دوئل رهبران وحدت ملی
عبدالله در ملاقات (به اصطلاح) یاران خود
در واکنش به سخنان عبدالله، رییس جمهور دیدار با رییس اجرایی را لغو و در پارلمان نمادین جوانان عنوان کرد که افغانستان جای دیکتاتوری نیست 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۵۰    ۱۳۹۵/۵/۲۵ کد خبر: 119573 منبع: پرینت

سران حکومت وحدت ملی باید اراده حل مشکلات میان خودشان را داشته باشند در غیر اینصورت بحث های مانند حکومت موقت، انتقالی و جرگه سنتی قوت میگرد و غنی و عبدالله تنها بازندگان این بازی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، داکتر عبدالله عصر روز یکشنبه در میان حامیان انتخاباتی اش با تجدید میثاق اجرایی کامل تفاهمنامه حکومت وحدت ملی، گفت: زیادتر و کمتر از تطبیق توافقنامه سیاسی تشکیل حکومت وحدت ملی نمی خواهیم.

وی تاکید کرد کرد که خواست های وی تهدید برای سرنگونی نظام نیست، بلکه خواستن حق مردم است.
این سخنان و دیدارهای در حالی صورت می گیرد که رهبران وحدت ملی به جای گفتگوی رودرو و حل اختلاف هر یک به دنبال یارگیری سیاسی در نشست های مختلف، پاسخ یکدیگر را می دهند که این پیامدی جز دودستگی در کشور و متشنج شدن فضای سیاسی کشور ندارد.

تنش های میان رییس جمهور و رییس اجرایی، زمانی شدت گرفت و پای حامیان، مخالفان آنان و مردم را به سیاست کشور باز کرد که عبدالله در سخنان روز پنجشنبه (21 اسد) با انتقاد شدید از عملکرد رییس جمهور از وی به عنوان یک شخص "بی صبر و بی حوصله" نام برد و تاکید کرد: کسی که حوصله بحث و شنیدن ندارد، لیاقت ریاست هم ندارد.

در واکنش به این سخنان رییس جمهور دیدار با رییس اجرایی را لغو و در پارلمان نمادین جوانان عنوان کرد که افغانستان جای دیکتاتوری نیست.

با توجه به عملکرد عبدالله انتظار می رفت با فاصله ای دوساله میان رییس اجرایی و تیم حامیان دوران کمپاین های انتخاباتی اش، تعدادی از این افراد به حریفان و منتقدان وی تبدیل شده اند اما برخلاف تصور به نظر می رسد که بار دیگر از وی حمایت کرده اند.

اعضای شورای حراست و ثبات در دیدار با رییس اجرایی به وی پیشنهاد کرده اند که با قاطعیت روی تطبیق مفاد توافق نامه امنیتی تاکید کند.

این تنش ها وضعیت کشور را بشدت متشنج کرده است از یک سو نبردهای در مناطق مختلف کشور میان مخالفان دولت و نیروهای امنیتی در جریان است و از سوی دیگر دولت آماده رفتن به کنفرانس بروکس است و رییس جمهور پیشین به دنبال تظعیف حکومت وحدت ملی.

در این میان نقش امریکا به عنوان زمینه ساز توافق سیاسی میان دو رهبر وحدت ملی مهم است تا این تنش ها به سوی ابعاد سنگین تری سوق پیدا نکند.

تجربه نشان داده است که کابل در برابر هر نوع حرکت سیاسی اعتراضی، بسیار آسیب پذیر است و زمینه را برای مخالفان دولت فراهم می کند، جنگ لفظی ارگ و سپیدار باعث مشنج شدن اوضاع شهرهای بزرگ می شود و همین ثبات کم کشور نیز به خطر می افتد.

سران حکومت باید درک کنند که پیچیده شدن بحران سیاسی تنها باعث دودستگی میان مقامات و آشفتگی داخلی می شود، کشوری که طی سالها میدان رقابت قدرتمندان و کشته شدن و آواره شدن میلیون ها افغانستانی بوده و هست.

کد (18)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   عبدالله جان!
این وضع افتضاح آمیز خودت حقانیت این فرموده قدیم را که "چوب خدا صدا ندارد" به اثبات میرساند!!!

>>>   همه برنامه وفکر ذکر ع فقط تیم وتنظیمش هست آنها به مردم چیزی برای گفتن وعمل ندارند فقط پنجشیری باشد وچند فرد دیگر بس!

