشته گردیده است. می خواهیم کشوری مسوول برای تامین امنیت و ثبات باشیم و نقش تاریخی خود را در این عرصه ادا کنیم.

رییس جمهور گفت: قصر استوری خاطره دیگری نیز دارد که برای هر دو کشور اهمیت به یاد ماندنی دارد. دولت هندوستان در مکان این قصر موافقتنامه استقلال هند را به امضا رسانده بود. امیدوارم پس از این نیز خاطره های به یادماندنی و مفید دیگری به خاطرات این دوکشور اضافه گردد.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   باید رئیس جمهور چند شعری از میرزا اسدالله غالب یا بیــــــدل دهلوی درین جا دکلمه میکرد بشرط اینکه بدون غلطی ، اشعار اتباع اسرائیـــــــل اگر غلط هم شوند مهم نیست !
ر

>>>   از تاگــــــــــور باید چیزی نقـــل وقـــول میکرد ازکابلی والا یا مرغان مهاجر یا چیزدیگر
رئیس جمهور ما عمدا شعر آن شاعر پاکستانی را غلط می خواند که گاهی کساد میگوید گاهی کوشاد میگوید گاهی چیزی دیگر

>>>   من به نرندرا مودی یک توصیه مختصر دارم اینکه راه مردم را از راه این .....جدا بداند و هرگز فریب این دروغ گوی بی وطن را نخورد چو هیچ گاهی او به هیچ کس راست نبوده جز به اهداف خود دیگر به هیچ چیزی فکرنمیکند

>>>   "ترسوی بزرگ" !
برای ترساندن خودت کافیست یک عکس گلمرجان را در اتاق خوابت نصب کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است