معترضان آمریکایی در میلواکی به خیابان‌ها ریختند
 
تاریخ انتشار:   ۰۷:۵۱    ۱۳۹۵/۵/۲۵ کد خبر: 119523 منبع: پرینت

جدیدترین خشونت پولیس آمریکا در شهر میلواکی، این شهر را به صحنه درگیری نیروهای امنیتی و معترضان تبدیل کرد.
به نقل از شبکه تلویزیونی فاکس نیوز، ادامه خشونت‌های پولیس آمریکا، این بار در شهر میلواکی واقع در ایالت ویسکانسین باعث شد مردم به خیابان‌ها بیایند و این شهر صحنه درگیری میان پولیس و تظاهرکنندگان بود و پولیس تعدادی را بازداشت کرد.

یکی از افسران پولیس شهر میلواکی به سمت یک نفر تیراندازی کرد که به کشته شدن او منجر شد. ظاهراً فرد مذکور، مسلح بوده و پس از عملیات تعقیب و گریز، این فرد که پیاده بود، هدف گلوله افسران پولیس قرار گرفته شده است. در پی این واقعه، شهر میلواکی به صحنه برپایی اعتراض‌ها تبدیل شده است. نیروهای پولیس ضد شورش و نیروهای امنیتی برای مقابله با تظاهرات وارد عمل شدند.

در ساعتهای اخیر، دست کم سه نفر در این اعتراضها بازداشت شده اند. معترضان چندین ساختمان را به آتش کشیدند. این شهر در ساعتهای گذشته، وضع پرالتهابی را سپری کرده است. چندین موتر نیز به آتش کشیده شده است. مسوولان شهری ازجمله شهردار میلواکی در تلاش هستند مردم را از حضور در خیابانها بازدارند. یک جایگاه سوختگیری و بانک نیز به آتش کشیده شدند.

شیشه های ساختمانها نیز شکسته شده است. ایستگاههای اتوبوس به آتش کشیده شده اند. تیرهای برق نیز کج شده است.

به گفته افسران پولیس، آنها وقتی به یک موتر مظنون شدند به سرنشینان آن دستور توقف دادند و وقتی موتر متوقف شد، دو سرنشین آن پیاده شدند و فرار کردند. یکی از این دو نفر جوانی 23 ساله بود که مسلح بود و در تیراندازی پلیس کشته شد. مشخص نیست که آیا این جوان بیست و سه ساله از سلاح خودش استفاده کرده است یا خیر. به هرحال، اوضاع در این شهر بسیار خطرناک است.


این تظاهرات و آشوبهای ناشی از آن در شهر میلواکی، شبیه تظاهرات شهر فرگوسن در سال گذشته است. تظاهرات فرگوسن نیز برای اعتراض به کشته شدن یک مرد سیاهپوست به دست افسران پولیس بود.

بر اساس گزارش‌ها، یک افسر پولیس در درگیری بین نیروهای پلیس و تظاهرکنندگان در شهر میلواکی آمریکا زخمی شد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است