رفتار داکتر عبدالله بسیار نرم است
اگر این دو رهبر، با هم هماهنگ پیش می رفتند و بندهای توافقنامه را عملی می کردند، می توانستیم هم به اصلاحات اقتصادی، امنیتی و هم به کاهش فساد اداری دست پیدا می کردیم 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۳    ۱۳۹۵/۵/۲۵ کد خبر: 119554 منبع: پرینت

مردم با گذشت دو سال هنوز از وجود اختلافات میان رهبران رهایی پیدا نکردند. دست دشمن تا گردن ما رسیده است اما رهبران ما در مقابل همدیگر در درون کاخ ریاست جمهوری و کاخ ریاست اجرایی موضع گیری می کنند. آیا این رهبران شایستگی مدیریت افغانستان را دارند؟

نظری پریانی عضو روزنامه نگار در برنامه «خط کابل» گفت: یکی از انتقادات ما به داکتر عبدالله همیشه این بوده است که بیش از حد نرم و انعطاف پذیرانه رفتار می کند. وی در مقابل شریک سیاسی خود، اشرف غنی هیچ تلاشی برای تطبیق توافقنامه سیاسی ندارد. حدس ها بر این بود که این فروگذاشت داکتر عبدالله و این صبر و تحمل بالاخره وی رابه بن بست می کشاند که چنین هم شد.

وی، داکتر عبدالله را پیوسته مصر بر تطبیق توافقنامه سیاسی دیده و بیان داشت: دولت وحدت ملی بر بنیاد انتخابات به وجود نیامده است بلکه بر بنیاد یک توافقنامه سیاسی به وجود آمده است اگر این توافقنامه سیاسی عملی نشود یعنی دولت وحدت ملی هم وجودندارد.

پریانی، در خصوص گلایه های داکتر عبدالله ابراز داشت: توافقنامه سیاسی چند بند مهم دارد که باید حتما عملی می شد و بسیار مهم بود. این بندها، توزیع شناسنامه های الکترونیکی، اصلاحات انتخاباتی ، برگزاری انتخابات پارلمانی و بوجود آوردن مجلس بزرگان و دیگری تغییر نظام از شکل ریاستی به صدر اعظمی است. داکتر عبدالله از عملی نشدن این موارد گلایه می کند و رییس جمهور گوش فرا نمی دهد.

این روزنامه نگار، معتقد است اشرف غنی، داکتر عبدالله را در قدرت به کناری رانده و افزود: به صورت منطقی داکتر عبدالله باید پنجاه درصد از قدرت را به دست می داشت اما فعلا این مقدار را به دست ندارد. داکتر عبدالله فقط پست ریاست اجرایی را در دست دارد و دستاورد دیگری در قدرت ندارد. متاسفانه چند نفری که از سوی داکتر عبدالله برای کابینه معرفی شده بودند در معامله با اشرف غنی قرار گرفتند و با وی یکی شدند. در حال حاضر هم اوامر ریاست اجرایی در بسیاری از ادارات اجرا نمی شود.

پریانی، ادامه داد: داکتر عبدالله در طی مدتی که از عمر حکومت می گذرد، پیوسته دنبال تطبیق مفاد توافقنامه بوده است اما رییس جمهور با استفاده از قدرت و جایگاه خود این اجازه را به وی نداد که در آن موفق شود. هم اکنون هم با گذشت دوسال از عمر حکومت، کاری که در خور باشد وجود ندارد که حکومت آن را گزارش دهد. بنابراین در این امر، دو رهبر با هم مقصر هستند.

وی، در پایان گفت: اگر این دو رهبر، با هم هماهنگ پیش می رفتند و بندهای توافقنامه را عملی می کردند و در قسمت تغییر نظام نیز کار می کردند می توانستیم هم به اصلاحات اقتصادی، امنیتی و هم به کاهش فساد اداری دست پیدا می کردیم و هم به حکومت داری خوب می رسیدیم اما اختلافات به اینجاکشیده شد که این دو رهبر در رسانه بر هم می تازند و سعی می کنند از هم پیشی بگیرند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   داکتر عبدالله نرم نیست بلکه دارای استقرار کامل نیست نیست ودر ضمن چشم خم است پیش مردم خود چشمش خم است. نه به ملت چون عبدالله مربوط به مردم خود است نی مربوط ملت. افغانستان

>>>   تو کوشش کو که سخت بسازیش!!!!!!!!

>>>   عبدالله جان برو وطن فروشی بس است

>>>   غنی برو وطن فروشی بس است
بیشتر پشتونها در جمله حقیقت بالا بجای (غنی)عبدالله مینویسند.

>>>   وطن خو همین ها فروختند و دالر ها را به جیب کردند حال مینالند که همان پول های دزدی ایشان از دست شان نرود زیرا صلح حزب اسلامی را هم همین ها به عقب زدند .
منیب از کابل

>>>   با همه نرمی که دارد بازهم اعمالش ستودنی است.
انسان با شخصیت حلیم مسلمان و مجاهد است.

>>>   تمام حرکاتش ازابتداء تا انتها طفلانه است یعنی بالغ نشده عمرش به ناز ونخره تیرشده


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است