جشن نودوهفتمین سالروز استقلال افغانستان(عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۴۵    ۱۳۹۵/۵/۲۸ کد خبر: 119729 منبع: پرینت

نودو هفتمین سالروز استقلال افغانستان با حضور رییس جمهور و دیگر مقام های بلند پایه در کابل برگزار شد.

در این مراسم تعدادی از اعضاى شوراى ملى، مقام های امنیتی و افسران ارشد قواى مسلح و ديپلمات های خارجى حضور داشتند.

رییس جمهور در حالی که گارد تشریفاتی در صفوف منظم ایستاده بودند و سرود ملی نواخته می شد اکلیل گل را بر پای منار آزادی گذاشت. اطراف این منار با عکس شخصیت های ملی همچون غازی امان الله خان و ظاهر شاه آراسته شده بود.

غنی در سخنرانی که پس از مراسم انجام داد از ایثار و از خودگذشتگی های نیروهای امنیتی برای دفاع از کشور قدردانی کرد و افزود: سربازان کشور ثابت کردند که می توانند در برابر این جنگ تحمیلی ایستادگی کنند.

وی در پایان گفت: از کشور های همپیمان خود که در وارسا افغانستان را یاری کردند سپاسگذاری می کنم و مشخص است که تمامی جهان موضع و نیت دولت افغانستان برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه را درک کرده اند.

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201608/201608180725102046.jpg

http://files.afghanpaper.com/newsfiles/201608/201608180725104841.jpg

 

کد(24)

 


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   عجیب عکسهای متناقض در روز جشن بر دیوار نصب شده است. خاندان مجددی که امان الله خان را تکفیر کرد و پشتونها را بر علیه او تحریک کرد و نیز عکس کلکانی که بر علیه امان الله خان کودتا کرد و همچنین عکس نادرشاه که بر جای امان الله خان از سوی انگلیس پادشاه شد! در تجلیل روزی که به امان الله خان منسوب است چه معنایی دارد.

>>>   بدون تعصب نه اینکه من تاجیک هستم روی تعصب گویم یک واقعیت کلی است استقلال نداریم چون حالا امنیت استعمار گران میگیرند پس کجا شده استقلال استقلال وجود ندارد؟
دو پادشاه درین سرزمین تیر شده است که استقلال داشتیم یکی :کلکانی: و دیگر استاد ربانی
همین اکنون امنیت استقلال را استعمار گران میگیرند

>>>   آيا امروز به راستي روز استقلايت كشوري به نام اوغانستان است؟؟؟
آيا از زمانيكه ما كشوري به نام اوغانستان داريم مستقل بوده؟؟؟

>>>   آخر استقلال همین را میگن که بودجه دفاعی و انکشافی تان در سنای چند کشور شاخدار تصویب شود، نوخته(ریسمان) رهبران تان در دیوار یکی از سفارت ها بند باشد، شش میلیون مهاجر تان از ترس "تفنگ زاده ها" "جرات" آمدن به کشور را نکنند، خودتان نان نداشته باشید، کتاب خانه نداشته باشید، عقل تاریخی نداشته باشید، تا ثریای قصرین حکومت شما بالای "ستون پنجم" بنا یافته باشد، خلاصه نتوانید آب حیات را بی اجازه یک "جان" دیگر بنوشید، و نیز که بخواهید در رینگ "وحدت ملی"آزادانه حق جنگی کنید، فورا دست یک نفر "کیری"تا گلوی سیاست درونی تان برسد!
به راستی استقلال همین را میگن؟! میتوان ناشرمیده تجلیل اش کرد؟!

