آمریکا برای حفظ قدرت دهشت افکنی می آفریند
آمریکا برای اینکه سلطه خود را در کل دنیا حفظ کند، پروژه های ناامنی و هراس افکنی را در کشورهای مختلف دنیا و ترساندن ملت ها ترسیم می کند 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۵    ۱۳۹۵/۵/۲۳ کد خبر: 119452 منبع: پرینت

باراک اوباما رییس جمهور آمریکا اعلام کرده است که برای سرکوبی داعش شمار زیادی از سربازان خود را در افغانستان نگاه می دارد. چرا خطر داعش نسبت به گروه های دیگر اینگونه برای آمریکا مهم است؟

گل محمدمختاری، رییس سیاسی حزب حرکت اسلامی افغانستان در برنامه «آخرخط» گفت: این اظهارات اوباما نمایشی بیش نیست. قدرت های بزرگ جهانی برای تداوم سلطه شان در دنیا و برای اینکه قدرت هژمونی شان را در دنیا حفظ کنند و در معادلات سیاسی، اقتصادی و نظامی جهان تاثیرگذاری و نقش خودشان را حفظ کنند ناگزیر هستند تا اقدامات و تحول و تحرکی را در گوشه و کنار دنیا ایجاد کنند. آنها این تحرکات را با توجه به شرایط مبذول می دارند.

وی ادامه داد: آمریکا برای اینکه سلطه خود را در کل دنیا حفظ کند و به عنوان تنها ابر قدرت دنیا بتواند نقش خود را در همه معادلات ایفا کند و به عنوان مرجع و مصدر تصمیم گیری معادلات سیاسی و نظامی دنیا باشد پروژه های ناامنی و هراس افکنی را در کشورهای مختلف دنیا و ترساندن ملت ها ترسیم می کند و گروه دهشت افکن می آفریند تا از این طریق بتواند تسلیحات خود را بفروشد و ملت ها و حکومت های دنیا را به سمت خود بکشاند و خود را به عنوان مرجع تصمیم گیری و مرجع صلح و آشتی در دنیا معرفی کند.

مختاری، در خصوص ریشه داعش و گروه های هراس افکن اظهار کرد: دیدیم که در چند دهه اخیر گروه های مختلفی شکل گرفتند، قدرت گرفتند و از بین رفتند. نسخه جدید این گروه های دهشت افکن هم داعش است. آمریکا این گروه ها را حمایت و پشتبانی می کند اما در ظاهر ادعا می کند که این گروه ها دشمنان آنها محسوب می شوند.

رییس سیاسی حزب اسلامی با بیان اینکه، این ابرقدرتها از ایجاد این گروه ها هدف هایی اساسی دارند، بیان داشت: یک هدف اساسی آنها، اسلام هراسی است. می خواهند از اسلام چهره ای زشت در دنیا عرضه کنند و اسلام را به عنوان یک گروه تروریستی در دنیای غرب معرفی کنند و از رشد روبه تزاید اندیشه اسلامی جلوگیری کنند. چرا که اندیشه اسلام در حال رشد است. این موضوع برای دنیای غرب قابل قبول نیست.

وی، معتقد است طراحی گروه های دهشت افکن به دست غرب است و گفت: آنها از آدرس دین اسلام، گروه هایی را طراحی کرده اند که با شعار الله اکبر سر می برند و به نام دین اسلام خشونت ها و جنایت های بشری می کنند و به هیچ کس رحم نمی کنند. در حالیکه در دین اسلام رحم و مروت و مدارا اصل است. این کشورها، از خلاها و اختلافات فقهی کوچکی که در میان فرقه های مختلف مسلمانان وجود دارد استفاده کرده و آن را بسیار بزرگ کرده اند و به آن دامن زده اند. گروه هایی را ساخته اند که فروعات دین را از اصول آن بزرگتر جلوه دهند و قرایت از دین را در جنبه های مختلف عرضه کنند و مردم را به اشتباه بیندازند.

