دست آمریکا هم به خونریزی در یمن آلوده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۵    ۱۳۹۵/۵/۲۸ کد خبر: 119701 منبع: پرینت

نیویورک تایمز در سرمقاله روز چهارشنبه خود نوشت: دستان آمریکا هم به خون های ریخته شده در یمن آغشته است.

روزنامه آمریکایی در ادامه سرمقاله خود افزود: یک باب بیمارستانی که 'سازمان پزشکان بدون مرز' در آن مشغول به کار بود، یک باب مدرسه، یک کارگاه تولید چیپس سیب زمینی، هیچیک از این مراکز از منظر قوانین بین الملل، هرگز یک هدف نظامی نبودند که هدف حمله قرار بگیرند. اما همه این مراکز در روزهای اخیر به دست هواپیماهای جنگی ائتلاف به رهبری عربستان هدف قرار گرفتند و در اثر آن بیش از 40 غیر نظامی از بین رفتند.
آمریکا هم در این قتل عام و خونریزی آلوده است.

این آمریکا بود که به هر طریق ممکن ایتلاف را کمک می کند و آن را توانمند ساخته است. از جمله این مساعدتها فروش سلاح به سعودی هاست. آمریکا همه این التفاتها را تنها به این قصد انجام می دهد که خاطر رنجیده سعودی ها را بابت توافق هسته ای با ایران آرام سازد.

کنگره باید جلوی فروش سلاح به عربستان را بگیرد. رییس جمهوری 'اوباما' هم می باید در خلوت به ریاض اعلام کند که اگر سعودی ها دست از هدف قراردادن اهداف غیر نظامی نکشند و با مذاکرات صلح موافقت نکنند؛ آمریکا کمکهای مهم خود به عربستان را قطع خواهد کرد.

حملات هوایی به یمن، سندی دیگر است که ثابت می کند از لحظه ای که گفتگوهای صلح در ششم اوت معلق ماند، سعودی ها بمباران هوایی مواضع حوثی ها را در 'صنعا' پایتخت که در کنترل حوثی هاست را تشدید کرده اند.
با ارزیابی این حملات، دو احتمال ناخوشایند قابل گمانه زنی است.

نخست آنکه سعودی ها و ائتلاف آنها که غالبا متشکل از شرکای سنی عرب آنهاست، هنوز این درس عبرت آموز را نیاموخته اند که باید میان اهداف نظامی و غیر نظامی تمیز قایل بوده و روش تمیز دادن این اهداف را هم بلد باشند.
دوم آنکه سعودی ها هیچ باکی از کشتار مردم بیگناه ندارند.

بمباران جاهای از قبیل بیمارستان، که فقط در اثر آن در روز سه شنبه 15 تن کشته شدند، چهارمین مورد از این دست حملات در طول سال گذشته به مراکزی بوده است که مورد حمایت سازمان ' پزشکان بدون مرز' است.

این بیمارستانها در حالی هدف حمله هوایی قرار گرفته اند، که به هردو طرف این میدان منازعه موقعیت دقیق مکانی بیمارستانها اعلام شده است.

در مجموع؛ جنگ یمن تا به این لحظه فزونتر از 6500 کشته برجای گذاشته است و تاکنون بیش از 2.5 میلیون انسان را آواره کرده و یکی از فقیرترین کشورهای جهان را از جایگاه یک کشور محروم عقب افتاده به یک کشور ویرانه بدل ساخته است.

در گزارش اخیر سازمان ملل هم ایتلاف در حال جنگ در یمن مسوول مرگ 60 درصد از کشته ها و زخمی های این جنگ در طول سال گذشته شناخته شده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است