ششم میزان تکرار شد
قندوز سقوط کرد!
نیروهای امنیتی مجهز، ولایت قندوز را که تنها با گذشت 11 ماه از سقوط آن، بار دیگر به طالبان بدون مهمات و نیرو تحویل داده و نام چهار سرک در اختیار داشته را قندوز نهادند 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۵۸    ۱۳۹۵/۵/۳۰ کد خبر: 119801 منبع: پرینت

نیروهای امنیتی مجهز، ولایت قندوز را که تنها با گذشت 11 ماه از سقوط آن، بار دیگر به طالبان بدون مهمات و نیرو تحویل داده و نام چهار سرک در اختیار داشته را قندوز نهادند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، از سقوط سال گذشته ولایت قندوز تنها 11 ماه می گذرد و از آن زمان تا کنون این ولایت در ناامنی و ترس از استقرار دوباره طالبان به سربرده است و سفر مقامات امنیتی کشور و اعزام نیرو و تجهیزات نظامی نتوانسته امنیت را به این ولایت بازگرداند.

شورای ولایتی قندوز اعلام کرده است که 90 درصد ولایت قندوز در دست طالبان است و نیروهای امنیتی با اختیار داشتن چهار سرک نامش را قندوز نهادند.

این در حالی است که روز 25 اسد نیز ولسوالی دهنه غوری با وجود ارسال تجهیزات نظامی با ترک ناگهانی نیروهای امنیتی بدون مقاومت و درگیری به طالبان واگذار شد که والی بغلان علت آن را وجود "جنایتکاران در داخل نیروهای دولتی" خواند و نیروهای امنیتی آن را "عقب نشینی تاکتیکی" دانستند.

عقب نشینی تاکتیکی یا وجود جنایتکاران در نیروهای دولتی یا هر آنچه که نامش را می گذارند تنها بی کفایتی مسوولان و نهاد امنیتی کشور را می رساند که نمی توانند حداقل یک سال ولایتی را امن نگه دارند و چنان به تعدادی نیروی طالب قدرت می دهند که ولایات یکی پس از دیگری سقوط می کنند.

تنها با سقوط کامل ولایتی جنبشی میان مقامات صورت می گیرد و با شمار زیاد تلفات و بی خانمانی مردم محلی برای چند صباحی کنترل را دست می گیرند و مردم دوباره باید در انتظار ناامنی باشند.

در حالی که شورای ولایتی قندوز از قطع راه های مواصلاتی و جنگ شدید در چهار طرف مرکز خبر می دهد، فرمانده پولیس قندوز از بهبود وضعیت امنیتی در آینده نزدیک اطمینان داده و گفته است که نیروهای امنیتی و دفاعی ولایت قندوز توانایی دفع هرگونه حملات تهاجمی دشمنان را دارد.

خبرهای حاکی از آن است که 6 پوسه امنیتی مسیر بغلان – قندوز سقوط کرده است و تردد در آن باخطرات زیادی همراه است و نیروهای امنیتی همچنان اعلام می کنند که این مسیر باز است.

ولایت های بغلان و قندوز در کمتر از یک هفته از شروع دوباره حملات طالبان به این ولایت های به شدت آسیب دیده اند و راه های بغلان – قندوز و مسیر قندوز – تخار بسته شده و طالبان در بیشتر این مناطق حضور گسترده دارند.

ناتوانی دولت در شکست طالبان با وجود تجهیزات نظامی و نیروهای امنیتی در ولایاتی که مدت هاست رنگ ارامش را ندیده اند، نشان دهنده هماهنگی آنان با طالبانی است که کمترین مهمات و نیرو را دارد.

سقوط ولایت قندوز و بازگشایی راه های نفوذ آنان به ولایت های دیگر و نزدیکی طالبان به پایتخت در خواب سنگین نیروهای امنیتی، سالهای تاریک افغانستان دوران طالبان را با تجارب بیشتر رقم می زند و باز هم مقامات افغانستان می خواهند در صف طالبان باشند و شاهد کشتار و وحشت؟

عواقب بازگشت طالبان و قدرت روز افزون آنان نه تنها گریبان رییس جمهور و رییس اجرایی را می گیرد بلکه کشوری نمی ماند تا مقامات به خواب رفته بتوانند در آن قدرتی داشته باشند و مردم که همیشه سنگر هستند چه برای طالبان و چه برای مقامات افغانستان!

