رییس جمهور بجای نماینده درجه 3 خود
رییس جمهور که وقت ملاقات با رییس اجرایی حکومت وحدت ملی را ندارد، در مراسمی شرکت می کند که در شان رییس جمهور کشور نیست و باید در این مراسم یک نماینده درجه 3 رییس جمهور شرکت می کرد 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۲    ۱۳۹۵/۵/۲۴ کد خبر: 119493 منبع: پرینت

لحظاتی قبل رییس جمهور محمد اشرف غنی در مراسم افتتاح پارلمان فرضی آموزشی جوانان شرکت کرد.

وی که وقت ملاقات با رییس اجرایی حکومت وحدت ملی را ندارد، در مراسمی شرکت می کند که در شان رییس جمهور کشور نیست و باید در این مراسم یک نماینده درجه 3 رییس جمهور شرکت می کرد.

هرچند ایجاد چنین پارلمان فرضی آموزشی، به دلیل صرف هزینه و اتلاف وقت، کاری عبث و بیهوده تلقی می شود، اما برای رییس جمهور از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد.

بزرگنمایی تجمع جوانانی از ولایت های همسو و هم قوم با رییس جمهور جای بس سوال دارد که در موقعیت کنونی که نیمی از کشور را فعالیت های هراس افکنانه تهدید می کند و رییس جمهور حتی به دلیل مشغولیت در امور جنگی هلمند، فرصت ملاقات با سران کشوری و لشکری از جمله داکتر عبدالله رییس اجرایی را ندارد، در مراسمی وقت می گذراند که هیچ نفعی بحال آینده این مرز و بوم و مردم آن ندارد.

پارلمان فرضی آموزشی در کشوری با کمک سازمان های بین المللی ایجاد و مراسم آن برگزار می شود که آن کشور از امنیت نسبی برخوردار بوده و مردم آن در آرامش زندگی کنند، نه در افغانستانی که نزدیک به چهار دهه است در آتش دخالت های بیگانگان می سوزد.

پارلمان فرضی که نامش را آموزشی گذاشته اند، بدرد کدام قشر از جوانان ما می خورد و چه کسانی را تحت پوشش قرار داده است؟
این جوانان را چه کسانی انتخاب کرده اند و از چه ولایاتی در این پارلمان فرضی آموزشی عضویت دارند؟
مسوولیت هزینه نسبتا گزاف و اتلاف وقت مسوولان در برگزاری اینچنین پارلمانی را چه سازمانهایی برعهده گرفته اند؟
چرا ما باید در بحرانی ترین وضعیت مردم خود بفکر در آوردن اداهای حقوق بشری غربی باشیم؟

در کشوری که پارلمان رسمی و قانونی اش از قانون چیزی نمی داند و یا خود را ندانی زده است، چه جای پارلمان فرضی آموزشی است؟
مردم ما در چند دهه اخیر هیچ دل خوشی از پارلمان رسمی کشوری ندارند و اعضای پارلمان را افرادی سود جو و سوء استفاده گر می دانند. چه رسد به پارلمان فرضی که می خواهد ادای مجلس بازی را درآورد.

در مراسم افتتاحیه پارلمان آموزشی جوانان که در کابل برگزار شده است، مسلمیار رییس مجلس سنای کشور به ایراد سخن پرداخت و با جملات شعاری جوانان شرکت کننده در این مجلس را از تمام ولایات کشور خواند و ابراز امیدواری کرد که این جوانان بتوانند در آینده کارهای موثری انجام دهند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   خوب شما بګویید که وقت خویشرا به این بیهوده ګیها سپری نکند به جبه جنګ خو رفته نمیتواند.چراکه در تفکرشان بی فکری زیاد است که از خط مقدم جبه جنګ عبور نکند که به خیز خورد به اروپا یا امریکا نرسد
ححح

>>>   رئیس جمهور بسیارخوب کارکرده که درین مراسم شرکت کرده است جوانان نسل پاک است دزد نیست بلند منزلها ، مارکیت ها ، سرمایه های حرام ، وشهرک ها و.......را غنیمت نکرده اند لذا به اشتراک می ارزند

>>>   این کارهای نمایشی ووقت ضایع کن از طرف معین جوانان وزارت فرهنگ صورت میکیرد

>>>   پارلمان اصلی ما کجاداریم که حالا پارلمان آموزشی برگذار میکنند

>>>   عوام فریبی پشت عوام فریبی

>>>   ریس اجرایه اینقدر مهم نیست و نی ارزش ملاقات رادارد یک دزد است همرایی دزدان سر وکاردارد نی همرایی افراد بلند رتبه. ولی جوانان نسل اینده کشور است شاید به درد این کشور خورد.

>>>   خیلی مضحکه است، رئیس جمهوری که خود را شخص آگاه از تاریخ می‌نمایاند می‌گوید زمانیکه سکندر مقدونی شش سده قبل از میلاد جهان را تسخیر کرد به «افغانستان» که رسید «بند» ماند و با مقاومت «افغان»ها مواجه شد.
حالا شما بروید تاریخ کهن را قبل از هرودوت و بعد از او تا 300 سال پیش ورق بزنید اگر جغرافیایی را به نام «افغانستان» و یا مردمی را بنام «افغان» یافتید برای من نیز اطلاع بدهید.

>>>   كاسه ليس ها يك رقم چك چك ميكردند !

