هموطنان پناهنده در آلمان نیاز به وکیل ندارید
 
تاریخ انتشار:   ۲۰:۴۲    ۱۳۹۵/۵/۲۹ کد خبر: 119753 منبع: پرینت

قابل توجه پناهجویان افغانستانی در المان در مورد پناهندگی
به دام بعضی از وکلای استفاده جو که به شما وعده نوشت کیس معتبر می دهند نیفتید.
هموطنان عزیز تا زمانیکه نیاز به گرفتن وکیل نباشد از گرفتن وکیل در المان و پرداختن پول های گزاف خود داری فرمایید.
خصوصا از وکیلانی که پول زیاد مطالبه می کنند.

گزارش هایی از هامبورگ و شهرهای دیگر آلمان می رسد که شماری از وکیلان به وعده های فریبنده به پناهجویان، آنان را بگونه ای شکار می کنند و به آنها وعده گرفتن پناهنده سیاسی، تبدیل نموده به شهرهای دیگر و از بین بردن نشان شصت در کشورهای دوم و سوم و رفتن شان به عنوان ترجمان به اداره پناهندگی و کیس ساختن معتبر وغیره که اکثرآ فقط وعده است وبس.

بنده در مدت بیشتر از یک سال گذشته که به دیدن بعضی پناهجویان در برلین نزد آنها می روم و یا پناهجویانی که بنده را می شناسد از شهرهای المان تلفنی از من می پرسند خواست اول آنها در مورد وکیل گرفتن است، بنده اطلاعاتی را که خدمت نوشتم به ایشان نیز می گویم.

هموطنان عزیز شما در مراحل اولیه اصلا هیچ نیازی به وکیل دعوا ندارید. بعضی هموطنان می گویند داشتن وکیل می تواند به کیس پناهندگی کمک کند درصورتیکه چنین نیست در حقیقت شما بوکیل دعوا زمانی نیاز دارید که با کسی و یا اداره و یا مقامی دعوای حقوقی داشته باشید.
بطور مثال اگر پناهندگی شما به دلایلی رد شد، آنوقت نیاز به وکیل دارید تا از حقوق شما دفاع نماید.

لطفا این شرایط را درنظربگیرید، نخست در مورد وکیل اطلاعات دقیق حاصل نموده در مورد پرداخت پول راجع به مقدار پول که آنهم به طور قسطی باشد، توافق نموده هیچوقت پول نقد بدون رسید ندهید و کاغذی را که برای به عهده گرفتن وکالت می دهید توسط کسی که المانی بداند برای شما درست خوانده شود تا از محتوای آن کاملا آگاه شوید.

بعضی از هموطنان می گویند که برای گرفتن پناهندگی حدود ۲ تا ۵ هزار یورو مطالبه شده که نصف آنرا نقد باید پرداخت و باقی را در ختم پروسه از شما می گیرند. دوستان از تجارب خود می گویند (حالا چه قبول شوید و چه رد شوید آنها پول خود را مطالبه می کنند و اگر قبول نشوید فقط چند نامه جهت عدم پذیزش شما می نویسند.

محمود منجم زاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   هستند وکیلانی که کیس های دروغین مینویسند ولی پول های هنگفتی میگیرند . و همچنین بعضی از پناهندگان هستند که این کار را میکنند . بخار این که کیس نمیدانند چیه و پناهندگی چی شرایطی داره

>>>   ماکه درایران به زور بایدبه دفتروکالت برویم وعلاوه برفیش های اقامت وپول کارت اشتغال وپول عوارض شهرداری .به میرزاخان هم معادل چندهزارافغانی پول زور وکالت (هزینه باجگیری واعانه به بیکارایرانی )بدهیم .سفارت افغانستان بیکفایت وبی غیرت سیل دارد.

>>>   زمانی که یک پناهنده به آلمان می آید ثبت نام میشود و مقری برای بود و باش و اعاشه و اباطه برایش در نظر گرفته میشود.
بعد از مدت زمانی که از چند ماه تا شاید دو و یا چند سال را در بر گیرد، نظر به این که چه تعداد دوسیه پناهندگی وجود دارد، شما را به (انترویو) و یا مصاحبه میخواهند و از شما جویای دلیل پناهندگی تان میشود.
بعد از مدتی که شاید از چند ماه تا چندین سال را در برگیرد، تقاضای پناهدگی شما بررسی میشود ، یا مورد تایید قرار میگیرد و یا رد میشود.
در صورت قبولی از امتیازات قبولی مستفید میشوید که همانا اجازه اقامت و گرفتن خانه به کرایه و معاش ماهوار و غیره.
در صورت رد شدن پناهندگی تان ، برایتان فرصت داده میشود که در ظرف چند هفته برای خود وکیل بگیرید و وکیل تان باید برعلیه فیصله محکمه در مورد عدم پذیرش پناهندگی تان اقامه دعوی کند.
درین جاست که شما باید برای خویش وکیل بگیرید.
بنأ قبل از انترویو و جواب محکمه شما هیچ ضرورتی به گرفتن وکیل ندارید و هرکسی که چنین چیزی به شما پیشنهاد میکند،بغیر از کلاه برداری و فریب، چیز دیگری بوده نمیتواند.

>>>   داشتن وکیلی که در مورد افغانستان و شرایط افغانستان معلومات داشته باشد، بهتر است. من حدود ده سال قبل یکی از دوستان را که از طریق ازبکستان، مسکو، کیف و پراگ به آلمان آمده بود. نزد وکیل بردم. اولین مشوره وکیل به وی این بود که در قضیه پناهندگی خود نگوید که از راه زمینی و از این طریق آمده است بلکه بگوید هوایی و از پاکستان آمده است و ...
وکلا قانون و شرایط پناهندگی را بهتر میدانند و مشوره با یک وکیل مجرب بهتر است.
علی حسین

>>>   هر کس خیر و شر خود را بهتر میداند ولی گاهی اوقات وکیل ضرورت است.
مسیح الله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است