رتبه فوق العاده فقط برای افراد نزدیک به مقامات
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۸    ۱۳۹۵/۵/۳۱ کد خبر: 119847 منبع: پرینت

در اين اواخر بخصوص چند روز گذشته وضع امنيتى بدليل تهاجم های وسيع مخالفان در نقاط مختلف كشور و از جمله ولايت های هلمند، ننگرهار، بغلان و قندوز هر روز بدتر شده مي رود و نيروهاى امنيتى مخصوصا سربازان و افسران با دادن قربانى هاى بي شمار از خطوط جنگ حراست مى نمايند، اطلاعاتى كه از طريق پرسنل قطعات محاصره شده و رسانه هاى اجتماعى در اختيار عامه قرار مى گيرد نشان دهنده عدم توانايى در سطوح رهبرى مبنى بر عدم اكمالات به موقع قطعات مذكور مي باشد.

از طرف ديگر زورگويي هاى اشخاص قدرتمند و تفنگدار و لت كوب نمودن مسولان امنيتى، حمله به ادارات تنفيظ قانون و عدلى و قضايي، اختطاف و ترور اشخاص در مراكز شهرى مخصوصا شهرهاى بزرگ مثل كابل و هرات نشان دهنده آن است كه نيروهاى امنيتى كشور در سطوح بالا دچار مشكل بوده و در يك نوع بى تفاوتى در قبال وظايف خويش قرار دارند.

در چنين اوضاع و احوال رهبرى ادارات امنيتى و ريیس جمهور افغانستان به يك تعداد افسران رتبه فوق العاده تا سطح سترجنرالى را تفويض نموده اند كه از طرف تعدادى از هموطنان ما بخصوص پرسنل قواى مسلح مورد انتقاد قرار گرفته است.

اهداى رتبه و امتيازات به آن عده از صاحب منصبان و خورد ظابطان (بريدمنان و ساتنمنان) كه قهرمانانه در جبهه های جنگ از سرزمين کشور دفاع مى نمايند، نه تنها قابل تاييد است بلكه اندک بوده و به ايشان تبريک عرض مى گردد. بسيار بجا بود اگر اداره های امنيتى و ريیس جمهور كشور به آن عده فرمانده هان بلوك ها، تولى ها، كندك ها و لواها كه در خطوط اول جنگ قرار دارند و يا به شهادت رسيده اند رتبه فوق العاده اعطا مى نمود و سربازان نمونه را تقدير مى نمود تا هموطنان ما به همچون افسران و سربازان تبريك عرض مى نمودند.

اما طوريكه ديده شده بيشترين رتبه فوق العاده به اشخاص و افرادى داده شده كه سال ها است در اداره های مركزى و مراكز شهرى و در اطراف مقام ها قرار دارند و يا داراى رفاقت و قرابت با آنها هستند كه به هيچ صورت مورد تاييد مردم و پرسنل قواى امنيتى نمى باشد. شخصی در هلمند و ننگرهار و يا قندوز و بغلان خون مى دهد اما در كابل در مركز وزارت ادم ديگر به ترفيع فوق العاده مى رسد!

من به اين تصميم ادارات، شوراى امنيت و مقام رياست جمهورى تعجب كرده و با گفته هاى رياست جمهورى به ارتباط دادن رتبه جنرالى در تناقض مى بينم.

صديق احمد عثماني


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   نظر معقول و منطقی است . اشرف غنی زیر تآثیر دار ودسته
زورمندان است .لیاقت این وطیفه خطیر را درین مقطع بحرانی
ندارد ندارد ندارد
زمین بوس کابل

>>>   بلی یک واقعیت است کسانیکه نفر قوماندان ویا ریس بودن در یک سال دو با ر ترفیع نمودن وکسانیکه شناخت ندارد واسط ندارد یا پول زور ندارد از ترفیعات فوق العاده محرم شدن صد ها افسر جوان که مستحق بودن در لست نبودن بجذ افراد وابستگان قو ماندانان وریسان لعنت به این عدالتت اشرف غنی باید جبران کند اعلان فوق العاده به افسران پاین رتبه چون در جنگ شهید کی میشود وامتیاز کی میگیرد نفرین به غنی

>>>   کاملا خیانت است اگر واسطه و پول داشتی دگروال و جنرال هستی و با موتر های ضد زره و موترهای مفشن و بادیگارد ها و اگر نداشتی تا آخر عمر باید به رتبه دوهم حارن و لمری حارن بمانی و در ولایات آصیب پذیر وظیفه اجرا نمایی اگر رسانه ها واقعا در این مورد یک برنامه تصویری بسازد در مورد چند نفر که جدیدا جنرال شده اند باید اسناد تحصیلی آنان را بخواهد و بعدا دیده میشود که واقعیت از چی قرار است .
تشکر جانم

>>>   کاملاً راست میگوئید.

>>>   هم اجازه اختلاس دزدی غصب دارند هم ترفیع همه مفسدین مفت خور ! تاحال رئیس جمهور میگفت خودم امتحان رتبه جنرالی را اخذ میکنم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است