>>>   پاکستانی ها السوالی های هلمند وبغلان را تصرف میکنند صد ها فامیل بیجامیشوند ده ها اولاد بیچاره مردم که به نسبت ییکاری مجبور شده سلاح بگیرد وعسکر شود توسط پنجابی ها عرب های مرتجع وترورست کشته میشوند داکتر عبدالله طوری صحبت وخنده میکند که گوئی هیچ خبرندارد درین وطن چی جریان دارد ، به نظر او هیچ مشکلی فعلا موجود نیست تنها همین که نادر نادری رئیس شده چـرا یک مفسد دزد از تیم عبدالله رئیس نشده فقط همین وبس!

>>>   سوالی دارم از کسانی که دوباره می خواهند به عبدالله عبدالله رئیس بی اراده وبی برنامه قصر سپیدار اعتماد کنند .
پیش از آنکه به سوال بپردازم اشاره مختصری به کار کردهای جناب رئیس صاحب قصر سپیدار می نمایم:
بعد از به چالش کشانیدن انتخابات ریاست جمهوری با تقلبات گسترده از طرف فاشیزم قومی و حامیان منطقوی و بین‌المللی شان همه بیاد داریم که :
جناب معترض به عوض پارچه پارچه شدن و استفاده از نیروی حمایوی مردمی با پذیرفتن غنی احمدزی بحیث رئیس جمهور هم تقلبات را برائت داد وهم غنی احمدزی رئیس جمهور تقلبی و انتصابی را مشروعیت بخشید.
جناب معترض به عوض تعمق ودرج صلاحیت عملی 50 درصدی درقدرت سیاسی از فرط خوشی رسیدن به مقام نمایشی و قصر شیرین سپیدار توافقنامه ئی را پذیرفت که در آن همه صلاحیت های دولتی به غنی احمدزی منحیث رئیس جمهور سپرده شده بود.
جناب معترض به عوض اینکه از همان آغاز با استفاده از قدرت مردمی اش به اجرا و تحقق موادات توافقنامه می پرداخت به جابجایی چند مقام وزارت های بی صلاحیت وقت کشی کرد.
جناب معترض به عوض اینکه با ارایه برنامه های دقیق اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی و زمینه سازی کار برای جوانان و مردمی که از آن حمایت وبا همه قبول خطر به صندوق ها برایش رای داده بودند بنماید به مردم پشت دور داده و مصروف
عیش و نوش و مقام پرستی گردید.
جناب معترض بعوض اینکه با استفاده از حمایه مردمی با ارایه برنامه دقیق امنیتی ، مانع سیاست تروریست پروری ، رشد و انتقال نا امنی در سراسر و به ویژه در شمال وغرب کشور شود خاموشی اختیار نموده و مصروف آرایش و مد پرستی گردید.
جناب معترض بعوض این که با استفاده از نیروی حمایوی مردمی قاطعانه در برابر اعمال شوم تمامیت خواهی و تبعیض آمیز فاشیستی غنی احمدزی و دیگرزی هامقاومت نموده واز ان جلوگیری نماید خاموشی اختیار نمود.
وحالا بعد از دوسال خاموشی ،اعمال نادرست ومشکوک واز دست دادن اعتبار و اعتمادش دربین مردم
بازهم اگرجناب معترض رئیس بی صلاحیت و غیر قانونی اجراییه حکومت قراردادی وحدت ملی از جانب سلطان غنی احمدزی به حرم راه می یافت وبه خواست های شخصی اش گوش می داد، مثل دوسال خاموشی در برابر اعمال فاشیستی یکه تازیانه سلطان ودار و دسته اش بازهم حرفی از تحقق موادات توافقنامه و اصلاحات بمیان می آورد ؟
آیا اعتبار و اطمینانی وجود دارد که با پذیرفته شدن جناب معترض به حرم بازهم به آرمان مردم و آوردن اصلاحات پابند بماند؟

>>>   دراولاً سلام عرض ادب تقدیم . اشرف غنی واقعیت مریضی بوده یک شخص بسیارافراد گر یگانه کسی بازیگراصلی است مشاورشورای امنیت است تقسیم 50.50چه معنی داردصلب صلاحیت کردن وزراء کسی که قرآن نصف اش قبول کند امام حسین رانواسه خداخطاب کند پس ازاین توقوع آبادی افغانستان هم نیست کسی به بربادی وطن به نفع شخصی خود کارگرفته خداوند درعذاب دردناک گرفتارشان کند