مختاری، در پایان گفت: این گروه ها جنایت های خودشان را به نام اسلام و دین انجام می دهند و این دین مقدس را برای دنیا بدنام می کنند تا مردم جهان را نسبت به آموزه های اسلام بدبین کنند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
نظرات بینندگان:

>>>   دوستان براى شرقى ها كودتاى اوباما بالاى تركيه سند خوبى است پيمان شانگهاى در دست گيرى با تركيه و هند مى تواند جهان اسلام را از شر و شيطنت غرب نجات د هد

>>>   مختاری صاحب بکلی درست فرموده اند/
قلندر شاه از کابل

>>>   مختــــــــاری صاحب مختــــار اند که چه میگویند اما همین چهار روز پیش طیاره بی پیلوت امریکائی سرکزده داغشیان پاکستانی جنایتکار حافظ سعبد آی اس آی را در غـــــــارش با سرب داغ توته توته کرد آیا این توته کردن نشانه حمایت است؟؟

>>>   مختاری صاحب ازکدام دین بی خشونت صحبت می نمائید . اگرحضرت عالی وقت داشته باشند به تاریخ اسلام به ویژه 200 سالی پس ازظهور این دین مراجعه فرمایند میتوانند خشونت را با تمام چهره های آشنا و نا اشنای آن ببینند و انگاه باور دارم درخواهند یافت ،که آنچه امروز ما به نام های طالب ، داعش ، القاعده ، بوکوحرام ، الشباب ، جندالله ، ثارلله ، لشکر طیبه ، النصره ، ... داریم هریک مولود طرزفکر خشونت پرور و شهادت طلبانه اسلام عزیز است که چون سایه تلخ و سیاه به سرنوشت آل آدم حاکم شده است . من باور ندارم که انسان ، انسان باشد و درعین حال از صلح پروری اسلام و پرهیز این دین ازخشونت صحبت نماید اساسآ وجود ندارد . چون هستی این دین ازخشونت رقم خورده وبا خشونت دوام یافته مگر روزی که بشر نفرتش را ازخشونت ( که به موازات آن ازاسلام باشد ) به صورت سازمان یافته تر ازامروز آشکارسازد تا این چنین بد زندگانی مرده به .

>>>   عامل جنگ و درگیری که از مدت چهل سا ل در افغانستان جریان دارد غربی ها و بخصوص امریکا است. اینها اختلافات کشور های منطقه و اسلام را بهانه قرار داده و جنگ آفرینی میکنند تا کشور های منطقه را ضعیف سازند در حالیکه در تشدید اختلافات افغانستان و پاکستان- پاکستان و هندوستان خودشان دست دارند و از وجو د این اختلافات و منازعات سود میبرند. پاکستان به تنهایی و با اقتصاد ضعیفش فادر به ادامه این جنگ حتی برای یک ماه نیست و این پول غرب است که این جنگ را سالیان متمادی ادامه میدهد و جنگجویانی هم که در افغانستان می جنگند افغان نیستند و زیاد تر اجیرانی از کشور های مختلف هستند که معاش میگیرند.
ش ق

>>>   من در یک میز گرد بی بی سی فارسی که در آن وزیر خارجه انگلیس در زمان جنگ ایران و عراق بود هم در این میز گرد شرکت داشت. گرداننده از وزیر خارجه انگلیس در زمان جنگ ایران و عراق پرسید که چرا قدرت بزرگ مانند انگلیس مانع این جنگ نشدند؟ او در جواب گفت : ما میخواستیم این جنگ بین این دو قدرت متنطقه در بگیرد و با این جنگ هر دو ضعیف شوند وقتی قدرت های غربی این نظر را داشته باشند خدا خیر هند- پاکستان- چین - روسیه و ایران و کشور های اسیای میانه را پیش کند. افغانسنان را که در این مدت چهل سال بنام اسلام ناب محمدی ضرب صفر کردند و پاکستان هم همرایشان همکار است وای به حال هند که بنام آزادی کشمیر بعد از خاطر جمعی شان از افعانستان در جانش چسپبده اندتا جنگ را به هند و آسیای میانه بکشانند
ض ص از قندز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است