جامعه پذیری در افغانستان به خوبی پیش نمی رود
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۱    ۱۳۹۵/۶/۱ کد خبر: 119898 منبع: پرینت

متاسفانه کشور ما هم اکنون از لحاظ ارزشی دچار تعارض شده است و روند جامعه پذیری در اینجا به خوبی پیش نمی رود و به صورت رفتارهای ناهنجار و بزهکاری سربرآورده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، داکتر محمداکرم عارفی استاد دانشگاه گفت: یک کشور باید از نظر فرهنگ و هویت و ارزش هایی که دارد روی پای خود بایستد و این باورها و ارزش ها برخاسته ازکشور خودش باشد. در غیر این صورت پیامدهای اجتماعی زیادی دارد.

وی افزود: زمانی که هویت نادیده گرفته می شود جامعه دچار یک نوع سردرگمی، گسیختگی و آشفتگی می شود و می تواند عوارض هایی به شکل شورش ها و حرکت های جمعی درون جامعه به وجود آورد.

عارفی گفت: ارزش ها مهم ترین عنصر در جهت جامعه پذیری افراد و اجتماعی کردن افراد است و باید به شدت در یک کشور از آن محافظت شود. متاسفانه کشور ما هم اکنون از لحاظ ارزشی دچار تعارض شده است و روند جامعه پذیری در اینجا به خوبی پیش نمی رود و به صورت رفتارهای ناهنجار و بزهکاری سربرآورده است.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   الَّذِينَ آمَنُوا يُقاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ وَ الَّذِينَ كَفَرُوا يُقاتِلُونَ فِي سَبِيلِ الطّاغُوتِ فَقاتِلُوا أَوْلِياءَ الشَّيْطانِ إِنَّ كَيْدَ الشَّيْطانِ كانَ ضَعِيفاً؛
سوره نساء آیت 76
آنان كه ايمان دارند در راه خدا پيكار مى‌كنند و آنان كه كفر مى ورزند در راه طاغوت. پس با ياران شيطان بجنگيد كه محققاً كيد شيطان سست و ضعيف است. من گفته بودم که حنیف اتمر مشاور جاسوس ریین جمهوه اشرف کوچی غنی به قندوز سفرکرده حتماً میفروشد همین را کرد.
حنیف اتمر میفروشد تسلیم میکند بخاطرکه همه سربازان فداکار کشته شودو ومیدان برای جاسوسان خارجی هموار شود


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است