تحولات انتخابات آمریکا در هفته ای که گذشت
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۲۰    ۱۳۹۵/۵/۳۱ کد خبر: 119822 منبع: پرینت

دگرگونی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، ادعای تقلب در انتخابات آمریکا، توهین ترامپ به خبرنگاران و اصحاب رسانه و تداوم پیشتازی «هیلاری کلینتون» دموکرات، از مهم ترین تحولات انتخابات آمریکا در هفته گذشته بود.

در شرایطی که تنها کمتر از سه ماه تا انتخابات آمریکا فرصت باقی مانده، نظرسنجی قریب به اتفاق رسانه ها و موسسه های مختلف، از پیشتازی هیلاری کلینتون دمکرات حکایت دارد.

تارنمای نشریه نیویورک تایمز آمریکا در گزارش میانگین نظرسنجی های معتبر انجام شده در روزهای گذشته، کلینتون را با اختلاف 5 درصد، پیروز رقابت ها تا به اینجای کار معرفی کرده است.

در نظرسنجی معتبر دیگری که نتایج آن روز جمعه منتشر شد و توسط خبرگزاری رویترز و موسسه ایپسوس صورت گرفته است، کلینتون با 42 درصد آرا در برابر ترامپ با 34 درصد آرا پیشتاز است.
از مهم ترین تحولات هفته گذشته، موضع نشریه جمهوریخواه «وال استریت ژورنال» علیه ترامپ بود.

این نشریه نوشت: اگر جمهوریخواهان نتوانند تا روز کارگر (5 سپتامبر) رفتار ترامپ را تغییر دهند، حزب جمهوریخواه چاره ای جز خط زدن اسم او و تمرکز بر نجات رقابت های سنا و مجلس نمایندگان و دیگر انتخابات ندارد.

این در حالی است که پیش از این هم قریب به 70 نماینده ارشد حزب جمهوریخواه با نوشتن نامه ای به کمیته ملی این حزب، خواستار قطع کمک های مالی به ترامپ و تمرکز بر انتخابات کنگره آمریکا شده بودند که 8 نوامبر همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.

ترامپ اما یکشنبه هفته گذشته و پیش از انتشار مقاله وال استریت ژورنال، خبرنگاران و اصحاب رسانه را آماج حملات خود قرار داده بود.
وی در سخنرانی خود در شهر «فیرفیلد» در ایالت کنتیکت، با «شیاد» خطاب کردن رسانه ها گفت «خبرنگاران پست ترین نوع حیات هستند». وی به طور خاص به شبکه های «ای.بی.سی» و «سی.ان.ان» اشاره کرد.

این اظهارات ترامپ، با واکنش بسیاری در رسانه ها و شبکه های اجتماعی مواجه شد.ترامپ هفته گذشته حتی به نظام انتخاباتی آمریکا هم تاخت. وی مدعی شد که تقلب تنها گزینه ای است که می تواند به شکست وی در ایالت پنسیلوانیا منجر شود.

این در شرایطی است که آخرین نظرسنجی مشترک روزنامه وال استریت ژورنال و شبکه «ان.بی.سی» نشان می دهد که کلینتون با اختلاف 11 درصد در ایالت پنسیلوانیا پیشتاز است.

نظام انتخاباتی آمریکا به این صورت است که نامزد برنده در هر ایالت، تمام آرای ایالتی (الکترال کالج) از جمله آرای رقبا را به نفع خود مصادره می کند و هر نامزدی که موفق به کسب 270 رای ایالتی شود، رییس جمهوری بعدی آمریکا خواهد بود.

به همین علت، رقابت در ایالت های بی طرف آمریکا همچون پنسیلوانیا با 20 رای ایالتی، اهمیت دوچندان یافته است.
گفتنی است ترامپ که به نظر می رسد در ایجاد یک کمپین انتخاباتی موفق شکست خورده است، هفته گذشته دست به تغییرات مدیریتی گسترده در ستاد انتخابات خود زد.

وی «استیون بانون» رییس اجرایی تارنمای خبری بریتبارت را به سمت مدیر اجرایی ستاد گماشت و همچنین با استعفای «پاول مانافورت» رئیس ستاد انتخاباتی خود موافقت کرد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است