مرگ بیش از 60 غیرنظامی در کشمیر
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۱    ۱۳۹۵/۵/۲۸ کد خبر: 119696 منبع: پرینت

در آستانه چهلمین روز از آغاز حکومت نظامی هند علیه مردم کشمیر، گزارش‌ها حاکی از کشته شدن بیش از 60 غیرنظامی و جراحت هزاران نفر دیگر به دست نیروهای هندی است.

چهلمین روز حکومت نظامی در کشمیر در حالی در جریان است که تعداد غیرنظامیان کشته شده بعد از درگیری‌های به 65 نفر رسید.

اکونومیک‌تایمز نوشت، دره کشمیر که به دلیل اعتراضات استقلال طلبان نسبت به حکومت هند برای 40 روز گذشته یکسره حکومت نظامی و محدودیت آمد و شد در آن حاکم بوده، روزهای خونینی پشت سر گذاشته است.

دولت هند برای به کنترل درآوردن شرایط همچنان محدودیت‌های سرسختانه ای در این منطقه اجرا می‌کند اما اعتراضات مردمی هم تمامی ندارد.

روز دوشنبه و سه‌شنبه بیش از 10 غیرنظامی به دست نیروهای هندی به قتل رسیدند و ده‌ها نفر مجروح شده و به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند در حالی که حال برخی از آنان وخیم گزارش شده است.

برخی از ساکنان محلی گفته‌اند دوشنبه شب نیروهای هندی با یورش به روستاهایشان تلاش کردند ساکنان را دستگیر کنند و بی‌پروا به روی مردم آتش گشودند. به گفته ساکنان در واکنش به این یورش نیروهای هندی، مردم صبح روز بعد به خیابان‌ها ریختند.

طی 40 روز گذشته که حکومت نظامی برپا بود، پلیس علاوه بر گشودن آتش به روی مردم بارها به سمت نمازگزاران کشمیری گاز‌اشک‌آور پرت کرد و یا علیه آنان از باتوم استفاده کرد تا جمعیت معترض را پراکنده کند. درگیری‌های اخیر در کشمیر بد از سال 2010 بی‌سابقه بوده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است