سکوت مقامات در مقابل قلدری رییس شورای ولایتی هرات
رییس شورای ولایتی هرات در سکوت و بی تفاوتی مقامات چنان به زور و قلدری خود تکیه زده است که پس از حکم ممنوع الخروجی گفته که هیچ مقامی در افغانستان توانایی برکناری وی را ندارد 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۲۲    ۱۳۹۵/۵/۳۱ کد خبر: 119869 منبع: پرینت

رییس شورای ولایتی هرات در سکوت و بی تفاوتی مقامات چنان به زور و قلدری خود تکیه زده است که پس از حکم ممنوع الخروجی گفته که هیچ مقامی در افغانستان توانایی برکناری وی را ندارد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، دادستانی کل، دستور ممنوع الخروجی رییس شورای ولایتی هرات را پس از آن صادر کرد که وی به همراه افراد مسلح در دفاع از یک متهم فساد اداری با زور وارد ساختمان استیناف هرات شده و مظنون را با خود به بیرون برد.

کامران علیزایی نیز در واکنش به این دستور، گفته است که هیچ مقامی در افغانستان توانایی برکناری وی را ندارد و در حالی که تا کنون والی هرات نسبت به این اقدامات سکوت اختیار کرده است.

رییس شورای ولایتی زمانی که خود عضو این شورا بوده، سردر دانشگاه هرات را به این دلیل که باید به پشتو نوشته شود، پایین کشید و چندی قبل نیز شهرداری هرات، رییس شورای ولایتی را به اخاذی و باجگیری متهم کرده بود.

بر اساس خبرهای رسیده، مردم هرات درب ورودی شورای ولایتی را با زنجیر قفل کردند و شماری از افراد مسلح به بهانه حفاظت از علیزایی در شهر به زورگیری می پردازند.

دادستانی کل از ارگان‌های امنیتی از جمله وزارت داخله و اداره امنیت ملی خواسته تا مظنونان این رویداد را دستگیر و برای تحقیق به دادستانی تحویل دهند.

زمانی که والی هرات مهمترین مقام ولایتی در مقابل اقدامات متعدد غیرقانونی رییس شورای ولایتی سکوت می کند این پیام را می دهد که افراد زورگو مانند علیزایی که تعدادشان کم هم نیست، می توانند آشکارا در هرات قلدری کنند.

جدای از سلاح زور که رییس شورای ولایتی هرات از ابتدا داشت و قدرتی که از سکوت مقامات می گیرد، هیچکس را در کشور نمی بیند که بتواند جلوی مقام و قدرت وی را بگیرد.

این نگاه طالبانی که افرادی مانند علیزایی در کشور دارند می تواند برای ولایاتی مانند هرات و دیگر مناطق کشور خطر بی ثباتی را در پی داشته باشد، هر چند بیشترین ضرر را همواره مردم می پردازند.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   آقای نویسنده در هرات گروه .... به دنبال بد نامی ریس شورای ولایتی هستند واو هر چی کرده تا درست کرده کدام کاری خلاف قانون اگر کرده ثبوت کنید فقط بخاطر اینکه جلو اوباش ها را گرفته و نمیگذارد چور وچپاول کنند به همین خاطر میخواهند این مرد بزرگ را بد نام بسازند واقعا افتخار هراتی ها است.
خواجه احراری.

>>>   سکوت بخاطری است که درماجرا سارنوالی مقصراست - 80٪ فیصداین سارنوالان مفسد وتوطیه گراند - یکبارسری به سارنوالی هرات بزنید - خود برآنها لعنت خواهید گفت - شرم ندارند چندروزقبل بالای پول رشوت بین خودزدند که بلاخره سارنوال استیناف آنها را آشتی انداخت.
شکیبانی ازهرات

>>>   سیستم سارنوالی ما آنقدر مفسد ودهن شان پر آب است که کامران رابجایش بگذارید هیچ شهروند ازآن حیا ندارد ومورد استهزا اند. څارنپوه امین څارنوال متقاعدازهرات

>>>   ما مردم انتظار داریم کشورمان ارام شود !!!!!!!

>>>   وقتی عطا محمد در بلخ در مقابل دولت بایستد وکامران علیزیی در هرات یاقی گری کند وتعدادی از ما مردم از آنها حمایت کنیم حق ماست که در داخل و خارج کشور خوار وذلیل باشیم.....

>>>   آفرین قهرمان

>>>   زنده باد علیزای

>>>   بروت هاى اين شخص در بست شاخ
كار ميكند و در هرات قلدرى هايش دوام دارد.
پنتاگون: خيره كه حكومت نيس، اما مردم هرات هم اراده ندارن.

>>>   دزد ، قاچاقبر ، اختطاف چی قانون گرزی همه درکامران علیزی مانند مکرب جمع شده این از ناقلین جنوب به هرات امده . مردم هرات را بگروگان گرفته است ، این مکروب باید نابود شود ، تا مردم هرات راحت شوند . ابراهیم خیل غور

>>>   ماشاءلله خواجه احرار اوباش که جلواوباش رابگیرد عین معجزه است.
هاشمی

>>>   اگر دولت امروز جلوی سرکشی عطا محمد وعلیزایی رانگیرد مطمئنا در اینده در تمام ولایات شاهد سر کشی ویاقی گری مسئولان محلی خواهیم بود.دولتی که نتواند مسئولان و کارگزاران خود را کنترل کند چطور میتوانند اشراروتروریستهای خارجی وداخلی را سرکوب نماید.