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   كندز «كهندژ خودمان» تبديل به غده ى سرطانى در تن شمال ، شمال شرق و حتا آسياى ميانه شده است، نه حاكمان ارگ نشين و نه هم امريكاى ها تمايل دارند تا اين تومور خبيثه را به گونه راديكال مداوا كنند. چنان معلوم مى شود كه تن بيمار اين استان ديگر قابل علاج نيست.
كندز از دير زمانى خاستگاه خان هاى ناقل است و «خان آبادى »است كه ريشه ها و ستون هايش در تاريخ فاشيزم جا دارد. كندز يكى از پايه هاى اساسى نفوذ قبيله در شمال است، انتظار اين كه فاشيست ها با تبر خود اين ستون را فرود آورند، ساده گى بيش نيست. كندز را بايست خود از خان هاى دو سره پاك كرد تا شمال تنش از عفونت در امان باشد.

>>>   ملت چک چکی

>>>   باز کنفرانس بروکسل است د باز دولت یک جا را به طالبان واگذار میشود.
فقط گدایی است. بدینصورت دنیا را متوجه خود میسازند تا در کجکول گدایی شان پول بیاندازند.
تا چه وقت؟ یک اندازه شرم کنید؟

>>>   اگر اين خبر راست باشد، بزودي منتظر سقوط پايتخت هم بايد باشيم. دولت مزدور معامله كرده است.

>>>   ترفع هاي زيادي داده شد
سر قومندان اعلي اردو
ريس منتخب
وغيره ألقاب شرم هم ندارند
فايق

>>>   این مژده را باید به آقایان ارگ تبریک گفت ، مانند زمان که مجاهدین در کابل به چپاول و دزدی مشغول بودند دست های نا مریی از بالا در تدارکات جمعی دیگر از عجوج های فضایی بودند ، شهر از دزد ها خالی و همه با چمدان های دلار فرار را به قرار تریجع دادند و فردای ان روز مانند امروز های کندوز با لباس های سفید و با چشمان سرمه شده در فضای شهر کابل که برای مردمان رنج دیده دیگر تعمل این همه ناملاحمات را نداشتند، رنج اور بود با همه نا چاری و بدبختی تعمل کردند و باز هم می کنند و درود و سپاس به همه افغان های که خود مردند ، خود فروشی نکردند .

>>>   انشاء الله حکومت دست نشانده ی آمریکا سقوط کند

>>>   من گفته بودم که حنیف اتمر مشاور جاسوس ریین جمهوه اشرف کوچی غنی به قندوز سفرکرده حتماً میفروشد همین را کرد.
حنیف اتمر میفروشد تسلیم میکند بخاطرکه همه سربازان فداکار کشته شودو جنرال مراد علی مراد، و جنرال رازق ازداد ميکند.
قابل یاد اوری هست که حنیف اتمر وچند تا ستون پنجم که اصلاً جز خیانت بهیج چیزی دیگر فکرنمیکند اگر ملّت هوشیار نشود ازین روز بدترهم درهر نقته افغانستان درسری سربازان واردو ..........وغیره خواهیم اورد.
ناصری.

>>>   كندز در آتش بي خردان دهر . سياسيون واين كسانانيكه خود راشيريك قدرت ميدانند همه معامله گر هستند تمام اینها ازطرف یک نهاد سیاسی به وظیفه گماشته شده اند واز اوامر باداران خود پیروی میکنند واگر پیروی نکنند از وظیفه بر کنار میشوند .بخاطریکه از وظیفه منفک نشوند وجدان خود را کشته ومیلت بیچاره را بخاک وخون کشانده وبخاطر خوش ساختن باداران خود هزاران خانه ویران وهزاران جوان را به خاک وخون کشاندند این بی وجدانان دهر .
(مردم کندز پاینده سرفراز باشید) ولایت کندز ولسوالی چهاردره قریه منگتپه.
سناعمری.یکشنبه ۱/۶/۱۳۹۵

>>>   بلی، قبیله کار خودش را میکند۰ ولی شما چه میکنید؟؟؟
مثال درخت و سایه آن بیادم می آید۰ فاشیزم قبیله همه این برنامه ها را پلان شده عملی میکند، و شما نگاه میکند و در سایه آن خوش هستید۰
غیر پشتونها متحد شوید ورنه یکی یکی نابود میشوید۰ بیدار شوید از خواب غفلت، کنار بگذارید تفاوت هائی تانرا، و همدست شوید۰ هویت تان، تاریخ تان، و هستی تان در معرض نابودی است، اولاد اولاد تان غلام این وحشی ها خواهد بود اگر امروز بیدار نشوید۰


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است