>>>   مغز متفکر نمی داند استقلال سیاسی پیوند عمیق با استقلال اقتصادی دارد و این دجال هایی که استقلال سیاسی نام نهاد یک قرن پیش را جشن می گیرند، اوج حقارت برده هایی را به نمایش می گدارد که هنوز سنگینی زنجیرهای اسارت اقتصادی و قلاده های زرینی که امریکا بر گردن شان افگنده احساس نمی کنند و درنیافته اند که اگر یک روز ارباب سدۀ ۲۱ آب و دانه لاشخوران ارگ و کاخ سپیدار را قطع کند، معنای استقلال را خواهند فهمید.
استقلال واقعی به معنای استقلال ملت است، و بدون استقلال اقتصادی، استقلال سیاسی کشور هیچ معنا و مفهومی پیدا نمی کند.
استقلال " برای انسان چه در شکل فرد و چه یک ملت ، به معنای آزاد بودن از سلطه و اسارت تحمیلی فرد یا گروه و یا ملتی دیگر است، زیر سلطه اجباری دیگری بودن و بر سرنوشت خویش حاکم نبودن نوعی بردگی است . برای انسان و یا ملت اسیر، فرقی نمی کند که سلطه چشم آبی باشد یا سیاه چشم، انگلیس باشد یا امریکایی یا روسی و پاکستانی، هموطن او باشد یا بيگانه. به زبان ساده تر چنین فرد یا ملتی با هیچ معیاری استقلال ندارد .

>>>   پانزده سال است كه از استقلال در داخل ارگ تجليل مي شود . گويا عنقاي استقلال فقط قدرت پرواز در داخل محدوده ارگ را دارد و بس . مي توان گفت كه( محرم صد شرف دارد ازين عيدي كه ما داريم )

>>>   این روز نه تنها روز استقلال نبود بلکه روز غصب خراسان و نالان و افغان ساختن مردم و شروع ظلم به دیگر اقوام و هم چنین ابتدای وابسته گی بود به انکلیس و بعد روس و پاکستان و آمریکا و ناتو

>>>   حاکمان اوغان ابتدا خود را حاکم خراسان مینامیدند اما بعد از چند سال نام این کشور را به نام خود جعل کردند این حقیقت در اسناد تاریخی موجود است.

>>>   کدام استقلال کدام آزادی که جشن میگرید مردم افغانستان بیش از 40 سال است آواره و بدبخت تمام دونیا شده اونیای داخیل وطن است هم امنیت ندارد هر روزکشته زخمی اسیر است من خودم 33 سالم است یادم نمیاد استقلال را اونوقت ایناچند تا قدرت طلب جمع شده جشن میگره اول برو امنیت را در سرتاسر افغانستان برقرار کن بعد جشن بگیر اسلا خبر داری امروزدر قندوز چی اتفاق افتاده

>>>   عکس سقـــــاو زاده راببینید ، حضرت صاحب مستحق است ، عکس امان الله خان چرا نیست؟؟

>>>   بزرگداشت از پيروزي مردم شمالي و مردم كابل در جنگ مقابل انگليس ها و مليشه هاي محلي شان را برايتان تبريك ميگويم.
نه استقلالي در كار بود و نه هم چيزي بنام جنگ افغان و انگليس وجود داشت. فقط مردم كابل و شمالي انگليس ها را از كشور بيرون كردند. ياد شهيدان اين جنگ ميهني گرامي باد!

>>>   امان الله «غازى دورغين » فردى كه ناسيوناليزم كور اوغانى در زمانش تيوريزه شد و پروژه ى فاشيستى ناقلين در شمال را روى دست گرفته و عملى كرد، در زمان او اصطلاح زبان « اوغانى» در تقابل سنجيده شده با زبان پارسى به وسيله ى طرزى مطرح شد و سر آغاز دشمنى با زبان پارسى از همان روزگار شكل گرفت. همه ى طرح هاى مدنى او تقليد از اتا ترك بود بدون آن كه براى آن بستر هاى اجتماعى را مد نظر گرفته باشد . او در إخر عمرش هم در روسپى خانه هاى ايتاليا جان داد.
انگليس ها و روس ها در آن زمان توافق كردند تا سر حد امپراتورى شان را مشخص كنند و پذيرش اعلان استقلال از سوى انگليس ها هم در همين راستا بود و رنه شاه بچه ى چون امان الله نه با انگليس جنگيده است و نه هم درخور لقب دروغين غازى است ، او شاه زاده ى عياشى بيش نبود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است