بوکوحرام بیش از ۱۰ هزار پسر را ربوده است
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۱۰    ۱۳۹۵/۵/۲۴ کد خبر: 119466 منبع: پرینت

تروریست های بوکوحرام در کشورهای آفریقایی طی ۳ سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نوجوان پسر را برای آموزش های نظامی به منظور شرکت در جنگ ها ربوده اند.
دیدبان حقوق بشر در بیانیه ای اعلام کرد که طی ۳ سال اخیر گروه تروریستی بوکوحرام هزاران نوجوان را برای آموزش های نظامی ربوده است.

بر اساس این گزارش دیده بان حقوق بشر و همچنین مسوولان دولت های نیجریه و کامرون اعلام کردند: طی ۳ سال گذشته بوکوحرام بیش از ۱۰ هزار پسر را ربوده است و آنها را در روستاهای دورافتاده و جنگل ها تحت آموزش نظامی خود قرار داده است.

در ادامه بیان شده است: اتفاقات شمال شرق نیجریه موجب افزایش نگرانی در خصوص به کارگیری نوجوانان در جنگ می شود. برخی اوقات نیز به پسران و احیانا دختران کم سن و سال تفکرات خشونت آمیز منتقل می شود و از آنها به عنوان جنگجو، انتحاری و جاسوس استفاده می شود.

در پایان تاکید شده است: پس از آموزش این نوجوانان، آنها را به میدان درگیری اعزام می کنند و برخی اوقات نیز آنها بدون سلاح و دست خالی می جنگند. این در حالی است که اکثر اوقات این افراد از مواد مخدر استفاده می کنند. همچنین شمار زیادی از این نوجوانان پس از ضرب و شتم، در حالت گرسنگی و یا تشنگی جان خود را از دست داده اند.

گفتنی است که گروه تروریستی بوکو حرام که با گروه تروریستی داعش بیعت کرده است، از سال ۲۰۰۹ تا کنون بیش از ۲۰ هزار نفر را کشته و حدود ۲.۶ میلیون نفر را آواره کرده است.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است