۳۰ هزار کارگر آسیایی در عربستان بدون حقوق
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۲    ۱۳۹۵/۵/۳۰ کد خبر: 119768 منبع: پرینت

هزاران نفر از کارگران خارجی در عربستان طی ۹ ماه گذشته هیچ گونه مزدی در قبال فعالیت کاری خود دریافت نکرده‏‌اند.

هر چند دولت عربستان وعده داد که بحران کارگران آسیایی که کار خود را در بخش ساخت و ساز در این کشور حل کند، اما اوضاع کارگران خارجی که عمدتا از کشورهای هند و بنگلادش هستند به دلیل عدم دریافت حقوقشان به جایی رسید که مجبور به تکدی‎گری شدند.

به گزارش شبکه خبری یورونیوز، کارگران خارجی حدود 9 ماهی است که هیچگونه حقوقی دریافت نکرده‎اند و دولت سعودی نیز متعهد شد این بحران را حل کند، اما به آنها پیشنهاد داده است که گذرنامه هایشان را پس خواهد داد و برای بازگشت آنها بلیط رایگان تهیه خواهد کرد.

این در حالی است که کارگران آسیایی که پس از بیکاری در اردوگاه های بیابانی به سر می برند، می گویند که پیشنهاد دولت مبنی بر پرواز رایگان برای بازگشت به خانه هایشان را در صورتی می پذیرند که حقوق معوقه آنها پرداخت شود.

«مفرج الحقبانی» وزیر کار عربستان می گوید: «ما حدود 10 میلیون نیروی کار خارجی داریم که هیچ اعتراضی ندارند و تنها 30 هزار نفر از کارگران یک شرکت معترض هستند.»

یکی از کارگران متضرر و معترض می گوید: «از ژانویه سال 2016 تاکنون هیچ گونه حقوقی را دریافت نکرده ایم و خانواده من در شرایط اسف بار به سر می برند.»

کارگر دیگر می گوید: «می خواهم به پاکستان برگردم، اما اینجا می نشینم تا حقوقم را دریافت کنم.»

کارگر دیگر در عربستان درباره مشکلات بیمه گفت: تعدادی از افراد به دلیل نداشتن بیمه و نداشتن قدرت خرید مواد دارویی در شرایط جسمی بدی به سر می برند زیرا قادر به پرداخت هزینه درمان خود نیستند.»

بر اساس این گزارش، 16 هزار نفر از کارگرانی که از گار بیکار شدند تبعه هندی و پاکستانی هستند و 11 هزار نفر دیگر نیز فیلیپینی هستند.

خدمات درمانی این کارگران در پی کاهش بهای نفت و قطع شدن خدمات و بسته شدن شرکتهایی که در آن کار می کرده اند، هزاران کارگر خارجی بدون دریافت دستمزدهای شان از کار بیکار شده اند و در بلاتکلیفی به سر می برند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است