>>>   سلام بر غنی با این سیاست خوبش عبدالله جان برو خانه بنشین دغلبازی بس است افغانستان ازدست شما ها خسته شده بزار جوانان سالم بیاد بلکه افغانستان رانجادهد خادمی

>>>   عبدالله بچیم ختم هستی

>>>   برای محترم داکتر عبدالله:
جناب داکتر صاحب مردم افغانستان و بخصوص قشر روشن ضمیر از جناب شما توقع داشتند تا منحیث یک تحصیل یافته و کسی که زبان دنیا و تکنالوزی معلوماتی عصر حاضر را تجربه کرده اید به تمامی ان خاظرات تلخ جنگ های ویرانگر دهه هفتاد نفرین گفته و در صلح و توسعه افغانستان صرف نظر از تمامی ملاحظات قومی سمتی و زبانی سهم ارزنده یی ایفا نمایید . به همین منظور مردم به شما رای دادند . نه بخاطر تنظیمی بودن و مجاهد بودن تان ور نه در قظار تنظیم شما افراد مستعد تر و مستحق تری از شما زیاد بود . ولی متاسفانه موضی گیری شما در رابطه به مسایل افغانستان هنوز هم قومی و تنظیمی است نه ملی صحبت اخیر شما کاش که از ادرس ملی می بود و رنگ و بوی تنظیمی و قومی نمی داشت باور کنید در انضورت ملت با شما ایستاده میشد حال بهتر ان است تا ملاحظات که دارید نه تنها با اطرافیان تنظیمی خود بلکه به عنوان یک شخصیت سیاسی با تمام ملت شریک سازید و اگر معقول باشد به باور کامل که ملت در کنار شماست در غیر ان به این گروهک ها و بد ماشان غیر ازینکه به شخصیت جناب شما صدمه وارد شود و احساسات ملی علیه شما تحریک شود کدام دست اورد بشما ندارد من به صفت یک افغان دوستانه دلم به شما میسوزد در بین مجاهدین جناب شما چیز فهم تر از دگران هستید و جامعه جهانی نیز چشم امید به شما دوخته است . احساسات منفی مشکل شما را حل نمی کند بلکه تعقل انرا حل میکند خواهشمندم تا از تجارب سالهای هفتاد بهره گرفته در تصامیم تان به خیر ملت تجدید نظر نمایید .

