کویت تابعیت ٥١ تن از شهروندانش را لغو کرد
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۵۱    ۱۳۹۵/۵/۲۷ کد خبر: 119641 منبع: پرینت

دولت کویت در اقدامی بی سابقه از لغو تابعیت 51 شهروند کویتی به دلیل جعلی و غیر قانونی بودن کسب تابعیت توسط این افراد خبر داد.

این اقدام دولت با توجه به تحقیقات به عمل آمده از سوی وزارت داخله و تشکیل کمیته هایی در زمینه مقابله با باندهای جعل اسناد و شناسنامه در این کشور صورت گرفته است.

نکته قابل توجه این که بخش اعظم افراد شناسایی و سلب تابعیت شده از نیروهای امنیتی و نظامی کویت هستند که چند دهه پیش پدران آنها با پرداخت پول نسبت و انتساب جعلی خود به یکی از خانواده های کویتی اقدام به خرید شناسنامه کرده بودند.

با توجه به تحقیقات و بررسی های جامع به عمل آمده از سوی نیروهای امنیتی تمامی ٥١ شخص سلب تابعیت شده از همه امکانات مادی و رفاهی که به عنوان شهروند کویتی به آنها اختصاص یافته بود محروم شده و مشخص گردید که افراد متهم اصالتا سوری و عراقی هستند.

بر این اساس، وزارت داخله کویت دستور داده است تا پرونده افراد مورد اشاره به نهادهای قضایی ذیربط ارجاع داده شود.

کویت برای حفظ تعادل و ارامش اجتماعی این کشور همواره از تنش های طایفه ای پرهیز و بندرت نسبت به لغو تابعیت اتباع این کشور اقدام می کرد.

بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر تعداد قابل توجهی از مردم کویت دو تابعیتی و شناسنامه عربستان سعودی را دارا هستند اما مقامات رسمی کویت هیچ گونه مشکلی با این امر ندارند.

در کویت همچنین بیش از دوصد هزار نفر از اعراب بادیه نشین موسوم به 'بدون' اقامت دارند که دولت کویت انها را بی هویت می داند و از اعطای تابعیت به انان خودداری می کند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است