>>>   واه واه ناقلین ناقلین وشما هم صاحب خانه نخیر اینطور نیست

>>>   در طول چندسال ما آدم خوب در افغانستان ندیدیم اگر شما ها از آدم شایسته خوب اطلاء دارید ما را و دیگر مردم افغانستان در جریان بگذارید
الله پرست

>>>   جناب محترم نویسنده
اگر از هرات هستید مطمئنم که بخاطر منافع حزبی وقومی خویش این مطالب را نوشته میکنید
اگر هم از هرات نیستید باید خدمت به عرض برسانم که متاسفانه اطلاعات رسیده به شما کاملا غلط میباشد
متاسفانه بعضی هراتی ها ما به دلیل اینکه ایشان اطرافی هستند ویا از سواد کافی برخوردار نیستند ایشان را ملامت مینمایند وبه دیده حقارت مینگرند
درحالیکه اینطور نیست وایشان نمایندگی چند صد هزار نفر را درشورای ولایتی هرات به عهده دارند که دربین شان با سواد وبی سواد موجود است واگر هم بی سواد باشند همین مملکت ما وشما باید حقایق را بپذیریم.
درخصوص اینکه ایشان چقدر قلدری میکنند باید یادآورشوم که هر مقام بلند پایه اگر با موتر وبادیگارد وکش وفش ازمقابل ما مردم بگذرد حتما به وی چیزی میگوئیم درحالیکه ایشان مجبورند بخاطراوضاع کشور رعایت بعضی جوانب را داشته باشند.
خداوند به علیزی صاحب توان خدمت بیشتر بدهد واگر خلافی هم سرزده درآینده توجه بیشتر نمایند
هراتی

>>>   آقای ابراهیم خیل غور ! خودت حق نداری درموردسرنوشت مردم شریف هرات نظردهی ـ سخنانت راپس بگیر

>>>   جناب ابراهیم خیل عزیز
شما از کدام منطقه ی کشور هستید؟
از هرگوشه ی کشور که آمده باشید بالای چشم ما جای دارید این کشور با 34 ولایت اش سرزمین شماست , ربطی به جنوب وشمال ندارند.
من خودم از قوم ایشان هستم اما باور کنید پدر بزرگم هم نمیداند چه زمانی به هرات آمدیم یعنی به این معنی که نیازی نشده است ایشان درین خصوص تحقیق نمایند ودرآینده هم نیازی نخواهد بود
هرات ما , کندهار ما, مزار ما , کابل ما, هلمند ما , و..... خانه ی ماست وآزاد زندگی خواهیم کرد.
هراتی

>>>   سر انجام قانون شنکی ریس شورای ولایتی هرات چنین پایان خواهد یافت
طوریکه معلوم میشود در این مورد قانون به مرحله اجرا درنخواهد آمد و صحنه سازی های در شرف انجام خواهد بود و درنتیجه ریسشورای ولایتی هرات از سارنوالی و مقامات امنیتی هرات معزرت خواهد خواست ، و محفلی ترتیب داده خواهد شد ، ریس سارنوالی با ریس شورای ولایتی هرات آشتی خواهند نمود . احتمالا بغل کشی دست دادن و صورت بوسی انجام خواهد شد شیرینی خواهند خورد و همه کف خواهند زد و دراخیر دست ها بلند خواهد شد و طبق رواج معمول دعای خیر خوانده خواهد شد و همه راضی به خانه شان خواهند رفت و احتمالا این موفقیت را جشن خواهند گرفت . ولی چیزیکه باقی خواهد ماند شکاف عمیقی بین اعضای شورای ولایتی هرات ، که شماری از قانون حمایت نموده و تعدادی که از ریس شورای ولایتی حمایت نموده اند ، باقی خواهد ماند و اثرات منفی آن طولاتی مدت برجای خواهد ماند . و به گونه ای به شورای ولایتی صدمه خواهد خورد و همکاری اعضای شورای ولایتی طبق روال معمول ادامه نخواهد یافت ، و بیعدالتی بر قانون زور خواهد شد. این پیشبنی بنده عاجر است ، ولی امیدوارم پیشبنی بنده تحقق نیابد و قانون درشهر عاشقان و عارفان پیروز شود.

>>>   علیزی از نسل کوچی است

>>>   این علیزی ارزش یک پشک را هم ندارد۰ او را با عطا که در حقیقت ۵۰ درصد این حکومت شرکت سهامی است مقایسه کردن نمایانگر حماقت محض آن شخص است۰

>>>   حماقت ان است که به جای منافع ملی منافع قومی وسمتی را در نظر بگیریم.

>>>   علیزی از نسل کوچی است افتخار میکنیم به پدرهای کوچی خود که پیاده نظام میرویس هوتکی و احمد شاه ابدالی و جنگهای افغان وانگلیس و روس اشغالگر بودند.

>>>   من برای سرزمینم متاسفم . متاسفم از اینکه حاکمان ظالم ونادان بر ان حکمرانی می کنند متاسف تر از آنم که مردمان ان سرزمین نادان ترهستند و از ان حاکمان ظالم ونادان حمایت مکنند. من برای سرزمینم متاسفم مردم ان سرزمین ادعای مسلمانی دارند ولی در عمل انان اسلام واحکام اسلامی دیده نمیشود من برای سرزمینم متاسفم که با داشتن فرهنگ درخشان بویی از فرهنگ از ان سرزمین به مشام نمیرسد ومن برای سرزمینم متاسفم که مسلمانش ظالم تر نامسلمانش هستند.

>>>   بخاطر حمایت از حاکمان ظالم دنیا واخرت خود را به باد ندهیم

>>>   بگذاریم مسئولان برای خدمت به ما وکشور با هم دیگر رقابت کنند. نه اینکه ما برای خدمت به مسئولان باهم رقابت کنیم.

>>>   من هم چنان با شما موافقم نباید یک کوچی بد اصل وبد نسل به یک مجاهد واقعی که تا اکنون درهرشرایطی درخدمت مردم قرار داشته مقایسه شود
دانشیار ازهرات


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است