>>>   در این مراسم از حالا خیانت و چور و چپاول به نمایندگان آینده کشور آموزش داده می شود.

>>>   خیر ببیند ریس جمهور که توجه بیشتر به نسل جوان دارد ، از این جنگ سالاران جز مضریت چیزی دیگر جور نمی شود

>>>   اګر عبدالله دزد است اشرف غنی دزد کلان با بادار امریکایی یعنی رییس دزدان .... تباه وبرباد کندږ

>>>   عفت کلام رامراعت نمودن کار دانشمندان است نه کار سفسطه گویان. انتقاد بجا در همه حالات ضرور است نه کلمات بیهوده که جائی را نخواهد گرفت بعضی اوقات بعضی ها انقدر احساساتی میشوند که سخن های گفتنی شان را فراموش نموده از بغض وعداوت کار گرفته هر چه از دهن شان می براید میگویند در حالات احساساتی تصمیم گرفتن به نظر من بکلی بیجا و نتیجه مثمر هم نمیدهدحالا وقت عوام فریبی نیست همه ملت غیور بیدار ودانا است وقتی میخواهی ملت را فریب دهی انطور فکر مکن بلکه خود را فریب میدهی.شمایان اگر در فریب دادن ملت کمر بسته اید بسیار عالی ، در غیر ان همه تصامیم خود هارا طورمثال با رسانه ها و افراد دانشمند در میان گذاشته و ان وقت به کاری که به خیر ملت است انجام دهید نه به میل خویش که هر چه دلت خواست کلمه به پیش را مدنظر گرفته و انجام دهی.

>>>   ، دوستان امده از غرب و انانيكه خانواده هاى شان اينجا نيست به ما دلسوز نيستند ، بنا اگاه باشيد .

>>>   دو سال زمان کافی بود که حکومت افغانستان اراده خود را برای ریفورم، از طریق اصلاحات انتخاباتی، توزیع تذکره های هویت مردم افغانستان و برگزاری انتخابات پارلمانی نشان می داد. بی تفاوتی به این نیازهای اساسی به بهانه اینکه شرایط وطن حساس است، منفعت درازمدت مردم افغانستان را سخت خدشه دار کرد. غافل از اینکه این اهمال عمدی، شرایط را حساستر می کند. ما خواهان اصلاحاتیم و در کنار هر حرکتی که منجر به اصلاح این سیستم فرسوده، تمامیت خواه و فاسد می شود، ایستاده ایم!

>>>   چونکه رئیس جمهور از امریکا ارسال ونصب شده بعضی برنامه های آموزشی کشور های غربی مانند دیگر چیزها از جمله واردات اجباری در کشور است درقسمت اشتراک وی درین محفل باید گفت : چه کار دارد غیر از روز گذرانی میخواهد روز خودرا پر کند زیرا برای حل وفصل مشکلات کشور نه علاقه مند است ونه درایت ولیاقت کاری اش برایش اجازه میدهد درقسمت شناخت تاریخ کشور اگر چیزی نمیداند گناهش نیست چونکه از تاریخ کشور فقط تاریخ سرزمین ما را از زمانیکه نام افغانستان برویش گذاشته شد البته تاریخ کشور افغانستان وتاریخچه پشتون ها یا( اوغان) هارا کمی میداند برادران وخواهران هیچگاه از درخت بید میوه ای سیب نخواهید وهم گفته اند سالیکه نکوست از بهارش پیداست در مدت تقریبا دو سال از حکومت اش میگذرد چه کرده وحاصلش چه بوده
کابلی

>>>   ظرفیت اشرف غنی ازی بیشتر نیست دیگه نباید کسی از او گیله کند رستم عظیمی
هالند

>>>   حالی معلوم شد که ریسجمهور به عبدالله کدام علاقمندی
در مورد اداره ووحدت ملی ندارد فقط چیزیکه خودش بخواهد
همان را انجام میدهد وبه کسی دیگر نه مشوره ونه هم
مزاکره میکند.خلیفه اشرف غنی حامد کرزی برادر طالب وداعش است ومشوره میگیرد. واین مساله قومگرایی سمت پرستی همگیش از کرزی است. محمدسعیدفاضلی از اداره امور

>>>   وای بر حال این ملت که چنین آدم ها که نمیدانند درین شرایط وقت خود را به حل کدام مشکل این وطن مصرف کنند رهبر شده اند . گناه خود مردم هم است که اینها را به صفت رهبران خود میدانند همین آش و همین کاسه ! از کرد شلغم نمیشود که سیب حاصل گرفت. همین مردم همین رهبر.
صدقه کرزی شوی با همین دستار و سه متر تکه سر شانه ات.

>>>   ملت پاردم کشال نه ملت عقل دارد نه رییس جمهورتان

>>>   چنانچه که دیده شد اکثریت قریب به اتفاق این مجلس خیالی کاسه لیسان و بوت پالشانی بودند که از طرف خود شخص عبدلک انتخاب شده بود و چنان بوسه به دست عبدلک میزدند که حال مرا به هم زد و بعضی حتی نزدیک بود در آغوش عبدالک به خواب خوش فرو بروند...
کس اگر نداند فکر میکند افغانستان از تمام مشکلات امنیتی و اقتصادیی و فرهنگی فارغ گردیده حال دولت آن خود را به پارکمانک بازی مصروف می سازند.
محمدی
کابل

>>>   بسیارخوب کارکرده که درپارالمان جوانان اشتراک نموده است


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است