قانون عفو عمومی در مجلس عراق تصویب نشد
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۸    ۱۳۹۵/۵/۲۶ کد خبر: 119580 منبع: پرینت

قانون جنجالی عفو عمومی، قدیمی ترین پرونده پارلمانی در عراق، به تصویب نرسید، در عوض رییس مجلس نمایندگان عراق، گفت که از وزیر دفاع هفته آینده سلب اعتماد می شود.

قانون عفو عمومی که قرار بود روز در پارلمان به تصویب برسد به دلیل اعتراض جمعی از نمایندگان به این قانون، و اخلال در حد نصاب جلسه پارلمان به تصویب نرسید.

سلیم الجبوری رییس مجلس نمایندگان عراق در جلسه بعد ازظهر امروز از رهبران فراکسیون ها خواست که برای تصویب قانون عفو عمومی در جلسه آتی مجلس، اعضای خود را آماده کنند.

بیشترین معترضان به این قانون، نمایندگان ائتلاف ملی، بزرگترین فراکسیون در پارلمان است که معتقدند قانون عفو عمومی نباید بهانه ای برای آزادی تروریست ها و اعضای جنایتکار بعث از زندان ها شود.

از طرفی سلیم الجبوری اعلام کرد که 63 نماینده با جمع آوری امضا خواستار سلب اعتماد از 'خالد العبیدی' وزیر دفاع شدند.
وی گفت که این درخواست را 'عالیه نصیف' که قبلا در یکم اوت گذشته وزیر دفاع را به مجلس نمایندگان عراق استیضاح کرده بود، تقدیم کرده است.

پارلمان عراق روز دوشنبه در رای گیری عمومی در پارلمان، پاسخ های وزیر دفاع را در جلسه استیضاح قانع کننده ندانست و بر همین اساس برخی از نمایندگان در صدد سلب اعتماد از وی هستند.

در جلسه صبح امروز فهرست 6 وزیر پیشنهادی حیدرالعبادی برای کابینه عراق مورد بررسی قرار گرفت که نمایندگان به پنج تن از آنان رای اعتماد دادند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است