>>>   جناب عبدالله عبدالله !
وطن در جنگ مى سوزد٠
شما چطور ؟
خبر نداريد؟
خوشا به حال تو !
#############
از تقسيم ٥٠/٥٠ قدرت و از خيلى گپ هاى ديگر حنجره مى دريد و از تبديلى يك بيروكرات بيكاره و فاسد بنام "مشاهد "كه از رياست إصلاحات ادارى !!!؟؟؟به مشاوريت ارشد ريس جمهور و از اوازه پيش از وقت تبديلى عطامحمد نور سرپرست - حكمران ولايت بلخ و احتمالن تقرر وى به عنوان وزير و يا مشاور ارشد ريئس دولت و دوسه سفير دلخواه تان چنان به هيجان و تحرك و غيرت افتيده ايد ، كه انگار قيامت از همين نقطه ها اغاز مى شود٠
نه ، اقا -اين ها اصلن به ارزش پارچه كاغذ هاى تشناب استفاده شده هم اهميت ندارد، براى ملت ٠
بلاى ملت به پس همه انها و همه شماها٠
______________
جناب نخست وزير ( ريئس اجرايئه) ! دريشى دوخت فرانسه را با لباس اعمالاتخانه اردو عوض كن و برو به كندز ، كه وضع دارد از كنترول خارج مى شود، برو به پلخمرى كه ولسوالى دهنه غورى ولايت بغلان بدست طالبان سقوط كردو جمع إز مدافعين كشتار شدند و ولسوالى هاى تأله وبرفك و دوشى و حتا خود پلخمرى كه گرهگاه و وصلگاه تمام شمال كشور با كشور است در خطر سقوط قرار دارد٠
برو به ولايت هلمند كه ٦ ولسوالى به علاوه لشكرگاه مركز ولايت در معرض خطر سقوط قرار گرفته است٠
برو به لغمان و بدخشان و ارزگان و ٠٠٠٠٠كه مسؤولان و نظاميان فرياد كمك از مركز را دارند٠
برو با افسران و سربازان ملاقات كن ، برو به قشله ه ها و كاغوش ها واز وضع أعاشه و اباطه و سلاح و مهمات و موقف و موقعيت و مورال و روحيه انها و از انكه نان خشك پوپنك زده و اب گرم بيش براى خوردن ندارند،خبر بگير٠
بگذار جلسه هاى فرمايشى و نمايشى و غيرضرورى و تحريك أميز جوانان را دركابل ، كه اين اصلن Business تو نيست٠
بگذارجلسه هاى احمقانه و درد سر ساز با سران جهادى و مافياى قومى و دزدان كته دولتى را در كابل ، كه حق اين "پره "و "جمپه بازى "ها را ملت به تو و ريئس دولت ( اقاى اشرف غنى )هرگز نداده است ٠
نه شما و نه رقيب - ريئس شما( ريئس دولت) حق نداريد در مجادلات شخصى و دعواهاى ذات البينى و مبارزه منفعتى - قدرتى تان ، ملت ملت بگويد٠ ملت ، اصلن ربطى به اين بازى هاى خاينانه نداشت ، ندارد و نخواهد داشت٠
__________________
جناب !
شما از محدوده قصر با نام مضحك " سپيدار!؟" بيرون را خبر نداريد٠
جوانان ما
فرزندان ملت
افسران وسربازان وطن
و مردم ملكى اعم از زن و مرد و كودك
جوخه جوخه ، دسته دسته و گروه گروه به شهادت مى رسند، اصلن قصابى مى شوند٠
اما
شما مصروف دفن دوباره خاك و خاكستر حبيب الله كلكانى ، ان عنصر سياه و رهزن ، ان عنصر بد كار و شرر ايئن كه زد تمدنى را خراب كرد و روند تازه اغاز يافته انسانى و ازادى را به گرداب قهقراگرايى غرق كرد ٠٠٠٠ شده ايد ؟ و در جلسه ايكه به دروغ بنام ملت اعلان مى كنيد و با بى شرمى از برنامه اعتزاز و حرمت به ان خايئن - بيسواد، از درز هاى كوه به شهر ريخته و جفاگرو تاريخ زده سخن مى رانيد؟
عجب !
عجب !
________________
ملت - هيچ حرف درست و حسابى ازشما به عنوان ريئس اجرايئه ( نخست وزير) در رابطه به فاجعه بزرگ ملى راهپيمايى ٢ اسد كه ٩٠ تن جوان تحصيل يافته ، روشنفكر ، مدنى انديش و افغانستان ساز ، در خون غلطيدند و نزديك به ٣٠٠ تن از جوانان و گل هاى سر سبد كشور زخمى ومعلول و معيوب شدند ، انهم در اثر غفلت نا بخشودنى و خيانت هاى پيدا - ناپيداى شما و جناب اشرف غنى ( ريئس شما)، نشنيد٠
ملت به اين انديشه است حالا !
شما ، ايا نخست وزير افغانستان اهستيد ، يا نماينده تنظيم جمعيت اسلامى و چند چهره فاسد و مافيايى در دولت افغانستان؟
______________
جناب !
شما در دوره وزارت خأرجه تان و در اين دوسال باقدرت موازى ريئس دولت ، ناكام مطلق ايد ، بهتر است استعفا بدهيد وبرويد به هندوستان ، در كنار تجارت با پول هاى به غارت برده ملت ، به تماشاى سينماى باليودى حال كنيد٠

>>>   آقای عبدالله !
نمونه خدمتی که کردی لطفا برای مردم افغانستان نشان بده !
تو خو والله اګر هیچ ګـــــ..... کرده باشي .

>>>   آقای عبدالله!
(نظریات بینندگان) را از نظر بگذرانید!! و وجدانا خجالت بکشید!!! به ملیونها دالر زهر و زقوم کرده ای برو به هندوستان از پول مردم افغانستان مانند "راجاها" زندگی کن تا وقتی (عزراییل) به سراغت بیاید و در حضور خداوند مجبور به اعترافات به جرایم کبیره وطنفروشی، جاسوسی،دزدی و چور و چپاول داراییهای عامه و شخصی وهزاران هزاران جنایت دیگر که فقط به خداوند معلوم است، شوی!!!!!!!!!!!!!.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است